Projektityö sote-alallaLaajuus (3 op)
Tunnus: 7S00EL94
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- tiedostaa projektin merkityksen strategian toteuttajana
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida projektin
- Ymmärtää projektin budjetoinnin ja rahoituksen perusteet
- Tiedostaa viestinnän ja dokumentoininnin merkityksen projektityössä
Sisältö
- Projektityön perusteet, prosessi ja projektin hallinta
- Projetin rahoitus ja budjetointi, rahoituskanavat kansallisella ja EU-tasolla
- Neuvottelut ja kokoukset projektiviestinnän osana
- Projektin viestintä ja dokumentointi
- Projektin käytänteiden levittäminen ja juurruttaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on saavuttanut välttävästi opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän tietää projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteet ja tunnistaa projektiorganisaation vastuut ja roolit. Hän tiedostaa projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja tiedostaa viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija tunnistaa projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojaksolle asetetut tiedolliset osaamistavoitteet ja taidolliset osaa soveltaa projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä ja osaa jäsentää projektiorganisaation rooleja ja vastuita. Hän osaa selittää projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja jäsentää viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija osaa selittää projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta ja osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän osaa analysoida projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä, projektiorganisaation vastuita ja rooleja suhteessa kehittävään ammatilliseen osaamiseen. Hän osaa analysoida projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja osaa jäsentää ja analysoida viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä laaja-alaisessa kontekstissa. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää projektin seurantaa, arviointia ja laatua osana projektityötä sekä osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Lisätiedot
Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille
Ilmoittautumisaika
01.05.2024 - 30.11.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Sosionomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 80
Koulutus
- Sosionomin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Noora Katajisto
Vastuuhenkilö
Noora Katajisto
Ryhmät
-
21ASOSosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
-
21SOSosionomin tutkinto-ohjelma, päivätoteutus
-
20SOSosionomin tutkinto-ohjelma, päivätoteutus
-
22SOSosionomin tutkinto-ohjelma päivätoteutus
-
22ASOSosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tiedostaa projektin merkityksen strategian toteuttajana
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida projektin
- Ymmärtää projektin budjetoinnin ja rahoituksen perusteet
- Tiedostaa viestinnän ja dokumentoininnin merkityksen projektityössä
Sisältö (OJ)
- Projektityön perusteet, prosessi ja projektin hallinta
- Projetin rahoitus ja budjetointi, rahoituskanavat kansallisella ja EU-tasolla
- Neuvottelut ja kokoukset projektiviestinnän osana
- Projektin viestintä ja dokumentointi
- Projektin käytänteiden levittäminen ja juurruttaminen
Lisätiedot (OJ)
Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut välttävästi opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän tietää projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteet ja tunnistaa projektiorganisaation vastuut ja roolit. Hän tiedostaa projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja tiedostaa viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija tunnistaa projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojaksolle asetetut tiedolliset osaamistavoitteet ja taidolliset osaa soveltaa projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä ja osaa jäsentää projektiorganisaation rooleja ja vastuita. Hän osaa selittää projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja jäsentää viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija osaa selittää projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta ja osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän osaa analysoida projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä, projektiorganisaation vastuita ja rooleja suhteessa kehittävään ammatilliseen osaamiseen. Hän osaa analysoida projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja osaa jäsentää ja analysoida viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä laaja-alaisessa kontekstissa. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää projektin seurantaa, arviointia ja laatua osana projektityötä sekä osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Aika ja paikka
12.8.-12.12.2024
Itsenäinen suoritus.
Verkkotyöskentely Moodlessa.
Kurssi on käynnissä koko kevään ja tehtäviä voi tehdä omassa tahdissa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jokainen tehtävä arvostellaan arvosanoin 1-5.
Kurssin arvosana lasketaan tehtävien keskiarvosta. Kurssiarvosanan saamiseksi, tulee jokainen tehtävä suorittaa hyväksytysti (väh. 1).
Tehtävien arvioinnissa kiinnitetään huomiota teorian sekä muun lähdeaineiston käyttöön sekä omiin pohdintoihin ja havaintoihin.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan kokonaisuudessaan verkossa itsenäisenä opiskeluna (ei ryhmätehtäviä). Mikään ei kuitenkaan estä yhdessä pohtimassa tehtäviä, mutta huomioikaa, että jokainen palauttaa oman yksilöllisen tehtävän.
Tehtävät aukeavat Moodlessa 12.8.2024. Arvosanan saamiseksi, kaikki viisi osatehtävää tulee tehdä hyväksytysti 12.12.2024 mennessä.
Huom! Myöhässä tulleita tehtäviä ei huomioida.
Oppimateriaalit
PERUSMATERIAALIT
• Ruuska Kai, 2007 tai 2012: Pidä projekti hallinnassa, suunnittelu, menetelmät ja vuorovaikutus.
• Viirkorpi Paavo: Onnistunut projekti - Opas kunta-alan projektityöskentelyynTiedosto
• Silfverberg Paul: Ideasta projektiksi. Projektinvetäjän käsikirjaTiedosto
SYVENTÄVÄT MATERIAALIT
• Paasivaara, Suhonen & Virtanen 2011, Projektijohtaminen hyvinvointipalveluissa.
• Mäntyneva Mikko 2016, Hallittu projekti. Jäntevästä suunnittelusta menestylselliseen toteutukseen.
• Pulkkanen Aleksi, Projektityön digiopas.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Viisi osatehtävää, joihin vastataan Moodlessa annetun materiaalin avulla.
Lisätietoja opiskelijoille
Lue tehtävänannot huolellisesti!
Jokainen tehtävä arvostellaan arvosanoin 1-5.
Kurssin arvosana lasketaan tehtävien keskiarvosta.
Tehtävien arvioinnissa kiinnitetään huomiota teorian sekä muun lähdeaineiston käyttöön sekä omiin pohdintoihin ja havaintoihin.
Ilmoittautumisaika
12.04.2024 - 30.06.2024
Ajoitus
01.05.2024 - 01.09.2024
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Sosionomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Opettaja
- Noora Katajisto
Vastuuhenkilö
Noora Katajisto
Ryhmät
-
21ASOSosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
-
21SOSosionomin tutkinto-ohjelma, päivätoteutus
-
19ASOSosionomikoulutus, monimuotototeutus
-
19SOSosionomin tutkinto-ohjelma, päivätoteutus
-
20SOSosionomin tutkinto-ohjelma, päivätoteutus
-
23SOSosionomin tutkinto-ohjelma päivätoteutus
-
22SOSosionomin tutkinto-ohjelma päivätoteutus
-
22ASOSosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
-
23ASOSosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
-
20ASOSosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tiedostaa projektin merkityksen strategian toteuttajana
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida projektin
- Ymmärtää projektin budjetoinnin ja rahoituksen perusteet
- Tiedostaa viestinnän ja dokumentoininnin merkityksen projektityössä
Sisältö (OJ)
- Projektityön perusteet, prosessi ja projektin hallinta
- Projetin rahoitus ja budjetointi, rahoituskanavat kansallisella ja EU-tasolla
- Neuvottelut ja kokoukset projektiviestinnän osana
- Projektin viestintä ja dokumentointi
- Projektin käytänteiden levittäminen ja juurruttaminen
Lisätiedot (OJ)
Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut välttävästi opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän tietää projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteet ja tunnistaa projektiorganisaation vastuut ja roolit. Hän tiedostaa projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja tiedostaa viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija tunnistaa projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojaksolle asetetut tiedolliset osaamistavoitteet ja taidolliset osaa soveltaa projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä ja osaa jäsentää projektiorganisaation rooleja ja vastuita. Hän osaa selittää projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja jäsentää viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija osaa selittää projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta ja osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän osaa analysoida projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä, projektiorganisaation vastuita ja rooleja suhteessa kehittävään ammatilliseen osaamiseen. Hän osaa analysoida projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja osaa jäsentää ja analysoida viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä laaja-alaisessa kontekstissa. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää projektin seurantaa, arviointia ja laatua osana projektityötä sekä osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Aika ja paikka
1.5.- 11.8.2024.
Itsenäinen suoritus.
Verkkotyöskentely Moodlessa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jokainen tehtävä arvioidaan erikseen arvosanoilla 1-5. Kurssin arvosana määräytyy tehtävien keskiarvosta. Arvosanan saamiseksi jokainen osatehtävä tulee suorittaa hyväksytyksi.
Arvioinnissa kiinnitetään huomiota siihen, että tehtävän kysymykseen on vastattu ohjeiden mukaisesti. Erityisen tärkeää on käyttää jokaisessa tehtävässä teoriatietoa ja merkitä lähdeviitteet oikeaoppisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan kokonaisuudessaan verkossa itsenäisenä opiskelun.
Kaikki viisi osatehtävää tulee tehdä 11.8.2024 mennessä.
Oppimateriaalit
• PERUSMATERIAALIT
• Ruuska Kai, 2007 tai 2012: Pidä projekti hallinnassa, suunnittelu, menetelmät ja vuorovaikutus.
• Viirkorpi Paavo: Onnistunut projekti - Opas kunta-alan projektityöskentelyynTiedosto
• Silfverberg Paul: Ideasta projektiksi. Projektisuunnittelun käsikirjaTiedosto
• SYVENTÄVÄT MATERIAALIT
• Paasivaara, Suhonen & Virtanen 2011, Projektijohtaminen hyvinvointipalveluissa.
• Mäntyneva Mikko 2016, Hallittu projekti. Jäntevästä suunnittelusta menestylselliseen toteutukseen.
• Pulkkanen Aleksi, Projektityön digiopas.
Sisällön jaksotus
Kurssi toimi aluksi kesäopintoina 1.5.- 11.8.2024.
Osatehtäviä on yhteensä 5, mitkä tulee suorittaa itsenäisesti Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 30.04.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.05.2024
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja terveysala
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosionomin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Noora Katajisto
Vastuuhenkilö
Noora Katajisto
Ryhmät
-
23ASOSosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tiedostaa projektin merkityksen strategian toteuttajana
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida projektin
- Ymmärtää projektin budjetoinnin ja rahoituksen perusteet
- Tiedostaa viestinnän ja dokumentoininnin merkityksen projektityössä
Sisältö (OJ)
- Projektityön perusteet, prosessi ja projektin hallinta
- Projetin rahoitus ja budjetointi, rahoituskanavat kansallisella ja EU-tasolla
- Neuvottelut ja kokoukset projektiviestinnän osana
- Projektin viestintä ja dokumentointi
- Projektin käytänteiden levittäminen ja juurruttaminen
Lisätiedot (OJ)
Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut välttävästi opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän tietää projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteet ja tunnistaa projektiorganisaation vastuut ja roolit. Hän tiedostaa projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja tiedostaa viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija tunnistaa projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojaksolle asetetut tiedolliset osaamistavoitteet ja taidolliset osaa soveltaa projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä ja osaa jäsentää projektiorganisaation rooleja ja vastuita. Hän osaa selittää projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja jäsentää viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija osaa selittää projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta ja osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän osaa analysoida projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä, projektiorganisaation vastuita ja rooleja suhteessa kehittävään ammatilliseen osaamiseen. Hän osaa analysoida projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja osaa jäsentää ja analysoida viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä laaja-alaisessa kontekstissa. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää projektin seurantaa, arviointia ja laatua osana projektityötä sekä osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Aika ja paikka
8.1.-12.5.2023
Itsenäinen suoritus.
Verkkotyöskentely Moodlessa.
Kurssi on käynnissä koko kevään ja tehtäviä voi tehdä omassa tahdissa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jokainen tehtävä arvostellaan arvosanoin 1-5.
Kurssin arvosana lasketaan tehtävien keskiarvosta. Kurssiarvosanan saamiseksi, tulee jokainen tehtävä suorittaa hyväksytysti (väh. 1).
Tehtävien arvioinnissa kiinnitetään huomiota teorian sekä muun lähdeaineiston käyttöön sekä omiin pohdintoihin ja havaintoihin.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan kokonaisuudessaan verkossa itsenäisenä opiskeluna (ei ryhmätehtäviä). Mikään ei kuitenkaan estä yhdessä pohtimassa tehtäviä, mutta huomioikaa, että jokainen palauttaa oman yksilöllisen tehtävän.
Tehtävät aukeavat Moodlessa 8.1.2024. Arvosanan saamiseksi, kaikki viisi osatehtävää tulee tehdä hyväksytysti 12.5.2024 mennessä.
Huom! Myöhässä tulleita tehtäviä ei huomioida.
Oppimateriaalit
PERUSMATERIAALIT
• Ruuska Kai, 2007 tai 2012: Pidä projekti hallinnassa, suunnittelu, menetelmät ja vuorovaikutus.
• Viirkorpi Paavo: Onnistunut projekti - Opas kunta-alan projektityöskentelyynTiedosto
• Silfverberg Paul: Ideasta projektiksi. Projektinvetäjän käsikirjaTiedosto
SYVENTÄVÄT MATERIAALIT
• Paasivaara, Suhonen & Virtanen 2011, Projektijohtaminen hyvinvointipalveluissa.
• Mäntyneva Mikko 2016, Hallittu projekti. Jäntevästä suunnittelusta menestylselliseen toteutukseen.
• Pulkkanen Aleksi, Projektityön digiopas.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Viisi osatehtävää, joihin vastataan Moodlessa annetun materiaalin avulla.
Lisätietoja opiskelijoille
Lue tehtävänannot huolellisesti!
Jokainen tehtävä arvostellaan arvosanoin 1-5.
Kurssin arvosana lasketaan tehtävien keskiarvosta.
Tehtävien arvioinnissa kiinnitetään huomiota teorian sekä muun lähdeaineiston käyttöön sekä omiin pohdintoihin ja havaintoihin.
Ilmoittautumisaika
12.12.2022 - 30.04.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.05.2023
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Sosionomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 80
Koulutus
- Sosionomin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Noora Katajisto
Vastuuhenkilö
Niina Koskela
Ryhmät
-
22ASOSosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tiedostaa projektin merkityksen strategian toteuttajana
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida projektin
- Ymmärtää projektin budjetoinnin ja rahoituksen perusteet
- Tiedostaa viestinnän ja dokumentoininnin merkityksen projektityössä
Sisältö (OJ)
- Projektityön perusteet, prosessi ja projektin hallinta
- Projetin rahoitus ja budjetointi, rahoituskanavat kansallisella ja EU-tasolla
- Neuvottelut ja kokoukset projektiviestinnän osana
- Projektin viestintä ja dokumentointi
- Projektin käytänteiden levittäminen ja juurruttaminen
Lisätiedot (OJ)
Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut välttävästi opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän tietää projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteet ja tunnistaa projektiorganisaation vastuut ja roolit. Hän tiedostaa projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja tiedostaa viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija tunnistaa projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojaksolle asetetut tiedolliset osaamistavoitteet ja taidolliset osaa soveltaa projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä ja osaa jäsentää projektiorganisaation rooleja ja vastuita. Hän osaa selittää projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja jäsentää viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija osaa selittää projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta ja osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän osaa analysoida projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä, projektiorganisaation vastuita ja rooleja suhteessa kehittävään ammatilliseen osaamiseen. Hän osaa analysoida projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja osaa jäsentää ja analysoida viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä laaja-alaisessa kontekstissa. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää projektin seurantaa, arviointia ja laatua osana projektityötä sekä osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Aika ja paikka
9.1.-14.5.2023.
Itsenäinen suoritus.
Verkkotyöskentely Moodlessa.
Kurssille otetaan 60 opiskelijaa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Mikäli saat tehtävästä hylätyn, voit tehdä tehtävän uudestaan. Hylkäämisperuste kirjoitetaan arvosteluun. Kun olet palauttanut uuden tehtävän Moodleen, laita opettajalle sähköposti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jokainen tehtävä arvostellaan arvosanoin 1-5. Tehtäviä arvostellaan nonstop-mallilla aina kerran viikossa.
Kurssin arvosana lasketaan tehtävien keskiarvosta. Kurssiarvosanan saamiseksi, tulee jokainen tehtävä suorittaa hyväksytysti (väh. 1). Arvostelut annetaan viimeistään 28.5.2023. Mikäli tarvitset kurssimerkinnän jo aikaisemmin, ole yhteydessä opettajaan.
Tehtävien arvioinnissa kiinnitetään huomiota teorian sekä muun lähdeaineiston käyttöön sekä omiin pohdintoihin ja havaintoihin. HUOM! Mikäli tehtävissä ei ole teoriaa tai lähdeviitteet puuttuvat, tehtävä voidaan hylätä.
Koska kurssille otetaan 60 opiskelijaa, annetaan tehtävän arvostelut taulukkomallilla, ei kirjallisesti. Mikäli haluat kirjallisen arvostelun tai kysyä tehtävistä/arvosteluista, ole yhteydessä opettajaan.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan kokonaisuudessaan verkossa itsenäisenä opiskeluna (ei ryhmätehtäviä).
Tehtävät aukeavat Moodlessa 9.1.2023. Arvosanan saamiseksi, kaikki viisi osatehtävää tulee tehdä hyväksytysti 14.5.2023 mennessä.
Huom! Myöhässä tulleita tehtäviä ei huomioida.
Oppimateriaalit
PERUSMATERIAALIT
• Ruuska Kai, 2007 tai 2012: Pidä projekti hallinnassa, suunnittelu, menetelmät ja vuorovaikutus.
• Viirkorpi Paavo: Onnistunut projekti - Opas kunta-alan projektityöskentelyynTiedosto
• Silfverberg Paul: Ideasta projektiksi. Projektinvetäjän käsikirjaTiedosto
SYVENTÄVÄT MATERIAALIT
• Paasivaara, Suhonen & Virtanen 2011, Projektijohtaminen hyvinvointipalveluissa.
• Mäntyneva Mikko 2016, Hallittu projekti. Jäntevästä suunnittelusta menestylselliseen toteutukseen.
• Pulkkanen Aleksi, Projektityön digiopas.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tehtävän tehdään omassa tahdissa ja aikaa tehtävien tekoon on noin viisi kuukautta.
Tehtävän kannattaa tehdä järjestyksessä.
Kirjallinen tuotos on jokaisessa tehtävässä suhteellisen lyhyt, mutta aikaa tulee varata materiaalin tutustumiseen sekä aineistojen keskinäiseen reflektointiin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 04.12.2022
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Sosionomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 80
Koulutus
- Sosionomin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sosionomi Virtuaalihenkilö
- Noora Katajisto
Vastuuhenkilö
Noora Katajisto
Ryhmät
-
21ASOSosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
-
21SOSosionomin tutkinto-ohjelma, päivätoteutus
-
20SOSosionomin tutkinto-ohjelma, päivätoteutus
-
22SOSosionomin tutkinto-ohjelma päivätoteutus
-
22ASOSosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tiedostaa projektin merkityksen strategian toteuttajana
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida projektin
- Ymmärtää projektin budjetoinnin ja rahoituksen perusteet
- Tiedostaa viestinnän ja dokumentoininnin merkityksen projektityössä
Sisältö (OJ)
- Projektityön perusteet, prosessi ja projektin hallinta
- Projetin rahoitus ja budjetointi, rahoituskanavat kansallisella ja EU-tasolla
- Neuvottelut ja kokoukset projektiviestinnän osana
- Projektin viestintä ja dokumentointi
- Projektin käytänteiden levittäminen ja juurruttaminen
Lisätiedot (OJ)
Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut välttävästi opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän tietää projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteet ja tunnistaa projektiorganisaation vastuut ja roolit. Hän tiedostaa projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja tiedostaa viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija tunnistaa projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojaksolle asetetut tiedolliset osaamistavoitteet ja taidolliset osaa soveltaa projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä ja osaa jäsentää projektiorganisaation rooleja ja vastuita. Hän osaa selittää projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja jäsentää viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija osaa selittää projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta ja osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän osaa analysoida projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä, projektiorganisaation vastuita ja rooleja suhteessa kehittävään ammatilliseen osaamiseen. Hän osaa analysoida projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja osaa jäsentää ja analysoida viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä laaja-alaisessa kontekstissa. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää projektin seurantaa, arviointia ja laatua osana projektityötä sekä osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Aika ja paikka
15.8-4.12.2022.
Itsenäinen suoritus.
Verkkotyöskentely Moodlessa.
Kurssille otetaan 100 opiskelijaa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jokainen tehtävä arvostellaan arvosanoin 1-5.
Kurssin arvosana lasketaan tehtävien keskiarvosta. Kurssiarvosanan saamiseksi, tulee jokainen tehtävä suorittaa hyväksytysti (väh. 1).
Tehtävien arvioinnissa kiinnitetään huomiota teorian sekä muun lähdeaineiston käyttöön sekä omiin pohdintoihin ja havaintoihin.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan kokonaisuudessaan verkossa itsenäisenä opiskeluna (ei ryhmätehtäviä).
Tehtävät aukeavat Moodlessa 15.8.2022. Arvosanan saamiseksi, kaikki viisi osatehtävää tulee tehdä hyväksytysti 4.12.2022 mennessä.
Huom! Myöhässä tulleita tehtäviä ei huomioida.
Oppimateriaalit
PERUSMATERIAALIT
• Ruuska Kai, 2007 tai 2012: Pidä projekti hallinnassa, suunnittelu, menetelmät ja vuorovaikutus.
• Viirkorpi Paavo: Onnistunut projekti - Opas kunta-alan projektityöskentelyynTiedosto
• Silfverberg Paul: Ideasta projektiksi. Projektinvetäjän käsikirjaTiedosto
SYVENTÄVÄT MATERIAALIT
• Paasivaara, Suhonen & Virtanen 2011, Projektijohtaminen hyvinvointipalveluissa.
• Mäntyneva Mikko 2016, Hallittu projekti. Jäntevästä suunnittelusta menestylselliseen toteutukseen.
• Pulkkanen Aleksi, Projektityön digiopas.
Lisätietoja opiskelijoille
Jokainen tehtävä arvostellaan arvosanoin 1-5.
Kurssin arvosana lasketaan tehtävien keskiarvosta.
Tehtävien arvioinnissa kiinnitetään huomiota teorian sekä muun lähdeaineiston käyttöön sekä omiin pohdintoihin ja havaintoihin.
Koska kurssille otetaan 100 opiskelijaa, annetaan tehtävän arvostelut taulukkomallilla, ei kirjallisesti.
Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 22.05.2022
Ajoitus
23.05.2022 - 31.07.2022
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Opettaja
- Noora Katajisto
Vastuuhenkilö
Outi Wallin
Ryhmät
-
22CAMPUSONLINECAMPUSONLINE
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tiedostaa projektin merkityksen strategian toteuttajana
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida projektin
- Ymmärtää projektin budjetoinnin ja rahoituksen perusteet
- Tiedostaa viestinnän ja dokumentoininnin merkityksen projektityössä
Sisältö (OJ)
- Projektityön perusteet, prosessi ja projektin hallinta
- Projetin rahoitus ja budjetointi, rahoituskanavat kansallisella ja EU-tasolla
- Neuvottelut ja kokoukset projektiviestinnän osana
- Projektin viestintä ja dokumentointi
- Projektin käytänteiden levittäminen ja juurruttaminen
Lisätiedot (OJ)
Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut välttävästi opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän tietää projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteet ja tunnistaa projektiorganisaation vastuut ja roolit. Hän tiedostaa projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja tiedostaa viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija tunnistaa projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojaksolle asetetut tiedolliset osaamistavoitteet ja taidolliset osaa soveltaa projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä ja osaa jäsentää projektiorganisaation rooleja ja vastuita. Hän osaa selittää projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja jäsentää viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija osaa selittää projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta ja osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän osaa analysoida projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä, projektiorganisaation vastuita ja rooleja suhteessa kehittävään ammatilliseen osaamiseen. Hän osaa analysoida projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja osaa jäsentää ja analysoida viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä laaja-alaisessa kontekstissa. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää projektin seurantaa, arviointia ja laatua osana projektityötä sekä osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Aika ja paikka
23.5-31.7.2022.
Itsenäinen suoritus.
Verkkotyöskentely Moodlessa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan kokonaisuudessaan verkossa itsenäisenä opiskeluna.
Tehtävät aukeavat Moodlessa 23.5. ja kaikki viisi osatehtävää tulee tehdä 31.7.2022 mennessä.
Oppimateriaalit
• PERUSMATERIAALIT
• Ruuska Kai, 2007 tai 2012: Pidä projekti hallinnassa, suunnittelu, menetelmät ja vuorovaikutus.
• Viirkorpi Paavo: Onnistunut projekti - Opas kunta-alan projektityöskentelyynTiedosto
• Silfverberg Paul: Ideasta projektiksi. Projektisuunnittelun käsikirjaTiedosto
• SYVENTÄVÄT MATERIAALIT
• Paasivaara, Suhonen & Virtanen 2011, Projektijohtaminen hyvinvointipalveluissa.
• Mäntyneva Mikko 2016, Hallittu projekti. Jäntevästä suunnittelusta menestylselliseen toteutukseen.
• Pulkkanen Aleksi, Projektityön digiopas.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei
Ilmoittautumisaika
16.12.2021 - 28.03.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosionomin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Noora Katajisto
Vastuuhenkilö
Noora Katajisto
Ryhmät
-
21ASOSosionomin tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tiedostaa projektin merkityksen strategian toteuttajana
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida projektin
- Ymmärtää projektin budjetoinnin ja rahoituksen perusteet
- Tiedostaa viestinnän ja dokumentoininnin merkityksen projektityössä
Sisältö (OJ)
- Projektityön perusteet, prosessi ja projektin hallinta
- Projetin rahoitus ja budjetointi, rahoituskanavat kansallisella ja EU-tasolla
- Neuvottelut ja kokoukset projektiviestinnän osana
- Projektin viestintä ja dokumentointi
- Projektin käytänteiden levittäminen ja juurruttaminen
Lisätiedot (OJ)
Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut välttävästi opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän tietää projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteet ja tunnistaa projektiorganisaation vastuut ja roolit. Hän tiedostaa projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja tiedostaa viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija tunnistaa projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojaksolle asetetut tiedolliset osaamistavoitteet ja taidolliset osaa soveltaa projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä ja osaa jäsentää projektiorganisaation rooleja ja vastuita. Hän osaa selittää projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja jäsentää viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija osaa selittää projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta ja osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän osaa analysoida projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä, projektiorganisaation vastuita ja rooleja suhteessa kehittävään ammatilliseen osaamiseen. Hän osaa analysoida projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja osaa jäsentää ja analysoida viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä laaja-alaisessa kontekstissa. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää projektin seurantaa, arviointia ja laatua osana projektityötä sekä osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Aika ja paikka
Kevät 2022, verkossa / Tamk pääkampus
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssiarviointi on numeroin arvioitujen tehtävien keskiarvo.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssin on pääosin verkkokurssi. Lisäksi opintojaksolla on info sekä lähi- tai verkkoluento.
Oppimateriaalit
Kurssimateriaali päivittyy Moodleen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op = 81h, josta info ja verkko- tai lähiluennot 4h, itsenäistä työskentelyä 77h
Sisällön jaksotus
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
Toteutuksen osat ja Moodle päivittyvät ennen kurssin infoa.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole palauttanut tehtävänantojen mukaisia tehtäviä määräajassa eikä osoittanut kurssin tavoitteisiin liittyvää osaamistaan tehtävin.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on saavuttanut välttävästi opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän tietää projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteet ja tunnistaa projektiorganisaation vastuut ja roolit. Hän tiedostaa projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja tiedostaa viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija tunnistaa projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojaksolle asetetut tiedolliset osaamistavoitteet ja taidolliset osaa soveltaa projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä ja osaa jäsentää projektiorganisaation rooleja ja vastuita. Hän osaa selittää projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja jäsentää viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä. Opiskelija osaa selittää projektin seurannan, arvioinnin ja laadun varmistamisen merkityksen osana projektin toteutusta ja osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojaksolle asetetut tiedolliset ja taidolliset osaamistavoitteet. Hän osaa analysoida projektin elinkaaren ja projektityön peruskäsitteitä, projektiorganisaation vastuita ja rooleja suhteessa kehittävään ammatilliseen osaamiseen. Hän osaa analysoida projektisuunnitelman merkityksen projektin elinkaaren näkökulmasta ja osaa jäsentää ja analysoida viestinnän ja dokumentoinnin merkityksen projektityössä laaja-alaisessa kontekstissa. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää projektin seurantaa, arviointia ja laatua osana projektityötä sekä osaa vertailla projektin eri rahoitusmuotoja sekä rahoituksiin liittyviä prosesseja.