Siirry suoraan sisältöön

Toimintayksikön johtaminen, terveystaloustiede ja yrittäjyysLaajuus (3 op)

Tunnus: 7R00DV38

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
-hahmottaa terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
-tietää kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteet
-tietää työelämän palvelusuhteiden perusteet
-tietää palvelun laadun arviointimenetelmät ja tietää kliinisen auditoinnin periaatteet
-tietää terveystaloustieteen peruskäsitteet
-tietää palvelumuotoilun periaatteet
-tiedostaa talouden ja yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa

Sisältö

-toiminnan ja ihmisten johtaminen
-palvelun laatu ja laadun arviointi
-kliininen auditointi
-sosiaali- ja terveydenhuollon palvelusuhteita säätelevät lait sekä erilaiset säädökset
-sosiaali- ja terveydenhuollon rakenne ja säätely
-potilaan oikeuksia säätelevät lait ja säädökset
-terveystaloustieteen keskeiset käsitteet
-palvelumuotoilu
-yrittäjyyden perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

-osaa nimetä kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteet
-osaa kuvailla kuvantamis- ja sädehoitoyksiköiden laadunarviointimenetelmät ja kliinisen auditoinnin periaatteet
-omaa perustiedot työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista ja asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta
-osaa nimetä terveystaloustieteen peruskäsitteet
-osaa kuvailla terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
-osaa kuvailla yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa
-on osallistunut opintokäynteihin ja reflektoinut oppimistaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

-osaa kuvailla yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa ja laajemmin yhteiskunnassa
-osaa kuvailla terveydenhuollon hallinnon ja toiminnan palveluketjuja
-osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtamisesta ja terveystaloustieteestä
-on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä reflektoinut oppimistaan monipuolisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

-osaa perustella taloudellisen toiminnan merkityksen omalla vastuualueellaan
-osaa perustella johtamisen merkityksen työyhteisön ja -ryhmän toimivuuteen hoidon ja palvelun laadun edistämiseksi
-osaa perustella vastuunsa itsensä johtamisesta ja omien työelämätaitojensa kehittämisestä
-osaa analysoida laatujohtamisen kokonaisuutta
-osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtamisesta ja terveystaloustieteestä niin, että voi esittää perusteltuja kehittämisehdotuksia
-on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä
on reflektoinut oppimistaan monipuolisesti ja ollut oppimiseen liittyvän keskustelun aktiivisena toimijana

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 14.01.2024

Ajoitus

02.01.2024 - 23.04.2024

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Röntgenhoitaja

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tiina Säilä
  • Pirita Markkula
Vastuuhenkilö

Kirsi Mansikkamäki

Ryhmät
  • 21RHJ
    Röntgenhoitajat syksy 2021 Jyväskylä

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
-hahmottaa terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
-tietää kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteet
-tietää työelämän palvelusuhteiden perusteet
-tietää palvelun laadun arviointimenetelmät ja tietää kliinisen auditoinnin periaatteet
-tietää terveystaloustieteen peruskäsitteet
-tietää palvelumuotoilun periaatteet
-tiedostaa talouden ja yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa

Sisältö (OJ)

-toiminnan ja ihmisten johtaminen
-palvelun laatu ja laadun arviointi
-kliininen auditointi
-sosiaali- ja terveydenhuollon palvelusuhteita säätelevät lait sekä erilaiset säädökset
-sosiaali- ja terveydenhuollon rakenne ja säätely
-potilaan oikeuksia säätelevät lait ja säädökset
-terveystaloustieteen keskeiset käsitteet
-palvelumuotoilu
-yrittäjyyden perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-osaa nimetä kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteet
-osaa kuvailla kuvantamis- ja sädehoitoyksiköiden laadunarviointimenetelmät ja kliinisen auditoinnin periaatteet
-omaa perustiedot työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista ja asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta
-osaa nimetä terveystaloustieteen peruskäsitteet
-osaa kuvailla terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
-osaa kuvailla yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa
-on osallistunut opintokäynteihin ja reflektoinut oppimistaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-osaa kuvailla yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa ja laajemmin yhteiskunnassa
-osaa kuvailla terveydenhuollon hallinnon ja toiminnan palveluketjuja
-osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtamisesta ja terveystaloustieteestä
-on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä reflektoinut oppimistaan monipuolisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-osaa perustella taloudellisen toiminnan merkityksen omalla vastuualueellaan
-osaa perustella johtamisen merkityksen työyhteisön ja -ryhmän toimivuuteen hoidon ja palvelun laadun edistämiseksi
-osaa perustella vastuunsa itsensä johtamisesta ja omien työelämätaitojensa kehittämisestä
-osaa analysoida laatujohtamisen kokonaisuutta
-osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtamisesta ja terveystaloustieteestä niin, että voi esittää perusteltuja kehittämisehdotuksia
-on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä
on reflektoinut oppimistaan monipuolisesti ja ollut oppimiseen liittyvän keskustelun aktiivisena toimijana

Aika ja paikka

Lukujärjestyksessä ilmoitettuina ajankohtina.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssi arvioidaan oppimispäiväkirjan avulla, jota täydennetään koko kurssin ajan.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöt, itsenäinen työskentely.

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit ja muu moodlessa osoitettu materiaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1op tarkoittaa 27h opiskelijan työtä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 21.04.2024

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Röntgenhoitaja

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Heli Hilander
  • Pirita Markkula
Vastuuhenkilö

Kirsi Mansikkamäki

Ryhmät
  • 21RH
    Röntgenhoitajat syksy 2021

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
-hahmottaa terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
-tietää kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteet
-tietää työelämän palvelusuhteiden perusteet
-tietää palvelun laadun arviointimenetelmät ja tietää kliinisen auditoinnin periaatteet
-tietää terveystaloustieteen peruskäsitteet
-tietää palvelumuotoilun periaatteet
-tiedostaa talouden ja yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa

Sisältö (OJ)

-toiminnan ja ihmisten johtaminen
-palvelun laatu ja laadun arviointi
-kliininen auditointi
-sosiaali- ja terveydenhuollon palvelusuhteita säätelevät lait sekä erilaiset säädökset
-sosiaali- ja terveydenhuollon rakenne ja säätely
-potilaan oikeuksia säätelevät lait ja säädökset
-terveystaloustieteen keskeiset käsitteet
-palvelumuotoilu
-yrittäjyyden perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-osaa nimetä kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteet
-osaa kuvailla kuvantamis- ja sädehoitoyksiköiden laadunarviointimenetelmät ja kliinisen auditoinnin periaatteet
-omaa perustiedot työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista ja asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta
-osaa nimetä terveystaloustieteen peruskäsitteet
-osaa kuvailla terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
-osaa kuvailla yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa
-on osallistunut opintokäynteihin ja reflektoinut oppimistaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-osaa kuvailla yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa ja laajemmin yhteiskunnassa
-osaa kuvailla terveydenhuollon hallinnon ja toiminnan palveluketjuja
-osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtamisesta ja terveystaloustieteestä
-on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä reflektoinut oppimistaan monipuolisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-osaa perustella taloudellisen toiminnan merkityksen omalla vastuualueellaan
-osaa perustella johtamisen merkityksen työyhteisön ja -ryhmän toimivuuteen hoidon ja palvelun laadun edistämiseksi
-osaa perustella vastuunsa itsensä johtamisesta ja omien työelämätaitojensa kehittämisestä
-osaa analysoida laatujohtamisen kokonaisuutta
-osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtamisesta ja terveystaloustieteestä niin, että voi esittää perusteltuja kehittämisehdotuksia
-on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä
on reflektoinut oppimistaan monipuolisesti ja ollut oppimiseen liittyvän keskustelun aktiivisena toimijana

Aika ja paikka

Lukujärjestyksessä ilmoitettuina ajankohtina.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssi arvioidaan oppimispäiväkirjan avulla, jota täydennetään koko kurssin ajan.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöt, itsenäinen työskentely.

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit ja muu moodlessa osoitettu materiaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1op tarkoittaa 27h opiskelijan työtä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 28.02.2023

Ajoitus

27.03.2023 - 23.04.2023

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Röntgenhoitaja

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Heli Hilander
Vastuuhenkilö

Tiina Säilä

Ryhmät
  • 20RHSJ
    Röntgenhoitajat syksy 2020 Seinäjoki

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
-hahmottaa terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
-tietää kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteet
-tietää työelämän palvelusuhteiden perusteet
-tietää palvelun laadun arviointimenetelmät ja tietää kliinisen auditoinnin periaatteet
-tietää terveystaloustieteen peruskäsitteet
-tietää palvelumuotoilun periaatteet
-tiedostaa talouden ja yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa

Sisältö (OJ)

-toiminnan ja ihmisten johtaminen
-palvelun laatu ja laadun arviointi
-kliininen auditointi
-sosiaali- ja terveydenhuollon palvelusuhteita säätelevät lait sekä erilaiset säädökset
-sosiaali- ja terveydenhuollon rakenne ja säätely
-potilaan oikeuksia säätelevät lait ja säädökset
-terveystaloustieteen keskeiset käsitteet
-palvelumuotoilu
-yrittäjyyden perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-osaa nimetä kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteet
-osaa kuvailla kuvantamis- ja sädehoitoyksiköiden laadunarviointimenetelmät ja kliinisen auditoinnin periaatteet
-omaa perustiedot työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista ja asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta
-osaa nimetä terveystaloustieteen peruskäsitteet
-osaa kuvailla terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
-osaa kuvailla yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa
-on osallistunut opintokäynteihin ja reflektoinut oppimistaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-osaa kuvailla yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa ja laajemmin yhteiskunnassa
-osaa kuvailla terveydenhuollon hallinnon ja toiminnan palveluketjuja
-osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtamisesta ja terveystaloustieteestä
-on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä reflektoinut oppimistaan monipuolisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-osaa perustella taloudellisen toiminnan merkityksen omalla vastuualueellaan
-osaa perustella johtamisen merkityksen työyhteisön ja -ryhmän toimivuuteen hoidon ja palvelun laadun edistämiseksi
-osaa perustella vastuunsa itsensä johtamisesta ja omien työelämätaitojensa kehittämisestä
-osaa analysoida laatujohtamisen kokonaisuutta
-osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtamisesta ja terveystaloustieteestä niin, että voi esittää perusteltuja kehittämisehdotuksia
-on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä
on reflektoinut oppimistaan monipuolisesti ja ollut oppimiseen liittyvän keskustelun aktiivisena toimijana

Aika ja paikka

Lukujärjestyksessä ilmoitettuina ajankohtina.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Kurssi arvioidaan ryhmätyönä tehtävän kirjallisen raportin/tiivistelmän perusteella hyväksytty/hylätty.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöt, itsenäinen työskentely.

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit ja muu moodlessa osoitettu materiaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1op tarkoittaa 27h opiskelijan työtä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

13.02.2023 - 19.03.2023

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Röntgenhoitaja

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pirita Markkula
Vastuuhenkilö

Tiina Säilä

Ryhmät
  • 20RH
    Röntgenhoitajat syksy 2020

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
-hahmottaa terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
-tietää kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteet
-tietää työelämän palvelusuhteiden perusteet
-tietää palvelun laadun arviointimenetelmät ja tietää kliinisen auditoinnin periaatteet
-tietää terveystaloustieteen peruskäsitteet
-tietää palvelumuotoilun periaatteet
-tiedostaa talouden ja yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa

Sisältö (OJ)

-toiminnan ja ihmisten johtaminen
-palvelun laatu ja laadun arviointi
-kliininen auditointi
-sosiaali- ja terveydenhuollon palvelusuhteita säätelevät lait sekä erilaiset säädökset
-sosiaali- ja terveydenhuollon rakenne ja säätely
-potilaan oikeuksia säätelevät lait ja säädökset
-terveystaloustieteen keskeiset käsitteet
-palvelumuotoilu
-yrittäjyyden perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-osaa nimetä kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteet
-osaa kuvailla kuvantamis- ja sädehoitoyksiköiden laadunarviointimenetelmät ja kliinisen auditoinnin periaatteet
-omaa perustiedot työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista ja asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta
-osaa nimetä terveystaloustieteen peruskäsitteet
-osaa kuvailla terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
-osaa kuvailla yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa
-on osallistunut opintokäynteihin ja reflektoinut oppimistaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-osaa kuvailla yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa ja laajemmin yhteiskunnassa
-osaa kuvailla terveydenhuollon hallinnon ja toiminnan palveluketjuja
-osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtamisesta ja terveystaloustieteestä
-on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä reflektoinut oppimistaan monipuolisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-osaa perustella taloudellisen toiminnan merkityksen omalla vastuualueellaan
-osaa perustella johtamisen merkityksen työyhteisön ja -ryhmän toimivuuteen hoidon ja palvelun laadun edistämiseksi
-osaa perustella vastuunsa itsensä johtamisesta ja omien työelämätaitojensa kehittämisestä
-osaa analysoida laatujohtamisen kokonaisuutta
-osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtamisesta ja terveystaloustieteestä niin, että voi esittää perusteltuja kehittämisehdotuksia
-on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä
on reflektoinut oppimistaan monipuolisesti ja ollut oppimiseen liittyvän keskustelun aktiivisena toimijana

Aika ja paikka

Lukujärjestyksessä ilmoitettuina ajankohtina.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssi arvioidaan oppimispäiväkirjan avulla, jotat äydennetään koko kurssin ajan.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöt, itsenäinen työskentely.

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit ja muu moodlessa osoitettu materiaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1op tarkoittaa 27h opiskelijan työtä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 16.01.2022

Ajoitus

07.01.2022 - 27.05.2022

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Röntgenhoitaja

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 29

Koulutus
  • Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tiina Ketola
Vastuuhenkilö

Kirsi Mansikkamäki

Ryhmät
  • 19RH
    Röntgenhoitajat syksy 2019

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
-hahmottaa terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
-tietää kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteet
-tietää työelämän palvelusuhteiden perusteet
-tietää palvelun laadun arviointimenetelmät ja tietää kliinisen auditoinnin periaatteet
-tietää terveystaloustieteen peruskäsitteet
-tietää palvelumuotoilun periaatteet
-tiedostaa talouden ja yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa

Sisältö (OJ)

-toiminnan ja ihmisten johtaminen
-palvelun laatu ja laadun arviointi
-kliininen auditointi
-sosiaali- ja terveydenhuollon palvelusuhteita säätelevät lait sekä erilaiset säädökset
-sosiaali- ja terveydenhuollon rakenne ja säätely
-potilaan oikeuksia säätelevät lait ja säädökset
-terveystaloustieteen keskeiset käsitteet
-palvelumuotoilu
-yrittäjyyden perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-osaa nimetä kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteet
-osaa kuvailla kuvantamis- ja sädehoitoyksiköiden laadunarviointimenetelmät ja kliinisen auditoinnin periaatteet
-omaa perustiedot työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista ja asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta
-osaa nimetä terveystaloustieteen peruskäsitteet
-osaa kuvailla terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
-osaa kuvailla yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa
-on osallistunut opintokäynteihin ja reflektoinut oppimistaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-osaa kuvailla yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa ja laajemmin yhteiskunnassa
-osaa kuvailla terveydenhuollon hallinnon ja toiminnan palveluketjuja
-osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtamisesta ja terveystaloustieteestä
-on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä reflektoinut oppimistaan monipuolisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-osaa perustella taloudellisen toiminnan merkityksen omalla vastuualueellaan
-osaa perustella johtamisen merkityksen työyhteisön ja -ryhmän toimivuuteen hoidon ja palvelun laadun edistämiseksi
-osaa perustella vastuunsa itsensä johtamisesta ja omien työelämätaitojensa kehittämisestä
-osaa analysoida laatujohtamisen kokonaisuutta
-osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtamisesta ja terveystaloustieteestä niin, että voi esittää perusteltuja kehittämisehdotuksia
-on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä
on reflektoinut oppimistaan monipuolisesti ja ollut oppimiseen liittyvän keskustelun aktiivisena toimijana

Aika ja paikka

Lukujärjestyksessä ilmoitettuina ajankohtina.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tenttiajankohdat ilmoitetaan lukujärjestyksessä.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöt, itsenäinen työskentely.

Oppimateriaalit

Kirjatentin materiaalit päivitetään myöhemmin.

Kirjatentin aineisto (päivitetty 3.1.2022): https://tuni-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/tiina_jylha_tuni_fi/EZlGbRIY1gBHm1lI6xtQJe8By3fxQcryH3MgZWT437HW_w?e=I1uUjj

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1op tarkoittaa 27h opiskelijan työtä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kaksi vaihtoehtoista suoritustapaa:

a) osallistuminen lähiopetukseen ja Moodle-tentti. Tässä suoritustavassa voi olla yhdeltä luentokerralta pois. Jos poissaoloja tulee enemmän, opiskelija suorittaa opintojakson vaihtoehdolla b.

b) itsenäinen opiskelu lukumateriaalin avulla ja Exam-tentti. Opiskelija ei osallistu lähiopetukseen.


Kansainvälisessä vaihdossa opintojakso suoritetaan muokautetusti ja arvioidaan hyväksytty - muokattava arvioinnilla. (päivitetty 4/2022)