Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntijuuden kehittyminenLaajuus (3 op)

Tunnus: 7F00FV04

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa laatia henkilökohtaisen opiskelu- ja kehittymissuunnitelman koulutuksen ajalle ja hän päivittää sitä säännöllisin väliajoin opettajatutorinsa tukemana,
- reflektoi omaa oppimistaan ja ammatillista kehitystään ammattiin kasvun portfoliotehtävien avulla,
- seuraa omia opintosuorituksiaan ja tarvittaessa esittää realistisen suunnitelman puuttuvien opintojensa suorittamisesta,
- suunnittelee vapaasti valittavien opintojen toteuttamisen,
- pystyy kuvaamaan opiskelu- ja urasuunnittelun merkityksen oman ammatillisen kasvunsa kannalta,
- laatii ammatillista kasvuaan kuvaavan portfolion jatkuvan ammatillisen kehityksensä tueksi,
- tuntee kestävän kehityksen periaatteita fysioterapeutin työssä ja arvioi niitä omassa toiminnassaan.

Sisältö

- portfolio
- oman osaamisen reflektio
- ammatillisuus
- ammattiin kasvu
- ammatti-identiteetti

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija suunnittelee ja seuraa oman opinto-ohjelmansa ja oppimisensa edistymistä. Hän osallistuu henkiläökohtaisiin ja ryhmän kanssa toteutuviin opintojen etenemistä tarkasteleviin keskusteluihin ja laatii portfolion.

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 30.08.2022

Ajoitus

01.06.2022 - 31.12.2025

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Fysioterapeutti

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Laura Hilden
  • Tiina Pystynen
Vastuuhenkilö

Tiina Pystynen

Ryhmät
  • 22FYKEN
    Degree Programme in Physiotherapy

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa laatia henkilökohtaisen opiskelu- ja kehittymissuunnitelman koulutuksen ajalle ja hän päivittää sitä säännöllisin väliajoin opettajatutorinsa tukemana,
- reflektoi omaa oppimistaan ja ammatillista kehitystään ammattiin kasvun portfoliotehtävien avulla,
- seuraa omia opintosuorituksiaan ja tarvittaessa esittää realistisen suunnitelman puuttuvien opintojensa suorittamisesta,
- suunnittelee vapaasti valittavien opintojen toteuttamisen,
- pystyy kuvaamaan opiskelu- ja urasuunnittelun merkityksen oman ammatillisen kasvunsa kannalta,
- laatii ammatillista kasvuaan kuvaavan portfolion jatkuvan ammatillisen kehityksensä tueksi,
- tuntee kestävän kehityksen periaatteita fysioterapeutin työssä ja arvioi niitä omassa toiminnassaan.

Sisältö (OJ)

- portfolio
- oman osaamisen reflektio
- ammatillisuus
- ammattiin kasvu
- ammatti-identiteetti

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija suunnittelee ja seuraa oman opinto-ohjelmansa ja oppimisensa edistymistä. Hän osallistuu henkiläökohtaisiin ja ryhmän kanssa toteutuviin opintojen etenemistä tarkasteleviin keskusteluihin ja laatii portfolion.

Aika ja paikka

Opintojakso alkaa syksyllä 2022 ja kestää koko koulutuksen ajan päättyen joulukuussa 2025.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

- Itsenäisesti tehtävät portfoliotehtävät lukuvuosittain
- HOPS-keskustelut
- yleistutoreiden infot

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op eli 3 x 27 h opiskelijan työtä.

Sisällön jaksotus

- HOPS-keskustelut lukuvuosittain
- portfoliotehtävät lukuvuosittain
- yleistutoreiden infot lukukausittain sekä muutoinkin tarvittaessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja, osallistuminen on pakollista

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Asiantuntijuuden kehittymistä seurataan kaikilla ammattitaitoa edistävillä harjoittelujaksoilla. Opiskelija saa palautetta asiantuntijuutensa kehittymisestä harjoittelussa.

Kansainvälisyys

Mahdollisuus kehittää asiantuntijuuttaan opiskelujen aikana kansainvälisyysopinnoissa.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hylätty:
Opiskelija ei ole suunnitellut eikä seurannut omien opintojensa edistymistä. Opiskelija ei ole tehnyt portfoliotehtäviä.

Hyväksytty:
Hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija suunnittelee ja seuraa
oman opinto-ohjelmansa ja oppimisensa edistymistä. Hän osallistuu
henkilökohtaisiin ja ryhmän kanssa toteutuviin opintojen etenemistä
tarkasteleviin keskusteluihin ja laatii portfolion.