Strukturoitu tiedonhankintaLaajuus (3 op)
Tunnus: 7B00EG45
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa määritellä rajatun terveystieteellisen kysymyksen ja toteuttaa sen mukaisen pienimuotoisen, strukturoidun tiedonhaun
- osaa kuvata tiedonhakuprosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen ja tietää näytönasteet
- osaa etsiä ja tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia
Sisältö
Oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
Strukturoitu tiedonhaku (esim. PICO)
Näyttöön perustuva toiminta
Näytönasteet
Lähdekritiikki
Esitietovaatimukset
Tutkimustyön perusteet 7B00EG46 pitää olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- osaa kuvata näytön asteet
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
- hakuprosessi on kuvattu pääosin selkeästi, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa kuvata näytön asteet
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- hakuprosessi on kuvattu selkeästi sanallisesti ja kuviona
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa arvioida näytön asteita
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
-
Lisätiedot
-
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 07.04.2024
Ajoitus
02.01.2024 - 31.05.2024
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Bioanalyytikko
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marja-Liisa Timperi
- Siru Suoniemi
Vastuuhenkilö
Kirsi Mansikkamäki
Ryhmät
-
22BABioanalyytikot syksy 2022
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa määritellä rajatun terveystieteellisen kysymyksen ja toteuttaa sen mukaisen pienimuotoisen, strukturoidun tiedonhaun
- osaa kuvata tiedonhakuprosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen ja tietää näytönasteet
- osaa etsiä ja tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia
Sisältö (OJ)
Oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
Strukturoitu tiedonhaku (esim. PICO)
Näyttöön perustuva toiminta
Näytönasteet
Lähdekritiikki
Esitietovaatimukset (OJ)
Tutkimustyön perusteet 7B00EG46 pitää olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.
Lisätiedot (OJ)
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- osaa kuvata näytön asteet
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
- hakuprosessi on kuvattu pääosin selkeästi, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa kuvata näytön asteet
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
- hakuprosessi on kuvattu selkeästi sanallisesti ja kuviona
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa arvioida näytön asteita
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
-
Aika ja paikka
Viikkoaikataulu löytyy Moodlesta infon jälkeen.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arvosana (T1-K5) koostuu tiedonhakuun perustuvasta artikkelianalyysitehtävästä, tiedonhakuun perustuvasta harjoitustyöstä sisältäen vertaispalautteen ja Moodle-tentistä.
Jokaisesta osiosta on saatava hyväksytty suoritus.
Harjoitustyön osuus arvosanasta on 50 % harjoitustyön arvosana jakautuu parityönä tehtyyn ja palautettuun harjoitustyöhön 75 % sekä yksilötehtävänä tehtävään vertaisarviointiin 25
Artikkelitehtävä osuus arvosanasta on 25 %
Moodle-tentin osuus arvosanasta on 25 %
Aikataulusta myöhästyminen vaikuttaa arvosanaan alentavasti.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Info-luento ja pääosin itsenäinen opiskelu Moodle-verkkokurssilla. Tehtävien ja tentin tekeminen annetun aikataulun mukaisesti. Opettajan etäohjaus.
Oppimateriaalit
Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä - Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja.
Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Johansson, Axelin, Stolt & Ääri (toim.) 2007. Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen tekeminen. Turun yliopisto. Tutkimuksia ja raportteja A:51/2007.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op =81 tuntia opiskelijan työtä.
Sisällön jaksotus
Esitetty Moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
Tämä opintojakso tulee olla suoritettuna ennen opinnäytetyön aloitusta.
Ilmoittautumisaika
05.06.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
17.11.2023 - 15.12.2023
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Bioanalyytikko
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 24
Koulutus
- Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marja-Liisa Timperi
- Marja Jaronen
Vastuuhenkilö
Kirsi Mansikkamäki
Ryhmät
-
22BAJBioanalyytikot kevät 2022 Jyväskylä
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa määritellä rajatun terveystieteellisen kysymyksen ja toteuttaa sen mukaisen pienimuotoisen, strukturoidun tiedonhaun
- osaa kuvata tiedonhakuprosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen ja tietää näytönasteet
- osaa etsiä ja tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia
Sisältö (OJ)
Oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
Strukturoitu tiedonhaku (esim. PICO)
Näyttöön perustuva toiminta
Näytönasteet
Lähdekritiikki
Esitietovaatimukset (OJ)
Tutkimustyön perusteet 7B00EG46 pitää olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.
Lisätiedot (OJ)
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- osaa kuvata näytön asteet
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
- hakuprosessi on kuvattu pääosin selkeästi, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa kuvata näytön asteet
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
- hakuprosessi on kuvattu selkeästi sanallisesti ja kuviona
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa arvioida näytön asteita
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
-
Aika ja paikka
17.11.- 15.12.2023 Viikkoaikataulu löytyy Moodlesta
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arvosana (T1-K5) koostuu artikkelianalyysitehtävästä, tiedonhakuun perustuvasta harjoitustyöstä ja sähköisestä tentistä.
Jokaisesta osiosta on saatava hyväksytty suoritus.
Harjoitustyön osuus arvosanasta on 50 %.
Artikkelitehtävä osuus arvosanasta on 25 %
Sähköisen tentin osuus arvosanasta on 25 %
Aikataulusta myöhästyminen vaikuttaa arvosanaan alentavasti.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu Moodle-verkkokurssilla. Tehtävien ja tentin tekeminen. Opettajan etäohjaus.
Oppimateriaalit
Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä - Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja.
Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op =81 tuntia opiskelijan työtä.
Sisällön jaksotus
Esitetty Moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
-
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 19.03.2023
Ajoitus
20.03.2023 - 30.04.2023
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Bioanalyytikko
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marja-Liisa Timperi
- Marja Jaronen
Vastuuhenkilö
Kirsi Mansikkamäki
Pienryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 12. Avoin AMK: 0.)
- Pienryhmä 2 (Koko: 12. Avoin AMK: 0.)
- Pienryhmä 3 (Koko: 12. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
21BABioanalyytikot syksy 2021
Pienryhmät
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa määritellä rajatun terveystieteellisen kysymyksen ja toteuttaa sen mukaisen pienimuotoisen, strukturoidun tiedonhaun
- osaa kuvata tiedonhakuprosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen ja tietää näytönasteet
- osaa etsiä ja tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia
Sisältö (OJ)
Oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
Strukturoitu tiedonhaku (esim. PICO)
Näyttöön perustuva toiminta
Näytönasteet
Lähdekritiikki
Esitietovaatimukset (OJ)
Tutkimustyön perusteet 7B00EG46 pitää olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.
Lisätiedot (OJ)
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- osaa kuvata näytön asteet
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
- hakuprosessi on kuvattu pääosin selkeästi, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa kuvata näytön asteet
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
- hakuprosessi on kuvattu selkeästi sanallisesti ja kuviona
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa arvioida näytön asteita
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
-
Aika ja paikka
20.3.-30.4.2023. Viikkoaikataulu löytyy Moodlesta
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arvosana (T1-K5) koostuu tiedonhakuun perustuvasta artikkelianalyysitehtävästä, tiedonhakuun perustuvasta harjoitustyöstä sisältäen vertaispalautteen ja Moodle-tentistä.
Jokaisesta osiosta on saatava hyväksytty suoritus.
Harjoitustyön osuus arvosanasta on 50 % harjoitustyön arvosana jakautuu parityönä tehtyyn ja palautettuun harjoitustyöhön 75 % sekä yksilötehtävänä tehtävään vertaisarviointiin 25
Artikkelitehtävä osuus arvosanasta on 25 %
Moodle-tentin osuus arvosanasta on 25 %
Aikataulusta myöhästyminen vaikuttaa arvosanaan alentavasti.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu Moodle-verkkokurssilla. Tehtävien ja tentin tekeminen. Opettajan etäohjaus.
Oppimateriaalit
Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä - Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja.
Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Johansson, Axelin, Stolt & Ääri (toim.) 2007. Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen tekeminen. Turun yliopisto. Tutkimuksia ja raportteja A:51/2007.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op =81 tuntia opiskelijan työtä.
Sisällön jaksotus
Esitetty Moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
-
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 19.03.2023
Ajoitus
20.03.2023 - 30.04.2023
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Bioanalyytikko
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marika Toivonen
- Marja-Liisa Timperi
- Marja Jaronen
Vastuuhenkilö
Kirsi Mansikkamäki
Pienryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 9. Avoin AMK: 0.)
- Pienryhmä 2 (Koko: 9. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
21BASJBioanalyytikot 2021 Seinäjoki
Pienryhmät
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa määritellä rajatun terveystieteellisen kysymyksen ja toteuttaa sen mukaisen pienimuotoisen, strukturoidun tiedonhaun
- osaa kuvata tiedonhakuprosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen ja tietää näytönasteet
- osaa etsiä ja tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia
Sisältö (OJ)
Oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
Strukturoitu tiedonhaku (esim. PICO)
Näyttöön perustuva toiminta
Näytönasteet
Lähdekritiikki
Esitietovaatimukset (OJ)
Tutkimustyön perusteet 7B00EG46 pitää olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.
Lisätiedot (OJ)
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- osaa kuvata näytön asteet
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
- hakuprosessi on kuvattu pääosin selkeästi, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa kuvata näytön asteet
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
- hakuprosessi on kuvattu selkeästi sanallisesti ja kuviona
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa arvioida näytön asteita
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
-
Aika ja paikka
20.3.-30.4.2023. Viikkoaikataulu löytyy Moodlesta
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arvosana (T1-K5) koostuu tiedonhakuun perustuvasta artikkelianalyysitehtävästä, tiedonhakuun perustuvasta harjoitustyöstä sisältäen vertaispalautteen ja Moodle-tentistä.
Jokaisesta osiosta on saatava hyväksytty suoritus.
Harjoitustyön osuus arvosanasta on 50 % harjoitustyön arvosana jakautuu parityönä tehtyyn ja palautettuun harjoitustyöhön 75 % sekä yksilötehtävänä tehtävään vertaisarviointiin 25
Artikkelitehtävä osuus arvosanasta on 25 %
Moodle-tentin osuus arvosanasta on 25 %
Aikataulusta myöhästyminen vaikuttaa arvosanaan alentavasti.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu Moodle-verkkokurssilla. Tehtävien ja tentin tekeminen. Opettajan etäohjaus.
Oppimateriaalit
Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä - Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja.
Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Johansson, Axelin, Stolt & Ääri (toim.) 2007. Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen tekeminen. Turun yliopisto. Tutkimuksia ja raportteja A:51/2007.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op =81 tuntia opiskelijan työtä.
Sisällön jaksotus
Esitetty Moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
-
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 22.02.2022
Ajoitus
23.02.2022 - 14.04.2022
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Bioanalyytikko
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Eeva Liikanen
Vastuuhenkilö
Kirsi Mansikkamäki
Ryhmät
-
20BABioanalyytikot syksy 2020
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa määritellä rajatun terveystieteellisen kysymyksen ja toteuttaa sen mukaisen pienimuotoisen, strukturoidun tiedonhaun
- osaa kuvata tiedonhakuprosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen ja tietää näytönasteet
- osaa etsiä ja tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia
Sisältö (OJ)
Oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
Strukturoitu tiedonhaku (esim. PICO)
Näyttöön perustuva toiminta
Näytönasteet
Lähdekritiikki
Esitietovaatimukset (OJ)
Tutkimustyön perusteet 7B00EG46 pitää olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.
Lisätiedot (OJ)
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- osaa kuvata näytön asteet
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
- hakuprosessi on kuvattu pääosin selkeästi, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa kuvata näytön asteet
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
- hakuprosessi on kuvattu selkeästi sanallisesti ja kuviona
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa arvioida näytön asteita
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
-
Aika ja paikka
Info 23.2.22
Informaatikon tiedonhakuinfo 7.3.22
Opettajan etäohjaukset 11.3.-11.4.21 välisenä aikana, 1 tunti kerralla. Katso tarkemmat ajankohdat lukkarista.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tentti
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu Moodle-verkkokurssilla ja tehtävien tentin tekeminen. Opettajan etäohjaus.
Oppimateriaalit
Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä - Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja.
Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Johansson, Axelin, Stolt & Ääri (toim.) 2007. Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen tekeminen. Turun yliopisto. Tutkimuksia ja raportteja A:51/2007.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on pääosin itsenäistä opiskelua.
Sisällön jaksotus
Esitetty Moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
-