Siirry suoraan sisältöön

Strukturoitu tiedonhankintaLaajuus (3 op)

Tunnus: 7B00EG45

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa määritellä rajatun terveystieteellisen kysymyksen ja toteuttaa sen mukaisen pienimuotoisen, strukturoidun tiedonhaun
- osaa kuvata tiedonhakuprosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen ja tietää näytönasteet
- osaa etsiä ja tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia

Sisältö

Oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
Strukturoitu tiedonhaku (esim. PICO)
Näyttöön perustuva toiminta
Näytönasteet
Lähdekritiikki

Esitietovaatimukset

Tutkimustyön perusteet 7B00EG46 pitää olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- osaa kuvata näytön asteet

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

- hakuprosessi on kuvattu pääosin selkeästi, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa kuvata näytön asteet

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- hakuprosessi on kuvattu selkeästi sanallisesti ja kuviona
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa arvioida näytön asteita

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

-

Lisätiedot

-

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 07.04.2024

Ajoitus

02.01.2024 - 31.05.2024

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Bioanalyytikko

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marja-Liisa Timperi
  • Siru Suoniemi
Vastuuhenkilö

Kirsi Mansikkamäki

Ryhmät
  • 22BA
    Bioanalyytikot syksy 2022

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa määritellä rajatun terveystieteellisen kysymyksen ja toteuttaa sen mukaisen pienimuotoisen, strukturoidun tiedonhaun
- osaa kuvata tiedonhakuprosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen ja tietää näytönasteet
- osaa etsiä ja tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia

Sisältö (OJ)

Oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
Strukturoitu tiedonhaku (esim. PICO)
Näyttöön perustuva toiminta
Näytönasteet
Lähdekritiikki

Esitietovaatimukset (OJ)

Tutkimustyön perusteet 7B00EG46 pitää olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.

Lisätiedot (OJ)

-

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- osaa kuvata näytön asteet

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- hakuprosessi on kuvattu pääosin selkeästi, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa kuvata näytön asteet

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- hakuprosessi on kuvattu selkeästi sanallisesti ja kuviona
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa arvioida näytön asteita

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

-

Aika ja paikka

Viikkoaikataulu löytyy Moodlesta infon jälkeen.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arvosana (T1-K5) koostuu tiedonhakuun perustuvasta artikkelianalyysitehtävästä, tiedonhakuun perustuvasta harjoitustyöstä sisältäen vertaispalautteen ja Moodle-tentistä.
Jokaisesta osiosta on saatava hyväksytty suoritus.
Harjoitustyön osuus arvosanasta on 50 % harjoitustyön arvosana jakautuu parityönä tehtyyn ja palautettuun harjoitustyöhön 75 % sekä yksilötehtävänä tehtävään vertaisarviointiin 25
Artikkelitehtävä osuus arvosanasta on 25 %
Moodle-tentin osuus arvosanasta on 25 %
Aikataulusta myöhästyminen vaikuttaa arvosanaan alentavasti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Info-luento ja pääosin itsenäinen opiskelu Moodle-verkkokurssilla. Tehtävien ja tentin tekeminen annetun aikataulun mukaisesti. Opettajan etäohjaus.

Oppimateriaalit

Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä - Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja.
Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Johansson, Axelin, Stolt & Ääri (toim.) 2007. Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen tekeminen. Turun yliopisto. Tutkimuksia ja raportteja A:51/2007.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op =81 tuntia opiskelijan työtä.

Sisällön jaksotus

Esitetty Moodlessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

Tämä opintojakso tulee olla suoritettuna ennen opinnäytetyön aloitusta.

Ilmoittautumisaika

05.06.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

17.11.2023 - 15.12.2023

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Bioanalyytikko

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 24

Koulutus
  • Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marja-Liisa Timperi
  • Marja Jaronen
Vastuuhenkilö

Kirsi Mansikkamäki

Ryhmät
  • 22BAJ
    Bioanalyytikot kevät 2022 Jyväskylä

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa määritellä rajatun terveystieteellisen kysymyksen ja toteuttaa sen mukaisen pienimuotoisen, strukturoidun tiedonhaun
- osaa kuvata tiedonhakuprosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen ja tietää näytönasteet
- osaa etsiä ja tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia

Sisältö (OJ)

Oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
Strukturoitu tiedonhaku (esim. PICO)
Näyttöön perustuva toiminta
Näytönasteet
Lähdekritiikki

Esitietovaatimukset (OJ)

Tutkimustyön perusteet 7B00EG46 pitää olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.

Lisätiedot (OJ)

-

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- osaa kuvata näytön asteet

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- hakuprosessi on kuvattu pääosin selkeästi, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa kuvata näytön asteet

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- hakuprosessi on kuvattu selkeästi sanallisesti ja kuviona
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa arvioida näytön asteita

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

-

Aika ja paikka

17.11.- 15.12.2023 Viikkoaikataulu löytyy Moodlesta

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arvosana (T1-K5) koostuu artikkelianalyysitehtävästä, tiedonhakuun perustuvasta harjoitustyöstä ja sähköisestä tentistä.
Jokaisesta osiosta on saatava hyväksytty suoritus.
Harjoitustyön osuus arvosanasta on 50 %.
Artikkelitehtävä osuus arvosanasta on 25 %
Sähköisen tentin osuus arvosanasta on 25 %
Aikataulusta myöhästyminen vaikuttaa arvosanaan alentavasti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu Moodle-verkkokurssilla. Tehtävien ja tentin tekeminen. Opettajan etäohjaus.

Oppimateriaalit

Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä - Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja.
Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op =81 tuntia opiskelijan työtä.

Sisällön jaksotus

Esitetty Moodlessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 19.03.2023

Ajoitus

20.03.2023 - 30.04.2023

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Bioanalyytikko

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marja-Liisa Timperi
  • Marja Jaronen
Vastuuhenkilö

Kirsi Mansikkamäki

Pienryhmät
  • Pienryhmä 1 (Koko: 12. Avoin AMK: 0.)
  • Pienryhmä 2 (Koko: 12. Avoin AMK: 0.)
  • Pienryhmä 3 (Koko: 12. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • 21BA
    Bioanalyytikot syksy 2021
Pienryhmät
  • Pienryhmä 1
  • Pienryhmä 2
  • Pienryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa määritellä rajatun terveystieteellisen kysymyksen ja toteuttaa sen mukaisen pienimuotoisen, strukturoidun tiedonhaun
- osaa kuvata tiedonhakuprosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen ja tietää näytönasteet
- osaa etsiä ja tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia

Sisältö (OJ)

Oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
Strukturoitu tiedonhaku (esim. PICO)
Näyttöön perustuva toiminta
Näytönasteet
Lähdekritiikki

Esitietovaatimukset (OJ)

Tutkimustyön perusteet 7B00EG46 pitää olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.

Lisätiedot (OJ)

-

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- osaa kuvata näytön asteet

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- hakuprosessi on kuvattu pääosin selkeästi, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa kuvata näytön asteet

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- hakuprosessi on kuvattu selkeästi sanallisesti ja kuviona
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa arvioida näytön asteita

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

-

Aika ja paikka

20.3.-30.4.2023. Viikkoaikataulu löytyy Moodlesta

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arvosana (T1-K5) koostuu tiedonhakuun perustuvasta artikkelianalyysitehtävästä, tiedonhakuun perustuvasta harjoitustyöstä sisältäen vertaispalautteen ja Moodle-tentistä.
Jokaisesta osiosta on saatava hyväksytty suoritus.
Harjoitustyön osuus arvosanasta on 50 % harjoitustyön arvosana jakautuu parityönä tehtyyn ja palautettuun harjoitustyöhön 75 % sekä yksilötehtävänä tehtävään vertaisarviointiin 25
Artikkelitehtävä osuus arvosanasta on 25 %
Moodle-tentin osuus arvosanasta on 25 %
Aikataulusta myöhästyminen vaikuttaa arvosanaan alentavasti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu Moodle-verkkokurssilla. Tehtävien ja tentin tekeminen. Opettajan etäohjaus.

Oppimateriaalit

Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä - Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja.
Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Johansson, Axelin, Stolt & Ääri (toim.) 2007. Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen tekeminen. Turun yliopisto. Tutkimuksia ja raportteja A:51/2007.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op =81 tuntia opiskelijan työtä.

Sisällön jaksotus

Esitetty Moodlessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 19.03.2023

Ajoitus

20.03.2023 - 30.04.2023

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Bioanalyytikko

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marika Toivonen
  • Marja-Liisa Timperi
  • Marja Jaronen
Vastuuhenkilö

Kirsi Mansikkamäki

Pienryhmät
  • Pienryhmä 1 (Koko: 9. Avoin AMK: 0.)
  • Pienryhmä 2 (Koko: 9. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • 21BASJ
    Bioanalyytikot 2021 Seinäjoki
Pienryhmät
  • Pienryhmä 1
  • Pienryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa määritellä rajatun terveystieteellisen kysymyksen ja toteuttaa sen mukaisen pienimuotoisen, strukturoidun tiedonhaun
- osaa kuvata tiedonhakuprosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen ja tietää näytönasteet
- osaa etsiä ja tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia

Sisältö (OJ)

Oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
Strukturoitu tiedonhaku (esim. PICO)
Näyttöön perustuva toiminta
Näytönasteet
Lähdekritiikki

Esitietovaatimukset (OJ)

Tutkimustyön perusteet 7B00EG46 pitää olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.

Lisätiedot (OJ)

-

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- osaa kuvata näytön asteet

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- hakuprosessi on kuvattu pääosin selkeästi, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa kuvata näytön asteet

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- hakuprosessi on kuvattu selkeästi sanallisesti ja kuviona
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa arvioida näytön asteita

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

-

Aika ja paikka

20.3.-30.4.2023. Viikkoaikataulu löytyy Moodlesta

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arvosana (T1-K5) koostuu tiedonhakuun perustuvasta artikkelianalyysitehtävästä, tiedonhakuun perustuvasta harjoitustyöstä sisältäen vertaispalautteen ja Moodle-tentistä.
Jokaisesta osiosta on saatava hyväksytty suoritus.
Harjoitustyön osuus arvosanasta on 50 % harjoitustyön arvosana jakautuu parityönä tehtyyn ja palautettuun harjoitustyöhön 75 % sekä yksilötehtävänä tehtävään vertaisarviointiin 25
Artikkelitehtävä osuus arvosanasta on 25 %
Moodle-tentin osuus arvosanasta on 25 %
Aikataulusta myöhästyminen vaikuttaa arvosanaan alentavasti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu Moodle-verkkokurssilla. Tehtävien ja tentin tekeminen. Opettajan etäohjaus.

Oppimateriaalit

Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä - Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja.
Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Johansson, Axelin, Stolt & Ääri (toim.) 2007. Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen tekeminen. Turun yliopisto. Tutkimuksia ja raportteja A:51/2007.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op =81 tuntia opiskelijan työtä.

Sisällön jaksotus

Esitetty Moodlessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 22.02.2022

Ajoitus

23.02.2022 - 14.04.2022

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Bioanalyytikko

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Eeva Liikanen
Vastuuhenkilö

Kirsi Mansikkamäki

Ryhmät
  • 20BA
    Bioanalyytikot syksy 2020

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa määritellä rajatun terveystieteellisen kysymyksen ja toteuttaa sen mukaisen pienimuotoisen, strukturoidun tiedonhaun
- osaa kuvata tiedonhakuprosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen ja tietää näytönasteet
- osaa etsiä ja tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia

Sisältö (OJ)

Oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
Strukturoitu tiedonhaku (esim. PICO)
Näyttöön perustuva toiminta
Näytönasteet
Lähdekritiikki

Esitietovaatimukset (OJ)

Tutkimustyön perusteet 7B00EG46 pitää olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.

Lisätiedot (OJ)

-

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- osaa kuvata näytön asteet

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- hakuprosessi on kuvattu pääosin selkeästi, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa kuvata näytön asteet

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- hakuprosessi on kuvattu selkeästi sanallisesti ja kuviona
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- osaa arvioida näytön asteita

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

-

Aika ja paikka

Info 23.2.22
Informaatikon tiedonhakuinfo 7.3.22
Opettajan etäohjaukset 11.3.-11.4.21 välisenä aikana, 1 tunti kerralla. Katso tarkemmat ajankohdat lukkarista.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu Moodle-verkkokurssilla ja tehtävien tentin tekeminen. Opettajan etäohjaus.

Oppimateriaalit

Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä - Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja.
Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Johansson, Axelin, Stolt & Ääri (toim.) 2007. Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen tekeminen. Turun yliopisto. Tutkimuksia ja raportteja A:51/2007.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on pääosin itsenäistä opiskelua.

Sisällön jaksotus

Esitetty Moodlessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

-