KorjaussuunnitteluprojektiLaajuus (4 op)
Tunnus: 5B00FB25
Laajuus
4 op
Osaamistavoitteet
Korjaussuunnitteluprojektilla opiskelijaa syventää ja täydentää korjausrakentamisen osaamistaan.
Sisältö
Tehtävä suunnitteluprojektin kohde määritellään vuosittain tarjolla olevien mahdollisuuksien mukaan.
Suunnitelmat tehdään työskentelemällä pienissä ryhmissä. Ryhmien tarkka koko määräytyy opintojakson osallistujien mukaan.
Oppimisessa on keskeinen rooli projektityöskentelyyn kuuluvalla jatkuvalla vertaisarvioinnilla ja keskusteluilla työryhmien ja opettajan/opettajien kesken.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tehtävien suorituksessa perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan vaatimatonta.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on heikkoa. Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti tehtävien suorituksissa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan tavanomaista.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti tehtävien suorituksessa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan ammattimaista.
Opiskelija on osallistunut opintojaksolla aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija osaa saa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.
Ilmoittautumisaika
01.07.2024 - 15.09.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 13.12.2024
Laajuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusarkkitehti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tytti Kaitala
Vastuuhenkilö
Minna Nyström-Järvinen
Ryhmät
-
21I800Rakennusarkkitehti
Tavoitteet (OJ)
Korjaussuunnitteluprojektilla opiskelijaa syventää ja täydentää korjausrakentamisen osaamistaan.
Sisältö (OJ)
Tehtävä suunnitteluprojektin kohde määritellään vuosittain tarjolla olevien mahdollisuuksien mukaan.
Suunnitelmat tehdään työskentelemällä pienissä ryhmissä. Ryhmien tarkka koko määräytyy opintojakson osallistujien mukaan.
Oppimisessa on keskeinen rooli projektityöskentelyyn kuuluvalla jatkuvalla vertaisarvioinnilla ja keskusteluilla työryhmien ja opettajan/opettajien kesken.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Tehtävien suorituksessa perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan vaatimatonta.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on heikkoa. Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti tehtävien suorituksissa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan tavanomaista.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti tehtävien suorituksessa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan ammattimaista.
Opiskelija on osallistunut opintojaksolla aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija osaa saa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.
Aika ja paikka
Ryhmä sopii keskenään tiimipalaverit ja niiden ajankohdan ja paikan.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Loppuseminaari.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Noudatetaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä sekä opiskelijoiden vertaisarviointia ryhmän kesken.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Monialainen yhteistyöprojekti, yksilö- ja ryhmätyöskentely, työelämämentori- ja opettajaohjausta, mallinnus.
Oppimateriaalit
Aiemmin opitut menetelmät. Tarpeen mukaiset korjausrakentamisen tietoiskut ja luennot. Työelämän mentorit ja opettajat tukena.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso 4 op. Opiskelijan työkuorma noin 27 h / op.
Sisällön jaksotus
Korjaussuunnittelukohteeseen tutustuminen ja tilaajatoiveiden kartoitus.
Työelämämentoreiden kanssa yhteistyön käynnistäminen.
Monialaisen ryhmän kokoonpanon muodostaminen ja projektipäälliköiden valitseminen (jokaisella suunnittelualalla oma vastuuopiskelija).
Tiimipalavereiden pitäminen säännöllisesti.
Lähtötietojen ja tarkemittojen hankkiminen.
Kohteen mallintaminen.
Vaihtoehtoratkaisujen luonnostelu saadun tilaohjelman perusteella.
Hankesuunnitelmatasoisten piirustusten, suunnitelmamallin ja visualisointikuvien tuottaminen.
Tuotoksen esittely loppuseminaarissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailijaluennoitsijat ja työelämämentorit.
Kansainvälisyys
Vaihto-opettajien luentoja mahdollisuuksien mukaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Valitussa korjaushankkeessa omatoimista projektinhallintaa ja suunnittelua.
Ilmoittautumisaika
01.09.2023 - 22.10.2023
Ajoitus
23.10.2023 - 30.04.2024
Laajuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusarkkitehti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tytti Kaitala
Vastuuhenkilö
Tytti Kaitala
Ryhmät
-
20I800Rakennusarkkitehti
Tavoitteet (OJ)
Korjaussuunnitteluprojektilla opiskelijaa syventää ja täydentää korjausrakentamisen osaamistaan.
Sisältö (OJ)
Tehtävä suunnitteluprojektin kohde määritellään vuosittain tarjolla olevien mahdollisuuksien mukaan.
Suunnitelmat tehdään työskentelemällä pienissä ryhmissä. Ryhmien tarkka koko määräytyy opintojakson osallistujien mukaan.
Oppimisessa on keskeinen rooli projektityöskentelyyn kuuluvalla jatkuvalla vertaisarvioinnilla ja keskusteluilla työryhmien ja opettajan/opettajien kesken.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Tehtävien suorituksessa perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan vaatimatonta.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on heikkoa. Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti tehtävien suorituksissa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan tavanomaista.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti tehtävien suorituksessa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan ammattimaista.
Opiskelija on osallistunut opintojaksolla aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija osaa saa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.
Aika ja paikka
Ryhmä sopii keskenään tiimipalaverit ja niiden ajankohdan ja paikan.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Loppuseminaari.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Noudatetaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä sekä opiskelijoiden vertaisarviointia ryhmän kesken.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Monialainen yhteistyöprojekti, yksilö- ja ryhmätyöskentely, työelämämentori- ja opettajaohjausta, mallinnus.
Oppimateriaalit
Aiemmin opitut menetelmät. Tarpeen mukaiset korjausrakentamisen tietoiskut ja luennot. Työelämän mentorit ja opettajat tukena.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso 4 op. Opiskelijan työkuorma noin 27 h / op.
Sisällön jaksotus
Korjaussuunnittelukohteeseen tutustuminen ja tilaajatoiveiden kartoitus.
Työelämämentoreiden kanssa yhteistyön käynnistäminen.
Monialaisen ryhmän kokoonpanon muodostaminen ja projektipäälliköiden valitseminen (jokaisella suunnittelualalla oma vastuuopiskelija).
Tiimipalavereiden pitäminen säännöllisesti.
Lähtötietojen ja tarkemittojen hankkiminen.
Kohteen mallintaminen.
Vaihtoehtoratkaisujen luonnostelu saadun tilaohjelman perusteella.
Hankesuunnitelmatasoisten piirustusten, suunnitelmamallin ja visualisointikuvien tuottaminen.
Tuotoksen esittely loppuseminaarissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailijaluennoitsijat ja työelämämentorit.
Kansainvälisyys
Vaihto-opettajien luentoja mahdollisuuksien mukaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Valitussa korjaushankkeessa omatoimista projektinhallintaa ja suunnittelua.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 15.09.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 16.12.2023
Laajuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusarkkitehti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 10
Koulutus
- Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jani Hietakangas
Vastuuhenkilö
Minna Nyström-Järvinen
Ryhmät
-
20I800Rakennusarkkitehti
Tavoitteet (OJ)
Korjaussuunnitteluprojektilla opiskelijaa syventää ja täydentää korjausrakentamisen osaamistaan.
Sisältö (OJ)
Tehtävä suunnitteluprojektin kohde määritellään vuosittain tarjolla olevien mahdollisuuksien mukaan.
Suunnitelmat tehdään työskentelemällä pienissä ryhmissä. Ryhmien tarkka koko määräytyy opintojakson osallistujien mukaan.
Oppimisessa on keskeinen rooli projektityöskentelyyn kuuluvalla jatkuvalla vertaisarvioinnilla ja keskusteluilla työryhmien ja opettajan/opettajien kesken.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Tehtävien suorituksessa perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan vaatimatonta.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on heikkoa. Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti tehtävien suorituksissa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan tavanomaista.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti tehtävien suorituksessa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan ammattimaista.
Opiskelija on osallistunut opintojaksolla aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija osaa saa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
30.07.2022 - 14.10.2022
Ajoitus
26.10.2022 - 30.04.2023
Laajuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusarkkitehti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tytti Kaitala
- Antti Vartiainen
Vastuuhenkilö
Tytti Kaitala
Ryhmät
-
19I800Rakennusarkkitehti
Tavoitteet (OJ)
Korjaussuunnitteluprojektilla opiskelijaa syventää ja täydentää korjausrakentamisen osaamistaan.
Sisältö (OJ)
Tehtävä suunnitteluprojektin kohde määritellään vuosittain tarjolla olevien mahdollisuuksien mukaan.
Suunnitelmat tehdään työskentelemällä pienissä ryhmissä. Ryhmien tarkka koko määräytyy opintojakson osallistujien mukaan.
Oppimisessa on keskeinen rooli projektityöskentelyyn kuuluvalla jatkuvalla vertaisarvioinnilla ja keskusteluilla työryhmien ja opettajan/opettajien kesken.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Tehtävien suorituksessa perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan vaatimatonta.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on heikkoa. Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti tehtävien suorituksissa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan tavanomaista.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti tehtävien suorituksessa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan ammattimaista.
Opiskelija on osallistunut opintojaksolla aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija osaa saa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 19.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 19.12.2022
Laajuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusarkkitehti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pekka Väisälä
Vastuuhenkilö
Pekka Väisälä
Ryhmät
-
19I800Rakennusarkkitehti
Tavoitteet (OJ)
Korjaussuunnitteluprojektilla opiskelijaa syventää ja täydentää korjausrakentamisen osaamistaan.
Sisältö (OJ)
Tehtävä suunnitteluprojektin kohde määritellään vuosittain tarjolla olevien mahdollisuuksien mukaan.
Suunnitelmat tehdään työskentelemällä pienissä ryhmissä. Ryhmien tarkka koko määräytyy opintojakson osallistujien mukaan.
Oppimisessa on keskeinen rooli projektityöskentelyyn kuuluvalla jatkuvalla vertaisarvioinnilla ja keskusteluilla työryhmien ja opettajan/opettajien kesken.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Tehtävien suorituksessa perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan vaatimatonta.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on heikkoa. Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti tehtävien suorituksissa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan tavanomaista.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti tehtävien suorituksessa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan ammattimaista.
Opiskelija on osallistunut opintojaksolla aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija osaa saa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.
Arviointiasteikko
0-5