Suunnitteluprojekti 1Laajuus (6 op)
Tunnus: 5B00FA99
Laajuus
6 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija kykenee työskentelemään suunnitteluryhmässä ja ymmärtää oman suunnitteluratkaisunsa osana laajempaa kokonaisuutta.
Opiskelija osaa hankkia tietoa sekä aluesuunnitelman että yksinkertaisen rakennuksen suunnittelun pohjaksi.
Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen aluesuunnitelman ja rakennuksen sekä tuottaa niihin liittyvät piirustukset.
Opiskelija tutustuu arkkitehtisuunnitteluun, rakennusmateriaaleihin ja rakenteisiin.
Sisältö
Arkkitehtisuunnittelun perusteita.
Suunnittelun tietolähteiden käyttö ja tiedon hankinta.
Aluesuunnitelman laadinta ryhmätyönä.
Yksinkertaisen rakennuksen luonnospiirustusten teko.
Rakennusmateriaaleihin ja rakenteisiin tutustuminen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Opintojaksolla tuotetuissa suunnitelmissa on havaittavissa selkeitä puutteita.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelija osaa toimia ryhmässä.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta, mutta suunnittelutehtävässä ei ole nähtävissä kehitystä sen ansiosta. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja saadun ohjauksen ja palautteen perusteella. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti harjoitustyöhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja opiskelija on hyödyntänyt kiitettävällä tavalla siinä saamaansa ohjausta ja palautetta.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, sitoutuneesti, joustavasti ja rakentavasti ja kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 15.02.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 30.04.2024
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusarkkitehti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jaakko Aumala
- Minna Nyström-Järvinen
Vastuuhenkilö
Minna Nyström-Järvinen
Ryhmät
-
23I800Rakennusarkkitehti
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija kykenee työskentelemään suunnitteluryhmässä ja ymmärtää oman suunnitteluratkaisunsa osana laajempaa kokonaisuutta.
Opiskelija osaa hankkia tietoa sekä aluesuunnitelman että yksinkertaisen rakennuksen suunnittelun pohjaksi.
Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen aluesuunnitelman ja rakennuksen sekä tuottaa niihin liittyvät piirustukset.
Opiskelija tutustuu arkkitehtisuunnitteluun, rakennusmateriaaleihin ja rakenteisiin.
Sisältö (OJ)
Arkkitehtisuunnittelun perusteita.
Suunnittelun tietolähteiden käyttö ja tiedon hankinta.
Aluesuunnitelman laadinta ryhmätyönä.
Yksinkertaisen rakennuksen luonnospiirustusten teko.
Rakennusmateriaaleihin ja rakenteisiin tutustuminen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Opintojaksolla tuotetuissa suunnitelmissa on havaittavissa selkeitä puutteita.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelija osaa toimia ryhmässä.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta, mutta suunnittelutehtävässä ei ole nähtävissä kehitystä sen ansiosta. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja saadun ohjauksen ja palautteen perusteella. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti harjoitustyöhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja opiskelija on hyödyntänyt kiitettävällä tavalla siinä saamaansa ohjausta ja palautetta.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, sitoutuneesti, joustavasti ja rakentavasti ja kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 17.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 30.04.2023
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusarkkitehti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jaakko Aumala
- Minna Nyström-Järvinen
Vastuuhenkilö
Hannu Kauranen
Ryhmät
-
22I800Rakennusarkkitehti
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija kykenee työskentelemään suunnitteluryhmässä ja ymmärtää oman suunnitteluratkaisunsa osana laajempaa kokonaisuutta.
Opiskelija osaa hankkia tietoa sekä aluesuunnitelman että yksinkertaisen rakennuksen suunnittelun pohjaksi.
Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen aluesuunnitelman ja rakennuksen sekä tuottaa niihin liittyvät piirustukset.
Opiskelija tutustuu arkkitehtisuunnitteluun, rakennusmateriaaleihin ja rakenteisiin.
Sisältö (OJ)
Arkkitehtisuunnittelun perusteita.
Suunnittelun tietolähteiden käyttö ja tiedon hankinta.
Aluesuunnitelman laadinta ryhmätyönä.
Yksinkertaisen rakennuksen luonnospiirustusten teko.
Rakennusmateriaaleihin ja rakenteisiin tutustuminen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Opintojaksolla tuotetuissa suunnitelmissa on havaittavissa selkeitä puutteita.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelija osaa toimia ryhmässä.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta, mutta suunnittelutehtävässä ei ole nähtävissä kehitystä sen ansiosta. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja saadun ohjauksen ja palautteen perusteella. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti harjoitustyöhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja opiskelija on hyödyntänyt kiitettävällä tavalla siinä saamaansa ohjausta ja palautetta.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, sitoutuneesti, joustavasti ja rakentavasti ja kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 17.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 30.04.2022
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusarkkitehti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jaakko Aumala
- Minna Nyström-Järvinen
Vastuuhenkilö
Minna Nyström-Järvinen
Ryhmät
-
21I800Rakennusarkkitehti
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija kykenee työskentelemään suunnitteluryhmässä ja ymmärtää oman suunnitteluratkaisunsa osana laajempaa kokonaisuutta.
Opiskelija osaa hankkia tietoa sekä aluesuunnitelman että yksinkertaisen rakennuksen suunnittelun pohjaksi.
Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen aluesuunnitelman ja rakennuksen sekä tuottaa niihin liittyvät piirustukset.
Opiskelija tutustuu arkkitehtisuunnitteluun, rakennusmateriaaleihin ja rakenteisiin.
Sisältö (OJ)
Arkkitehtisuunnittelun perusteita.
Suunnittelun tietolähteiden käyttö ja tiedon hankinta.
Aluesuunnitelman laadinta ryhmätyönä.
Yksinkertaisen rakennuksen luonnospiirustusten teko.
Rakennusmateriaaleihin ja rakenteisiin tutustuminen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Opintojaksolla tuotetuissa suunnitelmissa on havaittavissa selkeitä puutteita.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelija osaa toimia ryhmässä.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta, mutta suunnittelutehtävässä ei ole nähtävissä kehitystä sen ansiosta. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja saadun ohjauksen ja palautteen perusteella. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti harjoitustyöhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja opiskelija on hyödyntänyt kiitettävällä tavalla siinä saamaansa ohjausta ja palautetta.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, sitoutuneesti, joustavasti ja rakentavasti ja kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.
Aika ja paikka
ilmoitetaan moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
arviointi harjoitustyön mukaan
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi ryhmätyöskentelyn, itsearvioinnin ja henkilökohtaisten palautusten perusteella.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
lähiopetus poikkeusolot huomioiden
virtuaaliopetus
itseopiskelu
yhteisöllinen oppiminen
projektioppiminen
Oppimateriaalit
ilmoitetaan moodlessa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op / 27 h
Sisällön jaksotus
ilmoitetaan moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei ole
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
osittain yhteisprojekti ENVEn kanssa
Lisätietoja opiskelijoille
ilmoitetaan moodlessa
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole täyttänyt opintojakson minimivaatimuksia eikä hänen näyttönsä osaamisesta tai osallistumisesta anna edellytyksiä hyväksyttyyn suoritukseen.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Opintojaksolla tuotetuissa suunnitelmissa on havaittavissa selkeitä puutteita.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelija osaa toimia ryhmässä.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta, mutta suunnittelutehtävässä ei ole nähtävissä kehitystä sen ansiosta. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja saadun ohjauksen ja palautteen perusteella. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti harjoitustyöhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja opiskelija on hyödyntänyt kiitettävällä tavalla siinä saamaansa ohjausta ja palautetta.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, sitoutuneesti, joustavasti ja rakentavasti ja kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.