Siirry suoraan sisältöön

Itsensä johtaminen ja vuorovaikutustaidotLaajuus (2 op)

Tunnus: 5N00CY01

Laajuus

2 op

Osaamistavoitteet

1. Opiskelijan elämänhallinta- ja toiminnanohjaustaidot vahvistuvat.
2. Opiskelijan ryhmätyö- ja vuorovaikutustaidot kehittyvät.
3. Opiskelija osaa tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehityskohteitaan sekä määritellä omat tavoitteensa.

Sisältö

Itsensä johtaminen on toimintaa, jonka tavoite on oman hyvinvoinnin ja jaksamisen parantaminen ja ylläpitäminen. Se voi olla esimerkiksi ajan- ja stressinhallintaa, itsetuntemuksen lisäämistä, tietoisuutta omista voimavaroista, tarpeista, arvoista, asenteista, ajatuksista ja tunteista sekä merkityksellisen elämän pohdintaa.
Vallitseva kiire- ja tehokkuuskulttuuri korostaa lyhytjänteistä voitontavoittelua elämisen laadun sijaan. Vaarana ovat työnarkomania ja uupuminen. Tasapainoinen itsensä johtaminen auttaa parantamaan jaksamista ja hyvinvointia niin opiskelujen aikana kuin työelämässäkin.
Vuorovaikutustaidot ovat työelämän perustaitoja, joita voi kehittää läpi elämän. Vuorovaikutustaitojen merkitys sekä opiskelu- että työelämässä kasvaa koko ajan. Henkilö, jolla on hyvät vuorovaikutustaidot, tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja osaa ottaa huomioon heidän tunteitaan ja mielipiteitään. Tällainen ihminen löytää ratkaisuja myös ristiriitatilanteisiin. Vuorovaikutustaidot liittyvät usein tilanteisiin, joissa ollaan kasvokkain toisen ihmisen kanssa, mutta ne ovat tärkeä osa myös kirjallista viestintää. Toimiva vuorovaikutus vaikuttaa työilmapiiriin, työviihtyvyyteen, tuloksellisuuteen sekä työssä jaksamiseen.
Kurssin tavoitteena on perehtyä itsensä johtamisen perustyökaluihin sekä kehittää omia vuorovaikutustaitoja.

Esitietovaatimukset

Ei esitietovaatimuksia

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus: Opiskelija osallistuu lähiopetukseen vaaditun määrän, osallistuu aktiivisesti pari- ja ryhmätyöskentelyyn sekä ryhmätyön tekoon. Opiskelija laatii ja palauttaa oppimispäiväkirjan ajoissa.

Hylätty suoritus: Opiskelijan poissaoloraja ylittyy, hän ei osallistu ryhmätyön tekoon tai ei palauta oppimispäiväkirjaa ajoissa.

Lisätiedot

Riittävä suomen kielen taito

Ilmoittautumisaika

15.07.2023 - 04.09.2023

Ajoitus

30.08.2023 - 30.11.2023

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 45

Koulutus
  • Tietotekniikan tutkinto-ohjelma
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
Opettaja
  • Kristiina Tillander
Vastuuhenkilö

Kristiina Tillander

Ryhmät
  • 23TIETOA
    Tietotekniikka

Tavoitteet (OJ)

1. Opiskelijan elämänhallinta- ja toiminnanohjaustaidot vahvistuvat.
2. Opiskelijan ryhmätyö- ja vuorovaikutustaidot kehittyvät.
3. Opiskelija osaa tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehityskohteitaan sekä määritellä omat tavoitteensa.

Sisältö (OJ)

Itsensä johtaminen on toimintaa, jonka tavoite on oman hyvinvoinnin ja jaksamisen parantaminen ja ylläpitäminen. Se voi olla esimerkiksi ajan- ja stressinhallintaa, itsetuntemuksen lisäämistä, tietoisuutta omista voimavaroista, tarpeista, arvoista, asenteista, ajatuksista ja tunteista sekä merkityksellisen elämän pohdintaa.
Vallitseva kiire- ja tehokkuuskulttuuri korostaa lyhytjänteistä voitontavoittelua elämisen laadun sijaan. Vaarana ovat työnarkomania ja uupuminen. Tasapainoinen itsensä johtaminen auttaa parantamaan jaksamista ja hyvinvointia niin opiskelujen aikana kuin työelämässäkin.
Vuorovaikutustaidot ovat työelämän perustaitoja, joita voi kehittää läpi elämän. Vuorovaikutustaitojen merkitys sekä opiskelu- että työelämässä kasvaa koko ajan. Henkilö, jolla on hyvät vuorovaikutustaidot, tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja osaa ottaa huomioon heidän tunteitaan ja mielipiteitään. Tällainen ihminen löytää ratkaisuja myös ristiriitatilanteisiin. Vuorovaikutustaidot liittyvät usein tilanteisiin, joissa ollaan kasvokkain toisen ihmisen kanssa, mutta ne ovat tärkeä osa myös kirjallista viestintää. Toimiva vuorovaikutus vaikuttaa työilmapiiriin, työviihtyvyyteen, tuloksellisuuteen sekä työssä jaksamiseen.
Kurssin tavoitteena on perehtyä itsensä johtamisen perustyökaluihin sekä kehittää omia vuorovaikutustaitoja.

Esitietovaatimukset (OJ)

Ei esitietovaatimuksia

Lisätiedot (OJ)

Riittävä suomen kielen taito

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty suoritus: Opiskelija osallistuu lähiopetukseen vaaditun määrän, osallistuu aktiivisesti pari- ja ryhmätyöskentelyyn sekä ryhmätyön tekoon. Opiskelija laatii ja palauttaa oppimispäiväkirjan ajoissa.

Hylätty suoritus: Opiskelijan poissaoloraja ylittyy, hän ei osallistu ryhmätyön tekoon tai ei palauta oppimispäiväkirjaa ajoissa.

Aika ja paikka

30.8. - 26.10. 2023
8 tapaamista, kaksoistunti kerran viikossa

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssilla ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssi katsotaan hyväksytysti suoritetuksi, kun
-opiskelja osallistuu vähintään kuuteen tapaamiseen kahdeksasta ja
-osallistuu ryhmätyön tekemiseen sekä
-laatii ja palauttaa vähintään 6 viikkotehtävää seitsemästä ohjeiden mukaan.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

pari- ja ryhmäkeskustelut, ryhmätyöt, viikkotehtävät, lähitapaamiset

Oppimateriaalit

Suositeltavaa kirjallisuutta:
Ole oman elämäsi tähti, opiskelijan opas elämäntaidoista. Nyyti ry. Löytyy ilmaisena verkkojulkaisuna.
Saari, Oskari: Aki Hintsa - Voittamisen anatomia (WSOY, 2015)
Martela, Frank: Valonöörit (Gummerrus, 2015)
Perho, Anna: Antisäätäjä - Fiksun ajankäyttäjän opas (Otava, 2017)
Kolu, Eeva: Korkeintaan vähän väsynyt (Gummerrus 2021)
Uusitalo-Arola, Liisa: Uuvuksissa (Tuuma, 2021)
Manson, Mark: Kuinka olla piittaamatta paskaakaan (Atena 2018)
Pietikäinen, Arto: Joustava mieli (Duodecim 2012)
Mikä kumma meitä motivoi? https://www.duodecimlehti.fi/duo14632

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 x 27 h

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kurssi on vapaavalintainen eikä sillä ole vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätyön tekoon tai palauttanut ohjeiden mukaisesti suoritettuja, vähintään kuutta viikkotehtävää tai opiskelijalla on enemmän kuin kaksi poissaoloa.

Lääkärin tai terveydenhoitajan todistuksella poissaoloja voi olla enemmän kuin kaksi. Näissä tapauksissa arvioidaan tapauskohtaisesti, mikä määrä riittää kurssin läpäisemiseen.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty: Kurssi katsotaan hyväksytysti suoritetuksi, kun
-opiskelja osallistuu vähintään kuuteen tapaamiseen kahdeksasta ja
-osallistuu ryhmätyön tekemiseen sekä
-laatii ja palauttaa vähintään 6 viikkotehtävää seitsemästä ohjeiden mukaan.

Ilmoittautumisaika

15.07.2023 - 11.09.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 30.11.2023

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 45

Koulutus
  • Tietotekniikan tutkinto-ohjelma
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
Opettaja
  • Kristiina Tillander
Vastuuhenkilö

Kristiina Tillander

Ryhmät
  • 23TIETOB
    Tietotekniikka

Tavoitteet (OJ)

1. Opiskelijan elämänhallinta- ja toiminnanohjaustaidot vahvistuvat.
2. Opiskelijan ryhmätyö- ja vuorovaikutustaidot kehittyvät.
3. Opiskelija osaa tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehityskohteitaan sekä määritellä omat tavoitteensa.

Sisältö (OJ)

Itsensä johtaminen on toimintaa, jonka tavoite on oman hyvinvoinnin ja jaksamisen parantaminen ja ylläpitäminen. Se voi olla esimerkiksi ajan- ja stressinhallintaa, itsetuntemuksen lisäämistä, tietoisuutta omista voimavaroista, tarpeista, arvoista, asenteista, ajatuksista ja tunteista sekä merkityksellisen elämän pohdintaa.
Vallitseva kiire- ja tehokkuuskulttuuri korostaa lyhytjänteistä voitontavoittelua elämisen laadun sijaan. Vaarana ovat työnarkomania ja uupuminen. Tasapainoinen itsensä johtaminen auttaa parantamaan jaksamista ja hyvinvointia niin opiskelujen aikana kuin työelämässäkin.
Vuorovaikutustaidot ovat työelämän perustaitoja, joita voi kehittää läpi elämän. Vuorovaikutustaitojen merkitys sekä opiskelu- että työelämässä kasvaa koko ajan. Henkilö, jolla on hyvät vuorovaikutustaidot, tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja osaa ottaa huomioon heidän tunteitaan ja mielipiteitään. Tällainen ihminen löytää ratkaisuja myös ristiriitatilanteisiin. Vuorovaikutustaidot liittyvät usein tilanteisiin, joissa ollaan kasvokkain toisen ihmisen kanssa, mutta ne ovat tärkeä osa myös kirjallista viestintää. Toimiva vuorovaikutus vaikuttaa työilmapiiriin, työviihtyvyyteen, tuloksellisuuteen sekä työssä jaksamiseen.
Kurssin tavoitteena on perehtyä itsensä johtamisen perustyökaluihin sekä kehittää omia vuorovaikutustaitoja.

Esitietovaatimukset (OJ)

Ei esitietovaatimuksia

Lisätiedot (OJ)

Riittävä suomen kielen taito

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty suoritus: Opiskelija osallistuu lähiopetukseen vaaditun määrän, osallistuu aktiivisesti pari- ja ryhmätyöskentelyyn sekä ryhmätyön tekoon. Opiskelija laatii ja palauttaa oppimispäiväkirjan ajoissa.

Hylätty suoritus: Opiskelijan poissaoloraja ylittyy, hän ei osallistu ryhmätyön tekoon tai ei palauta oppimispäiväkirjaa ajoissa.

Aika ja paikka

28.8. - 13.10. 2023
7 tapaamista, kaksoistunti kerran viikossa

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssilla ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssi katsotaan hyväksytysti suoritetuksi, kun
-opiskelija osallistuu vähintään kuuteen tapaamiseen kahdeksasta ja
-osallistuu ryhmätyön tekemiseen sekä
-laatii ja palauttaa vähintään 6 viikkotehtävää seitsemästä ohjeiden mukaan.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

pari- ja ryhmäkeskustelut, ryhmätyöt, viikkotehtävät, lähitapaamiset

Oppimateriaalit

Suositeltavaa kirjallisuutta:
Ole oman elämäsi tähti, opiskelijan opas elämäntaidoista. Nyyti ry. Löytyy ilmaisena verkkojulkaisuna.
Saari, Oskari: Aki Hintsa - Voittamisen anatomia (WSOY, 2015)
Martela, Frank: Valonöörit (Gummerrus, 2015)
Perho, Anna: Antisäätäjä - Fiksun ajankäyttäjän opas (Otava, 2017)
Kolu, Eeva: Korkeintaan vähän väsynyt (Gummerrus 2021)
Uusitalo-Arola, Liisa: Uuvuksissa (Tuuma, 2021)
Manson, Mark: Kuinka olla piittaamatta paskaakaan (Atena 2018)
Pietikäinen, Arto: Joustava mieli (Duodecim 2012)
Mikä kumma meitä motivoi? https://www.duodecimlehti.fi/duo14632

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kurssi on vapaavalintainen eikä sillä ole vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätyön tekoon tai palauttanut ohjeiden mukaisesti suoritettuja, vähintään kuutta viikkotehtävää tai opiskelijalla on enemmän kuin kaksi poissaoloa.

Lääkärin tai terveydenhoitajan todistuksella poissaoloja voi olla enemmän kuin kaksi. Näissä tapauksissa arvioidaan tapauskohtaisesti, mikä määrä riittää kurssin läpäisemiseen.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty: Kurssi katsotaan hyväksytysti suoritetuksi, kun
-opiskelja osallistuu vähintään kuuteen tapaamiseen kahdeksasta ja
-osallistuu ryhmätyön tekemiseen sekä
-laatii ja palauttaa vähintään 6 viikkotehtävää seitsemästä ohjeiden mukaan.

Ilmoittautumisaika

23.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

02.09.2022 - 18.11.2022

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietotekniikka

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Kristiina Tillander
Vastuuhenkilö

Kristiina Tillander

Ryhmät
  • 22TIETOA
    Tietotekniikka

Tavoitteet (OJ)

1. Opiskelijan elämänhallinta- ja toiminnanohjaustaidot vahvistuvat.
2. Opiskelijan ryhmätyö- ja vuorovaikutustaidot kehittyvät.
3. Opiskelija osaa tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehityskohteitaan sekä määritellä omat tavoitteensa.

Sisältö (OJ)

Itsensä johtaminen on toimintaa, jonka tavoite on oman hyvinvoinnin ja jaksamisen parantaminen ja ylläpitäminen. Se voi olla esimerkiksi ajan- ja stressinhallintaa, itsetuntemuksen lisäämistä, tietoisuutta omista voimavaroista, tarpeista, arvoista, asenteista, ajatuksista ja tunteista sekä merkityksellisen elämän pohdintaa.
Vallitseva kiire- ja tehokkuuskulttuuri korostaa lyhytjänteistä voitontavoittelua elämisen laadun sijaan. Vaarana ovat työnarkomania ja uupuminen. Tasapainoinen itsensä johtaminen auttaa parantamaan jaksamista ja hyvinvointia niin opiskelujen aikana kuin työelämässäkin.
Vuorovaikutustaidot ovat työelämän perustaitoja, joita voi kehittää läpi elämän. Vuorovaikutustaitojen merkitys sekä opiskelu- että työelämässä kasvaa koko ajan. Henkilö, jolla on hyvät vuorovaikutustaidot, tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja osaa ottaa huomioon heidän tunteitaan ja mielipiteitään. Tällainen ihminen löytää ratkaisuja myös ristiriitatilanteisiin. Vuorovaikutustaidot liittyvät usein tilanteisiin, joissa ollaan kasvokkain toisen ihmisen kanssa, mutta ne ovat tärkeä osa myös kirjallista viestintää. Toimiva vuorovaikutus vaikuttaa työilmapiiriin, työviihtyvyyteen, tuloksellisuuteen sekä työssä jaksamiseen.
Kurssin tavoitteena on perehtyä itsensä johtamisen perustyökaluihin sekä kehittää omia vuorovaikutustaitoja.

Esitietovaatimukset (OJ)

Ei esitietovaatimuksia

Lisätiedot (OJ)

Riittävä suomen kielen taito

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty suoritus: Opiskelija osallistuu lähiopetukseen vaaditun määrän, osallistuu aktiivisesti pari- ja ryhmätyöskentelyyn sekä ryhmätyön tekoon. Opiskelija laatii ja palauttaa oppimispäiväkirjan ajoissa.

Hylätty suoritus: Opiskelijan poissaoloraja ylittyy, hän ei osallistu ryhmätyön tekoon tai ei palauta oppimispäiväkirjaa ajoissa.

Aika ja paikka

Ryhmien 22TIETOA ja 22TIETOB tunnit eriytetaan toteutuksella omiksi ajankohdikseen. Ks. ko. ryhmien lukujärjestykset.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssilla ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssi katsotaan hyväksytysti suoritetuksi, kun
-opiskelja osallistuu kuuteen tapaamiseen seitsemästä ja
-osallistuu ryhmätyön tekemiseen sekä
-laatii ja palauttaa oppimispäiväkirjan ohjeiden mukaan.

Oppimispäiväkirja koostuu viikottaisista tehtävistä (6 kpl), jotka kootaan yhteen dokumenttiin ja palautetaan kurssin lopuksi. Oppimispäiväkirjan tulee sisältää vähintään 5 viikkotehtävää ollakseen hyväksyttävä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

pari- ja ryhmäkeskustelut, ryhmätyöt, oppimispäiväkirja, lähitapaamiset

Oppimateriaalit

Suositeltavaa kirjallisuutta:
Ole oman elämäsi tähti, opiskelijan opas elämäntaidoista. Nyyti ry. Löytyy ilmaisena verkkojulkaisuna.
Saari, Oskari: Aki Hintsa - Voittamisen anatomia (WSOY, 2015)
Martela, Frank: Valonöörit (Gummerrus, 2015)
Perho, Anna: Antisäätäjä - Fiksun ajankäyttäjän opas (Otava, 2017)
Kolu, Eeva: Korkeintaan vähän väsynyt (Gummerrus 2021)
Uusitalo-Arola, Liisa: Uuvuksissa (Tuuma, 2021)
Manson, Mark: Kuinka olla piittaamatta paskaakaan (Atena 2018)
Pietikäinen, Arto: Joustava mieli (Duodecim 2012)
Mikä kumma meitä motivoi? https://www.duodecimlehti.fi/duo14632

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOTointi

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätyön tekoon, palauttanut ohjeiden mukaista oppimispäiväkirjaa tai opiskelijalla on enemmän kuin yksi poissaolo.

Lääkärin tai terveydenhoitajan todistuksella poissaoloja voi olla enemmän kuin yksi. Näissä tapauksissa arvioidaan erikseen, mikä määrä riittää kurssin läpäisemiseen.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty: Kurssi katsotaan hyväksytysti suoritetuksi, kun
-opiskelja osallistuu kuuteen tapaamiseen seitsemästä ja
-osallistuu ryhmätyön tekemiseen sekä
-palauttaa ohjeiden mukaisesti laaditun oppimispäiväkirjan.

Ilmoittautumisaika

23.07.2022 - 21.08.2022

Ajoitus

22.08.2022 - 31.12.2022

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietotekniikka

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietotekniikan tutkinto-ohjelma
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
Opettaja
  • Kristiina Tillander
Vastuuhenkilö

Kristiina Tillander

Ryhmät
  • 22TIETOB
    Tietotekniikka

Tavoitteet (OJ)

1. Opiskelijan elämänhallinta- ja toiminnanohjaustaidot vahvistuvat.
2. Opiskelijan ryhmätyö- ja vuorovaikutustaidot kehittyvät.
3. Opiskelija osaa tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehityskohteitaan sekä määritellä omat tavoitteensa.

Sisältö (OJ)

Itsensä johtaminen on toimintaa, jonka tavoite on oman hyvinvoinnin ja jaksamisen parantaminen ja ylläpitäminen. Se voi olla esimerkiksi ajan- ja stressinhallintaa, itsetuntemuksen lisäämistä, tietoisuutta omista voimavaroista, tarpeista, arvoista, asenteista, ajatuksista ja tunteista sekä merkityksellisen elämän pohdintaa.
Vallitseva kiire- ja tehokkuuskulttuuri korostaa lyhytjänteistä voitontavoittelua elämisen laadun sijaan. Vaarana ovat työnarkomania ja uupuminen. Tasapainoinen itsensä johtaminen auttaa parantamaan jaksamista ja hyvinvointia niin opiskelujen aikana kuin työelämässäkin.
Vuorovaikutustaidot ovat työelämän perustaitoja, joita voi kehittää läpi elämän. Vuorovaikutustaitojen merkitys sekä opiskelu- että työelämässä kasvaa koko ajan. Henkilö, jolla on hyvät vuorovaikutustaidot, tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja osaa ottaa huomioon heidän tunteitaan ja mielipiteitään. Tällainen ihminen löytää ratkaisuja myös ristiriitatilanteisiin. Vuorovaikutustaidot liittyvät usein tilanteisiin, joissa ollaan kasvokkain toisen ihmisen kanssa, mutta ne ovat tärkeä osa myös kirjallista viestintää. Toimiva vuorovaikutus vaikuttaa työilmapiiriin, työviihtyvyyteen, tuloksellisuuteen sekä työssä jaksamiseen.
Kurssin tavoitteena on perehtyä itsensä johtamisen perustyökaluihin sekä kehittää omia vuorovaikutustaitoja.

Esitietovaatimukset (OJ)

Ei esitietovaatimuksia

Lisätiedot (OJ)

Riittävä suomen kielen taito

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty suoritus: Opiskelija osallistuu lähiopetukseen vaaditun määrän, osallistuu aktiivisesti pari- ja ryhmätyöskentelyyn sekä ryhmätyön tekoon. Opiskelija laatii ja palauttaa oppimispäiväkirjan ajoissa.

Hylätty suoritus: Opiskelijan poissaoloraja ylittyy, hän ei osallistu ryhmätyön tekoon tai ei palauta oppimispäiväkirjaa ajoissa.

Arviointiasteikko

0-5