Autoalan jälkimarkkinoinnin yleisjaksoLaajuus (2 op)
Tunnus: 5C00GU37
Laajuus
2 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tunnistaa ajoneuvojen suurimmat valmistajat
• osaa hahmottaa ajoneuvoalan jakeluverkot
• tietää jälkimarkkinoinnin Suomessa
• tietää autoalan työpaikat Suomessa sekä erilaiset autoalan työnkuvat.
Sisältö
Opintojakson tavoitteena on saada yleiskuva sekä kansainvälisestä ajoneuvoteollisuudesta että kansallisesta ajoneuvoalan jälkimarkkinasta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Osaa tunnistaa ajoneuvovalmistajia sekä jälkimarkkinoita. Toimii ryhmässä. Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Osaa jäsentää sekä ajoneuvovalmistajien että jälkimarkkinoilla toimivien toimintatapoja. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ymmärtää laaja-alaisesti ajoneuvovalmistajien toimintatapoja ja jakeluketjuja. Pystyy analysoimaan sekä ajoneuvovalmistajien että kansallisesti toimivien auto-, korjaamo- ja varaosaliikkeiden toimintatapoja ja jakeluketjuja. Opiskelija on erittäin motivoitunut, ottaa sitoutuneesti vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta ja raportoinnista.