Siirry suoraan sisältöön

Autotekniikan asiakaspalveluLaajuus (5 op)

Tunnus: 5C00GU34

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tietää hyvän asiakaspalvelun periaatteet ja kehittämiskohteet ja osaa toteuttaa niitä käytännössä
• vahvistaa vuorovaikutustaitojaan luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen sekä argumentointitaitojen näkökulmasta
• hallitsee myyntiprosessin autoalan huoltomyynnissä
• ymmärtää myyntityön merkityksen asiakassuhteen luomisessa ja ylläpidossa
• tietää, miten asiakkaasta voi saada suosittelijan ja osaa hoitaa uusasiakashankinnan.

Sisältö

Opintojaksolla käsitellään asiakaspalvelua ja myyntityötä ajoneuvoalan toimintaympäristössä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Osaa tunnistaa asiakaspalvelun ja myyntityön periaatteita. Toimii ryhmässä. Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tietää, miten vuorovaikutuksella voidaan vaikuttaa asiakaspalveluun. Ymmärtää myyntityön merkityksen asiakassuhteen luomisessa ja ylläpidossa. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ymmärtää laaja-alaisesti asiakaspalvelun ja myyntityön merkityksen yrityksen toiminnan kannalta. Pystyy analysoimaan eri asiakastarpeita. Tietää, miten eri myyntitavoilla voidaan vaikuttaa asiakashankintaan. Opiskelija on erittäin motivoitunut, ottaa sitoutuneesti vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta ja raportoinnista.