MarkkinointiviestintäLaajuus (10 op)
Tunnus: 3H00EO97
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa aloittavan yrityksen kokonaisvaltaista markkinointia.
- Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan uusia tapoja markkinoida sekä ymmärtää sosiaalisen median osana yrityksen markkinointi strategiaa.
- Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen osana myyntiprosessia.
Sisältö
Mitkä ovat aloittavan yrityksen markkinoinnin tavoitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin ajankohtaiset trendit ja miten niitä pystytään hyödyntämään yrityksen toiminnassa?
Mikä on sosiaalisen median merkitys ja rooli osana yrityksen markkinointistrategiaa?
Mitä otan huomioon, kun suunnittelen ja toteutan asiakas- tai tiimiyrityksen markkinointia.
Esitietovaatimukset
1. vuoden opinnot.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osoittaa teoriaosaamisen näyttöjen (ns. esseepisteet), seminaarikäyntien ja käytännön tiimiyritystoiminnan kautta osaavansa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää yrityksen tarpeisiin.
Hylätty
Opiskelijalla on puutteellinen markkinointiviestinnän teoria- ja käytännön osaaminen.
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Laajuus
3 - 10
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Veijo Hämäläinen
- Tutta Tanttari
Ryhmät
-
23TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2023, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa aloittavan yrityksen kokonaisvaltaista markkinointia.
- Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan uusia tapoja markkinoida sekä ymmärtää sosiaalisen median osana yrityksen markkinointi strategiaa.
- Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen osana myyntiprosessia.
Sisältö (OJ)
Mitkä ovat aloittavan yrityksen markkinoinnin tavoitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin ajankohtaiset trendit ja miten niitä pystytään hyödyntämään yrityksen toiminnassa?
Mikä on sosiaalisen median merkitys ja rooli osana yrityksen markkinointistrategiaa?
Mitä otan huomioon, kun suunnittelen ja toteutan asiakas- tai tiimiyrityksen markkinointia.
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opinnot.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty
Opiskelija osoittaa teoriaosaamisen näyttöjen (ns. esseepisteet), seminaarikäyntien ja käytännön tiimiyritystoiminnan kautta osaavansa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää yrityksen tarpeisiin.
Hylätty
Opiskelijalla on puutteellinen markkinointiviestinnän teoria- ja käytännön osaaminen.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
07.06.2023 - 30.08.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2025
Laajuus
3 - 10
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 51
Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tarja Tittonen
- Elina Merviö
Ryhmät
-
22TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2022, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa aloittavan yrityksen kokonaisvaltaista markkinointia.
- Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan uusia tapoja markkinoida sekä ymmärtää sosiaalisen median osana yrityksen markkinointi strategiaa.
- Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen osana myyntiprosessia.
Sisältö (OJ)
Mitkä ovat aloittavan yrityksen markkinoinnin tavoitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin ajankohtaiset trendit ja miten niitä pystytään hyödyntämään yrityksen toiminnassa?
Mikä on sosiaalisen median merkitys ja rooli osana yrityksen markkinointistrategiaa?
Mitä otan huomioon, kun suunnittelen ja toteutan asiakas- tai tiimiyrityksen markkinointia.
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opinnot.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty
Opiskelija osoittaa teoriaosaamisen näyttöjen (ns. esseepisteet), seminaarikäyntien ja käytännön tiimiyritystoiminnan kautta osaavansa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää yrityksen tarpeisiin.
Hylätty
Opiskelijalla on puutteellinen markkinointiviestinnän teoria- ja käytännön osaaminen.
Aika ja paikka
Proakatemian yhteisten aikataulujen mukaisesti ja itsenäisesti sopien.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Osaaminen näytetään mm. tuntikirjanpidon, valmennuskeskustelujen ja julkisten esseiden avulla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
OPSiin kirjatun mukaisesti;
- määrällisesti työajanseuranta/tuntikirjanpito (sisäinen HOPS) seminaareista, soluista, tiimi- ja liiketoimintaa suunnittelevista palavereista ym. siihen kategoriaan kuuluvista tunneista
- lukeminen ja esseiden julkaiseminen Esseepankissa sovitusti
- itse-, tiimi- ja valmentajapalaute sekä mahdollisesti myös palaute yhteisöltä tai asiakkailta.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Proakateamialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppimistapoja ja -tilanteita ovat esimerkiksi pajat (alustukset, dialogi, työpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu), kirjallisuus, kirjoittaminen ja julkaiseminen, asiantuntijaluennot ja muu tiedonhankinta, projektityöskentely, seminaarit, solut ja yhteiset tapahtumat. Oppiminen kytkeytyy liiketoimintaprojekteihin.
Yrittäjän osaamisiin liittyvät opintokokonaisuudet Johtaminen, Myynti, markkinointi, asiakkuudet ja verkostot, Yrittäjän talousosaaminen, Erikoistuva liiketoiminta ja niihin sisältyvät opintojaksot suoritetaan pääsääntöisesti seminaarien, solujen ja kirjallisuuden/esseiden avulla.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus-, solu- ja seminaarivinkkejä saa mm. valmentajilta, opettajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opiskelijan työtä, mikä merkitään työaikaseurantaan.
Sisällön jaksotus
Opiskelija valitsee ja suunnittelee itse, missä järjestyksessä ja mitä painottaen hän tekee Yrittäjän osaamisiin laskettavia opintoja.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava oman tiimivalmentajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Seminaarit, solut ja kirjallisuus liittyvät oman liiketoiminnan kehittämiseen.
Lisätietoja opiskelijoille
Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty
kun laadullisesti opetussuunnitelman kriteerit täyttäviä oppimistilanteita ja esseitä on raportoitu ja hyväksytty vaadittavat määrät.
Hylätty
jos tunteja puuttuu tai näytöt eivät osoita oppimista opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti.
Ilmoittautumisaika
08.06.2022 - 30.08.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2024
Laajuus
3 - 10
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous ja media
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mikael Lindell
- Tanja Verho
Ryhmät
-
21TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2021, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa aloittavan yrityksen kokonaisvaltaista markkinointia.
- Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan uusia tapoja markkinoida sekä ymmärtää sosiaalisen median osana yrityksen markkinointi strategiaa.
- Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen osana myyntiprosessia.
Sisältö (OJ)
Mitkä ovat aloittavan yrityksen markkinoinnin tavoitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin ajankohtaiset trendit ja miten niitä pystytään hyödyntämään yrityksen toiminnassa?
Mikä on sosiaalisen median merkitys ja rooli osana yrityksen markkinointistrategiaa?
Mitä otan huomioon, kun suunnittelen ja toteutan asiakas- tai tiimiyrityksen markkinointia.
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opinnot.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty
Opiskelija osoittaa teoriaosaamisen näyttöjen (ns. esseepisteet), seminaarikäyntien ja käytännön tiimiyritystoiminnan kautta osaavansa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää yrityksen tarpeisiin.
Hylätty
Opiskelijalla on puutteellinen markkinointiviestinnän teoria- ja käytännön osaaminen.
Aika ja paikka
Proakatemian yhteisten aikataulujen mukaisesti ja itsenäisesti sopien.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Osaaminen näytetään mm. tuntikirjanpidon, valmennuskeskustelujen ja julkisten esseiden avulla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
OPSiin kirjatun mukaisesti;
- määrällisesti työajanseuranta/tuntikirjanpito (sisäinen HOPS) seminaareista, soluista, tiimi- ja liiketoimintaa suunnittelevista palavereista ym. siihen kategoriaan kuuluvista tunneista
- lukeminen ja esseiden julkaiseminen Esseepankissa sovitusti
- itse-, tiimi- ja valmentajapalaute sekä mahdollisesti myös palaute yhteisöltä tai asiakkailta.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Proakateamialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppimistapoja ja -tilanteita ovat esimerkiksi pajat (alustukset, dialogi, työpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu), kirjallisuus, kirjoittaminen ja julkaiseminen, asiantuntijaluennot ja muu tiedonhankinta, projektityöskentely, seminaarit, solut ja yhteiset tapahtumat. Oppiminen kytkeytyy liiketoimintaprojekteihin.
Yrittäjän osaamisiin liittyvät opintokokonaisuudet Johtaminen, Myynti, markkinointi, asiakkuudet ja verkostot, Yrittäjän talousosaaminen, Erikoistuva liiketoiminta ja niihin sisältyvät opintojaksot suoritetaan pääsääntöisesti seminaarien, solujen ja kirjallisuuden/esseiden avulla.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus-, solu- ja seminaarivinkkejä saa mm. valmentajilta, opettajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opiskelijan työtä, mikä merkitään työaikaseurantaan.
Sisällön jaksotus
Opiskelija valitsee ja suunnittelee itse, missä järjestyksessä ja mitä painottaen hän tekee Yrittäjän osaamisiin laskettavia opintoja.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava oman tiimivalmentajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Seminaarit, solut ja kirjallisuus liittyvät oman liiketoiminnan kehittämiseen.
Lisätietoja opiskelijoille
Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty
kun laadullisesti opetussuunnitelman kriteerit täyttäviä oppimistilanteita ja esseitä on raportoitu ja hyväksytty vaadittavat määrät.
Hyväksytty
jos tunteja puuttuu tai näytöt eivät osoita oppimista opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti.