Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointiviestintäLaajuus (10 op)

Tunnus: 3H00EO97

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa aloittavan yrityksen kokonaisvaltaista markkinointia.
- Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan uusia tapoja markkinoida sekä ymmärtää sosiaalisen median osana yrityksen markkinointi strategiaa.
- Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen osana myyntiprosessia.

Sisältö

Mitkä ovat aloittavan yrityksen markkinoinnin tavoitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin ajankohtaiset trendit ja miten niitä pystytään hyödyntämään yrityksen toiminnassa?
Mikä on sosiaalisen median merkitys ja rooli osana yrityksen markkinointistrategiaa?
Mitä otan huomioon, kun suunnittelen ja toteutan asiakas- tai tiimiyrityksen markkinointia.

Esitietovaatimukset

1. vuoden opinnot.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Opiskelija osoittaa teoriaosaamisen näyttöjen (ns. esseepisteet), seminaarikäyntien ja käytännön tiimiyritystoiminnan kautta osaavansa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää yrityksen tarpeisiin.

Hylätty
Opiskelijalla on puutteellinen markkinointiviestinnän teoria- ja käytännön osaaminen.

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 31.07.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Laajuus

3 - 10

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Veijo Hämäläinen
  • Tutta Tanttari
Ryhmät
  • 23TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2023, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa aloittavan yrityksen kokonaisvaltaista markkinointia.
- Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan uusia tapoja markkinoida sekä ymmärtää sosiaalisen median osana yrityksen markkinointi strategiaa.
- Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen osana myyntiprosessia.

Sisältö (OJ)

Mitkä ovat aloittavan yrityksen markkinoinnin tavoitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin ajankohtaiset trendit ja miten niitä pystytään hyödyntämään yrityksen toiminnassa?
Mikä on sosiaalisen median merkitys ja rooli osana yrityksen markkinointistrategiaa?
Mitä otan huomioon, kun suunnittelen ja toteutan asiakas- tai tiimiyrityksen markkinointia.

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty
Opiskelija osoittaa teoriaosaamisen näyttöjen (ns. esseepisteet), seminaarikäyntien ja käytännön tiimiyritystoiminnan kautta osaavansa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää yrityksen tarpeisiin.

Hylätty
Opiskelijalla on puutteellinen markkinointiviestinnän teoria- ja käytännön osaaminen.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

07.06.2023 - 30.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2025

Laajuus

3 - 10

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 51

Koulutus
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tarja Tittonen
  • Elina Merviö
Ryhmät
  • 22TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2022, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa aloittavan yrityksen kokonaisvaltaista markkinointia.
- Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan uusia tapoja markkinoida sekä ymmärtää sosiaalisen median osana yrityksen markkinointi strategiaa.
- Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen osana myyntiprosessia.

Sisältö (OJ)

Mitkä ovat aloittavan yrityksen markkinoinnin tavoitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin ajankohtaiset trendit ja miten niitä pystytään hyödyntämään yrityksen toiminnassa?
Mikä on sosiaalisen median merkitys ja rooli osana yrityksen markkinointistrategiaa?
Mitä otan huomioon, kun suunnittelen ja toteutan asiakas- tai tiimiyrityksen markkinointia.

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty
Opiskelija osoittaa teoriaosaamisen näyttöjen (ns. esseepisteet), seminaarikäyntien ja käytännön tiimiyritystoiminnan kautta osaavansa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää yrityksen tarpeisiin.

Hylätty
Opiskelijalla on puutteellinen markkinointiviestinnän teoria- ja käytännön osaaminen.

Aika ja paikka

Proakatemian yhteisten aikataulujen mukaisesti ja itsenäisesti sopien.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Osaaminen näytetään mm. tuntikirjanpidon, valmennuskeskustelujen ja julkisten esseiden avulla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

OPSiin kirjatun mukaisesti;
- määrällisesti työajanseuranta/tuntikirjanpito (sisäinen HOPS) seminaareista, soluista, tiimi- ja liiketoimintaa suunnittelevista palavereista ym. siihen kategoriaan kuuluvista tunneista
- lukeminen ja esseiden julkaiseminen Esseepankissa sovitusti
- itse-, tiimi- ja valmentajapalaute sekä mahdollisesti myös palaute yhteisöltä tai asiakkailta.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Proakateamialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppimistapoja ja -tilanteita ovat esimerkiksi pajat (alustukset, dialogi, työpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu), kirjallisuus, kirjoittaminen ja julkaiseminen, asiantuntijaluennot ja muu tiedonhankinta, projektityöskentely, seminaarit, solut ja yhteiset tapahtumat. Oppiminen kytkeytyy liiketoimintaprojekteihin.

Yrittäjän osaamisiin liittyvät opintokokonaisuudet Johtaminen, Myynti, markkinointi, asiakkuudet ja verkostot, Yrittäjän talousosaaminen, Erikoistuva liiketoiminta ja niihin sisältyvät opintojaksot suoritetaan pääsääntöisesti seminaarien, solujen ja kirjallisuuden/esseiden avulla.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus-, solu- ja seminaarivinkkejä saa mm. valmentajilta, opettajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan työtä, mikä merkitään työaikaseurantaan.

Sisällön jaksotus

Opiskelija valitsee ja suunnittelee itse, missä järjestyksessä ja mitä painottaen hän tekee Yrittäjän osaamisiin laskettavia opintoja.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittava oman tiimivalmentajan kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Seminaarit, solut ja kirjallisuus liittyvät oman liiketoiminnan kehittämiseen.

Lisätietoja opiskelijoille

Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty
kun laadullisesti opetussuunnitelman kriteerit täyttäviä oppimistilanteita ja esseitä on raportoitu ja hyväksytty vaadittavat määrät.

Hylätty
jos tunteja puuttuu tai näytöt eivät osoita oppimista opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti.

Ilmoittautumisaika

08.06.2022 - 30.08.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2024

Laajuus

3 - 10

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous ja media

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Mikael Lindell
  • Tanja Verho
Ryhmät
  • 21TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2021, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa aloittavan yrityksen kokonaisvaltaista markkinointia.
- Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan uusia tapoja markkinoida sekä ymmärtää sosiaalisen median osana yrityksen markkinointi strategiaa.
- Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen osana myyntiprosessia.

Sisältö (OJ)

Mitkä ovat aloittavan yrityksen markkinoinnin tavoitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin ajankohtaiset trendit ja miten niitä pystytään hyödyntämään yrityksen toiminnassa?
Mikä on sosiaalisen median merkitys ja rooli osana yrityksen markkinointistrategiaa?
Mitä otan huomioon, kun suunnittelen ja toteutan asiakas- tai tiimiyrityksen markkinointia.

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty
Opiskelija osoittaa teoriaosaamisen näyttöjen (ns. esseepisteet), seminaarikäyntien ja käytännön tiimiyritystoiminnan kautta osaavansa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää yrityksen tarpeisiin.

Hylätty
Opiskelijalla on puutteellinen markkinointiviestinnän teoria- ja käytännön osaaminen.

Aika ja paikka

Proakatemian yhteisten aikataulujen mukaisesti ja itsenäisesti sopien.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Osaaminen näytetään mm. tuntikirjanpidon, valmennuskeskustelujen ja julkisten esseiden avulla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

OPSiin kirjatun mukaisesti;
- määrällisesti työajanseuranta/tuntikirjanpito (sisäinen HOPS) seminaareista, soluista, tiimi- ja liiketoimintaa suunnittelevista palavereista ym. siihen kategoriaan kuuluvista tunneista
- lukeminen ja esseiden julkaiseminen Esseepankissa sovitusti
- itse-, tiimi- ja valmentajapalaute sekä mahdollisesti myös palaute yhteisöltä tai asiakkailta.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Proakateamialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppimistapoja ja -tilanteita ovat esimerkiksi pajat (alustukset, dialogi, työpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu), kirjallisuus, kirjoittaminen ja julkaiseminen, asiantuntijaluennot ja muu tiedonhankinta, projektityöskentely, seminaarit, solut ja yhteiset tapahtumat. Oppiminen kytkeytyy liiketoimintaprojekteihin.

Yrittäjän osaamisiin liittyvät opintokokonaisuudet Johtaminen, Myynti, markkinointi, asiakkuudet ja verkostot, Yrittäjän talousosaaminen, Erikoistuva liiketoiminta ja niihin sisältyvät opintojaksot suoritetaan pääsääntöisesti seminaarien, solujen ja kirjallisuuden/esseiden avulla.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus-, solu- ja seminaarivinkkejä saa mm. valmentajilta, opettajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan työtä, mikä merkitään työaikaseurantaan.

Sisällön jaksotus

Opiskelija valitsee ja suunnittelee itse, missä järjestyksessä ja mitä painottaen hän tekee Yrittäjän osaamisiin laskettavia opintoja.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittava oman tiimivalmentajan kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Seminaarit, solut ja kirjallisuus liittyvät oman liiketoiminnan kehittämiseen.

Lisätietoja opiskelijoille

Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty
kun laadullisesti opetussuunnitelman kriteerit täyttäviä oppimistilanteita ja esseitä on raportoitu ja hyväksytty vaadittavat määrät.

Hyväksytty
jos tunteja puuttuu tai näytöt eivät osoita oppimista opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti.