Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointiLaajuus (3 op)

Tunnus: 3H00EO63

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena

Sisältö

Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?

Esitietovaatimukset

ei ole

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Veijo Hämäläinen
  • Tutta Tanttari
  • Tanja Verho
Ryhmät
  • 23TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2023, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena

Sisältö (OJ)

Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?

Esitietovaatimukset (OJ)

ei ole

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 05.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 51

Koulutus
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tarja Tittonen
  • Elina Merviö
  • Tanja Verho
Ryhmät
  • 22TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2022, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena

Sisältö (OJ)

Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?

Esitietovaatimukset (OJ)

ei ole

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.

Aika ja paikka

Kurssi on osa palvelumuotoilun, myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta. Markkinoinnin kurssiin sisältyy pajoja, lähikertoja, työskentelyä pienryhmässä ja itsenäisesti. Tarkemmasta aikataulusta tiedotetaan myöhemmin Teams-ryhmässä Markkinointi-kanavalla. Lisäksi kurssiin kuuluu palautettavia tehtäviä ja projektityöskentelyä, joiden aikataulusta tiedotetaan myöhemmin.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Mahdollisista puuttuvista suorituksista tai suoritusten uusimisesta on neuvoteltava opettajan kanssa erikseen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin perusteena on aktiivinen osallistuminen pajoihin, pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen sekä muiden annettujen tehtävien suorittaminen.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssin opetusmenetelminä hyödynnetään dialogia ja projekti- ja case-työskentelyä. Lisäksi opiskelija tutustuu itsenäisesti opetusmateriaaleihin sekä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen.

Oppimateriaalit

Oppimateriaalia jaetaan pajoissa ja kurssin Teams-kanavalla. Opiskelijan on suositeltavaa tutustua muuhun aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen itsenäisesti.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin suorittaminen edellyttää kaikkien osa-alueiden suorittamista hyväksytysti. Kurssin suorittamiseen kuuluu pajoihin osallistuminen, projekti-/casetyöskentely, ennakko- ja kotitehtävät sekä muut annetut tehtävät.

Sisällön jaksotus

Kurssi on osa palvelumuotoilun, myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta. Markkinoinnin kurssi sijoittuu kokonaisuuden puoliväliin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mahdollisista valinnaisista suoritustavoista on neuvoteltava aina opettajan kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelija perustaa opintojen aikana yrityksen yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa. Kurssin opetussisällöt liitetään käytännön esimerkkien ja projektityöskentelyn avulla tähän yritystoimintaan.

Kansainvälisyys

Käytännön esimerkkien ja projektityöskentelyn kautta käsitellään markkinoinnin kohderyhmän tunnistamista ja sen kansainvälistä näkökulmaa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen tai pienryhmätyöskentelyyn tai muuten tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä, eikä kykene suunnittelemaan yrityksen markkinointia.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markkinointia.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on perehtynyt laajasti erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.

Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 30.03.2022

Ajoitus

07.03.2022 - 30.03.2022

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous ja media

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Salla Nieminen
Vastuuhenkilö

Salla Nieminen

Ryhmät
  • 21TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2021, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena

Sisältö (OJ)

Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?

Esitietovaatimukset (OJ)

ei ole

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.

Aika ja paikka

Kurssi on osa palvelumuotoilun, myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta. Markkinoinnin kurssiin sisältyy kaksi pajaa / tiimi maaliskuussa viikkojen 10 ja 11 aikana. Paikkana on kullekin tiimille varattu pajatila. Tarkemmasta aikataulusta tiedotetaan myöhemmin. Lisäksi kurssiin kuuluu palautettavia tehtäviä ja projektityöskentelyä, joiden aikataulusta tiedotetaan myöhemmin.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Mahdollisista puuttuvista suorituksista tai suoritusten uusimisesta on neuvoteltava opettajan kanssa erikseen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin perusteena on aktiivinen osallistuminen pajoihin, pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen sekä muiden annettujen tehtävien suorittaminen.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssin opetusmenetelminä hyödynnetään dialogia ja projekti- ja case-työskentelyä. Lisäksi opiskelija tutustuu itsenäisesti opetusmateriaaleihin sekä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen.

Oppimateriaalit

Oppimateriaalia jaetaan pajoissa ja kurssin Teams-kanavalla. Opiskelijan on suositeltavaa tutustua muuhun aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen itsenäisesti.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin suorittaminen edellyttää kaikkien osa-alueiden suorittamista hyväksytysti. Kurssin suorittamiseen kuuluu pajoihin osallistuminen (8h), projekti-/casetyöskentely (46 h), ennakko- ja kotitehtävät (10 h) sekä muut annetut tehtävät (16 h).

Sisällön jaksotus

Kurssi on osa palvelumuotoilun, myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta. Markkinoinnin kurssi sijoittuu kokonaisuuden puoliväliin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mahdollisista valinnaisista suoritustavoista on neuvoteltava aina opettajan kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelija perustaa opintojen aikana yrityksen yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa. Kurssin opetussisällöt liitetään käytännön esimerkkien ja projektityöskentelyn avulla tähän yritystoimintaan.

Kansainvälisyys

Käytännön esimerkkien ja projektityöskentelyn kautta käsitellään markkinoinnin kohderyhmän tunnistamista ja sen kansainvälistä näkökulmaa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen tai pienryhmätyöskentelyyn tai muuten tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä, eikä kykene suunnittelemaan yrityksen markkinointia.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markkinointia.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on perehtynyt laajasti erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.