MarkkinointiLaajuus (3 op)
Tunnus: 3H00EO63
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena
Sisältö
Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?
Esitietovaatimukset
ei ole
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.12.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Veijo Hämäläinen
- Tutta Tanttari
- Tanja Verho
Ryhmät
-
23TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2023, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena
Sisältö (OJ)
Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?
Esitietovaatimukset (OJ)
ei ole
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 05.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 51
Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tarja Tittonen
- Elina Merviö
- Tanja Verho
Ryhmät
-
22TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2022, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena
Sisältö (OJ)
Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?
Esitietovaatimukset (OJ)
ei ole
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.
Aika ja paikka
Kurssi on osa palvelumuotoilun, myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta. Markkinoinnin kurssiin sisältyy pajoja, lähikertoja, työskentelyä pienryhmässä ja itsenäisesti. Tarkemmasta aikataulusta tiedotetaan myöhemmin Teams-ryhmässä Markkinointi-kanavalla. Lisäksi kurssiin kuuluu palautettavia tehtäviä ja projektityöskentelyä, joiden aikataulusta tiedotetaan myöhemmin.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Mahdollisista puuttuvista suorituksista tai suoritusten uusimisesta on neuvoteltava opettajan kanssa erikseen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perusteena on aktiivinen osallistuminen pajoihin, pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen sekä muiden annettujen tehtävien suorittaminen.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssin opetusmenetelminä hyödynnetään dialogia ja projekti- ja case-työskentelyä. Lisäksi opiskelija tutustuu itsenäisesti opetusmateriaaleihin sekä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen.
Oppimateriaalit
Oppimateriaalia jaetaan pajoissa ja kurssin Teams-kanavalla. Opiskelijan on suositeltavaa tutustua muuhun aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen itsenäisesti.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin suorittaminen edellyttää kaikkien osa-alueiden suorittamista hyväksytysti. Kurssin suorittamiseen kuuluu pajoihin osallistuminen, projekti-/casetyöskentely, ennakko- ja kotitehtävät sekä muut annetut tehtävät.
Sisällön jaksotus
Kurssi on osa palvelumuotoilun, myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta. Markkinoinnin kurssi sijoittuu kokonaisuuden puoliväliin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Mahdollisista valinnaisista suoritustavoista on neuvoteltava aina opettajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelija perustaa opintojen aikana yrityksen yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa. Kurssin opetussisällöt liitetään käytännön esimerkkien ja projektityöskentelyn avulla tähän yritystoimintaan.
Kansainvälisyys
Käytännön esimerkkien ja projektityöskentelyn kautta käsitellään markkinoinnin kohderyhmän tunnistamista ja sen kansainvälistä näkökulmaa.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen tai pienryhmätyöskentelyyn tai muuten tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä, eikä kykene suunnittelemaan yrityksen markkinointia.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markkinointia.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on perehtynyt laajasti erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 30.03.2022
Ajoitus
07.03.2022 - 30.03.2022
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous ja media
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Salla Nieminen
Vastuuhenkilö
Salla Nieminen
Ryhmät
-
21TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2021, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena
Sisältö (OJ)
Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?
Esitietovaatimukset (OJ)
ei ole
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.
Aika ja paikka
Kurssi on osa palvelumuotoilun, myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta. Markkinoinnin kurssiin sisältyy kaksi pajaa / tiimi maaliskuussa viikkojen 10 ja 11 aikana. Paikkana on kullekin tiimille varattu pajatila. Tarkemmasta aikataulusta tiedotetaan myöhemmin. Lisäksi kurssiin kuuluu palautettavia tehtäviä ja projektityöskentelyä, joiden aikataulusta tiedotetaan myöhemmin.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Mahdollisista puuttuvista suorituksista tai suoritusten uusimisesta on neuvoteltava opettajan kanssa erikseen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perusteena on aktiivinen osallistuminen pajoihin, pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen sekä muiden annettujen tehtävien suorittaminen.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssin opetusmenetelminä hyödynnetään dialogia ja projekti- ja case-työskentelyä. Lisäksi opiskelija tutustuu itsenäisesti opetusmateriaaleihin sekä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen.
Oppimateriaalit
Oppimateriaalia jaetaan pajoissa ja kurssin Teams-kanavalla. Opiskelijan on suositeltavaa tutustua muuhun aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen itsenäisesti.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin suorittaminen edellyttää kaikkien osa-alueiden suorittamista hyväksytysti. Kurssin suorittamiseen kuuluu pajoihin osallistuminen (8h), projekti-/casetyöskentely (46 h), ennakko- ja kotitehtävät (10 h) sekä muut annetut tehtävät (16 h).
Sisällön jaksotus
Kurssi on osa palvelumuotoilun, myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta. Markkinoinnin kurssi sijoittuu kokonaisuuden puoliväliin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Mahdollisista valinnaisista suoritustavoista on neuvoteltava aina opettajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelija perustaa opintojen aikana yrityksen yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa. Kurssin opetussisällöt liitetään käytännön esimerkkien ja projektityöskentelyn avulla tähän yritystoimintaan.
Kansainvälisyys
Käytännön esimerkkien ja projektityöskentelyn kautta käsitellään markkinoinnin kohderyhmän tunnistamista ja sen kansainvälistä näkökulmaa.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen tai pienryhmätyöskentelyyn tai muuten tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä, eikä kykene suunnittelemaan yrityksen markkinointia.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markkinointia.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on perehtynyt laajasti erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.