Siirry suoraan sisältöön

Luovat työkalut sosiaalisessa mediassaLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00GO61

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on kehittää sisällöntuotannon osaamista. Opintojakso antaa valmiudet hyödyntää graafista- ja audiovisuaalista viestintää sekä tarinallistamista sosiaalisen median sisällöissä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää sisältöstrategian merkityksen osana sisällöntuotannon suunnittelua sosiaalisessa mediassa
• osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista sisällöntuotantoa sosiaalisen median kanaviin
• tietää miten graafisen- ja audiovisuaalisen viestinnän luovia työkaluja voidaan hyödyntää sisältötuotannossa
• jäsentää dramaturgian ja tarinallistamisen keskeiset periaatteet sisällöntuotannon näkökulmasta

Sisältö

• Sisältöstrategia ja -markkinointi sosiaalisen median sisältöjen taustalla
• Graafinen ja audiovisuaalinen viestintä
• Sisältötyökalut sosiaalisen median sisällöntuotannossa
• Dramaturgia ja tarinallistaminen sisällöntuotannon näkökulmasta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa nimetä sisällöntuotannon suunnittelun ominaispiirteitä sosiaalisessa mediassa. Opiskelija osaa määritellä sisältöstrategian ja -markkinoinnin keskeisiä elementtejä. Opiskelija suoriutuu avustetusti sisällöntuotannon suunnittelusta ja toteuttamisesta sosiaalisen median kanavissa. Opiskelija ymmärtää, miten graafisen ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja voidaan hyödyntää sisällöntuotannossa. Opiskelija tunnistaa dramaturgian ja tarinallistamisen keskeisiä periaatteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija jäsentää sisältöstrategian ja -markkinoinnin merkityksen osana sisällöntuotannon suunnittelua sosiaalisessa mediassa. Opiskelija osaa itsenäisesti laatia suunnitelman tavoitteellisen sisällöntuotannon toteuttamiseksi sosiaalisen median kanavissa. Opiskelija osaa vertailla ja valita sisällöntuotantoon sopivia graafisen ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja. Opiskelija noudattaa dramaturgian ja tarinallistamisen keskeisiä periaatteita sisällöntuotannossa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää sisältöstrategian ja -markkinoinnin sekä sisällöntuotannon muodostaman kokonaisuuden sekä niiden väliset suhteet sosiaalisessa medissa. Opiskelija suosittelee tilanteeseen sopivaa suunnitelmaa tavoitteellisen sisällöntuotannon toteuttamiseksi sosiaalisen median kanavissa ja on myös motivoitunut neuvomaan muita. Opiskelija pystyy analysoimaan sisällöntuotantoon sopivia graafisten ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja. Opiskelija kokeilee ja kehittää erilaisia tapoja hyödyntää dramaturgian ja tarinallistamisen periaatteita sisällöntuotannossa.

Ilmoittautumisaika

09.06.2025 - 07.09.2025

Ajoitus

10.09.2025 - 03.12.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tomi Leino
  • Miina Kivelä
Vastuuhenkilö

Miina Kivelä

Ryhmät
  • 24LIKOTB
    Liiketalous 2024, nuoret Taloushallinto B
  • 24ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2024, Monimuoto, Myyntiosaaminen
  • 24ALITAMAAJ
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2024, Monimuoto, Juridiikka
  • 25ALITAMAAJ
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2025, monimuoto, Juridiikka
  • 24LIKOTA
    Liiketalous 2024, nuoret Taloushallinto
  • 24LIKOH
    Liiketalous 2024, nuoret HR- ja esihenkilötyö

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on kehittää sisällöntuotannon osaamista. Opintojakso antaa valmiudet hyödyntää graafista- ja audiovisuaalista viestintää sekä tarinallistamista sosiaalisen median sisällöissä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää sisältöstrategian merkityksen osana sisällöntuotannon suunnittelua sosiaalisessa mediassa
• osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista sisällöntuotantoa sosiaalisen median kanaviin
• tietää miten graafisen- ja audiovisuaalisen viestinnän luovia työkaluja voidaan hyödyntää sisältötuotannossa
• jäsentää dramaturgian ja tarinallistamisen keskeiset periaatteet sisällöntuotannon näkökulmasta

Sisältö (OJ)

• Sisältöstrategia ja -markkinointi sosiaalisen median sisältöjen taustalla
• Graafinen ja audiovisuaalinen viestintä
• Sisältötyökalut sosiaalisen median sisällöntuotannossa
• Dramaturgia ja tarinallistaminen sisällöntuotannon näkökulmasta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa nimetä sisällöntuotannon suunnittelun ominaispiirteitä sosiaalisessa mediassa. Opiskelija osaa määritellä sisältöstrategian ja -markkinoinnin keskeisiä elementtejä. Opiskelija suoriutuu avustetusti sisällöntuotannon suunnittelusta ja toteuttamisesta sosiaalisen median kanavissa. Opiskelija ymmärtää, miten graafisen ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja voidaan hyödyntää sisällöntuotannossa. Opiskelija tunnistaa dramaturgian ja tarinallistamisen keskeisiä periaatteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija jäsentää sisältöstrategian ja -markkinoinnin merkityksen osana sisällöntuotannon suunnittelua sosiaalisessa mediassa. Opiskelija osaa itsenäisesti laatia suunnitelman tavoitteellisen sisällöntuotannon toteuttamiseksi sosiaalisen median kanavissa. Opiskelija osaa vertailla ja valita sisällöntuotantoon sopivia graafisen ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja. Opiskelija noudattaa dramaturgian ja tarinallistamisen keskeisiä periaatteita sisällöntuotannossa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää sisältöstrategian ja -markkinoinnin sekä sisällöntuotannon muodostaman kokonaisuuden sekä niiden väliset suhteet sosiaalisessa medissa. Opiskelija suosittelee tilanteeseen sopivaa suunnitelmaa tavoitteellisen sisällöntuotannon toteuttamiseksi sosiaalisen median kanavissa ja on myös motivoitunut neuvomaan muita. Opiskelija pystyy analysoimaan sisällöntuotantoon sopivia graafisten ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja. Opiskelija kokeilee ja kehittää erilaisia tapoja hyödyntää dramaturgian ja tarinallistamisen periaatteita sisällöntuotannossa.

Aika ja paikka

Webinaarit joka toinen keskiviikko klo 11-12 välillä 10.9.-3.12.2025. Webinaareihin voi osallistua livenä, tai ne voi katsoa nauhoitteena itselle sopivaan aikaan.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Webinaarit/ webinaarinauhoitukset
Verkko-opiskelu
Pienryhmätyöskentely

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan Moodlessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5x27h

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen näyttöjen osalta ole yhteydessä miina.kivela@tuni.fi ma 1.9.2025 mennessä sähköpostitse saadaksesi tarkemmat ohjeet aiemmin hankitun osaamisen näyttämiseen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tehtäviä voi halutessaan soveltaa oikeisiin yrityksiin.

Kansainvälisyys

Osa materiaaleista on englanniksi