Siirry suoraan sisältöön

Luovat työkalut sosiaalisessa mediassaLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00GO61

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on kehittää sisällöntuotannon osaamista. Opintojakso antaa valmiudet hyödyntää graafista- ja audiovisuaalista viestintää sekä tarinallistamista sosiaalisen median sisällöissä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää sisältöstrategian merkityksen osana sisällöntuotannon suunnittelua sosiaalisessa mediassa
• osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista sisällöntuotantoa sosiaalisen median kanaviin
• tietää miten graafisen- ja audiovisuaalisen viestinnän luovia työkaluja voidaan hyödyntää sisältötuotannossa
• jäsentää dramaturgian ja tarinallistamisen keskeiset periaatteet sisällöntuotannon näkökulmasta

Sisältö

• Sisältöstrategia ja -markkinointi sosiaalisen median sisältöjen taustalla
• Graafinen ja audiovisuaalinen viestintä
• Sisältötyökalut sosiaalisen median sisällöntuotannossa
• Dramaturgia ja tarinallistaminen sisällöntuotannon näkökulmasta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa nimetä sisällöntuotannon suunnittelun ominaispiirteitä sosiaalisessa mediassa. Opiskelija osaa määritellä sisältöstrategian ja -markkinoinnin keskeisiä elementtejä. Opiskelija suoriutuu avustetusti sisällöntuotannon suunnittelusta ja toteuttamisesta sosiaalisen median kanavissa. Opiskelija ymmärtää, miten graafisen ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja voidaan hyödyntää sisällöntuotannossa. Opiskelija tunnistaa dramaturgian ja tarinallistamisen keskeisiä periaatteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija jäsentää sisältöstrategian ja -markkinoinnin merkityksen osana sisällöntuotannon suunnittelua sosiaalisessa mediassa. Opiskelija osaa itsenäisesti laatia suunnitelman tavoitteellisen sisällöntuotannon toteuttamiseksi sosiaalisen median kanavissa. Opiskelija osaa vertailla ja valita sisällöntuotantoon sopivia graafisen ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja. Opiskelija noudattaa dramaturgian ja tarinallistamisen keskeisiä periaatteita sisällöntuotannossa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää sisältöstrategian ja -markkinoinnin sekä sisällöntuotannon muodostaman kokonaisuuden sekä niiden väliset suhteet sosiaalisessa medissa. Opiskelija suosittelee tilanteeseen sopivaa suunnitelmaa tavoitteellisen sisällöntuotannon toteuttamiseksi sosiaalisen median kanavissa ja on myös motivoitunut neuvomaan muita. Opiskelija pystyy analysoimaan sisällöntuotantoon sopivia graafisten ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja. Opiskelija kokeilee ja kehittää erilaisia tapoja hyödyntää dramaturgian ja tarinallistamisen periaatteita sisällöntuotannossa.