Luovat työkalut sosiaalisessa mediassa (5op)
Toteutuksen tunnus: 3H00GO61-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.06.2025 - 07.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 10.09.2025 - 03.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tomi Leino
- Miina Kivelä
- Vastuuhenkilö
- Miina Kivelä
- Ryhmät
-
24LIKOTBLiiketalous 2024, nuoret Taloushallinto B
-
24ALITAMAAJLiiketalouden tutkinto-ohjelma 2024, Monimuoto, Juridiikka
-
25ALITAMAAJLiiketalouden tutkinto-ohjelma 2025, monimuoto, Juridiikka
-
24LIKOTALiiketalous 2024, nuoret Taloushallinto
-
24LIKOHLiiketalous 2024, nuoret HR- ja esihenkilötyö
-
VAOValinnaiset ammattiopinnot
- Opintojakso
- 3H00GO61
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson tavoitteena on kehittää sisällöntuotannon osaamista. Opintojakso antaa valmiudet hyödyntää graafista- ja audiovisuaalista viestintää sekä tarinallistamista sosiaalisen median sisällöissä.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää sisältöstrategian merkityksen osana sisällöntuotannon suunnittelua sosiaalisessa mediassa
• osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista sisällöntuotantoa sosiaalisen median kanaviin
• tietää miten graafisen- ja audiovisuaalisen viestinnän luovia työkaluja voidaan hyödyntää sisältötuotannossa
• jäsentää dramaturgian ja tarinallistamisen keskeiset periaatteet sisällöntuotannon näkökulmasta
Sisältö (Opintojakso)
• Sisältöstrategia ja -markkinointi sosiaalisen median sisältöjen taustalla
• Graafinen ja audiovisuaalinen viestintä
• Sisältötyökalut sosiaalisen median sisällöntuotannossa
• Dramaturgia ja tarinallistaminen sisällöntuotannon näkökulmasta
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija osaa nimetä sisällöntuotannon suunnittelun ominaispiirteitä sosiaalisessa mediassa. Opiskelija osaa määritellä sisältöstrategian ja -markkinoinnin keskeisiä elementtejä. Opiskelija suoriutuu avustetusti sisällöntuotannon suunnittelusta ja toteuttamisesta sosiaalisen median kanavissa. Opiskelija ymmärtää, miten graafisen ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja voidaan hyödyntää sisällöntuotannossa. Opiskelija tunnistaa dramaturgian ja tarinallistamisen keskeisiä periaatteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija jäsentää sisältöstrategian ja -markkinoinnin merkityksen osana sisällöntuotannon suunnittelua sosiaalisessa mediassa. Opiskelija osaa itsenäisesti laatia suunnitelman tavoitteellisen sisällöntuotannon toteuttamiseksi sosiaalisen median kanavissa. Opiskelija osaa vertailla ja valita sisällöntuotantoon sopivia graafisen ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja. Opiskelija noudattaa dramaturgian ja tarinallistamisen keskeisiä periaatteita sisällöntuotannossa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää sisältöstrategian ja -markkinoinnin sekä sisällöntuotannon muodostaman kokonaisuuden sekä niiden väliset suhteet sosiaalisessa medissa. Opiskelija suosittelee tilanteeseen sopivaa suunnitelmaa tavoitteellisen sisällöntuotannon toteuttamiseksi sosiaalisen median kanavissa ja on myös motivoitunut neuvomaan muita. Opiskelija pystyy analysoimaan sisällöntuotantoon sopivia graafisten ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja. Opiskelija kokeilee ja kehittää erilaisia tapoja hyödyntää dramaturgian ja tarinallistamisen periaatteita sisällöntuotannossa.
Aika ja paikka
Webinaarit joka toinen keskiviikko klo 11-12 välillä 10.9.-3.12.2025. Webinaareihin voi osallistua livenä, tai ne voi katsoa nauhoitteena itselle sopivaan aikaan.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttejä
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Webinaarit/ webinaarinauhoitukset
Verkko-opiskelu
Pienryhmätyöskentely
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan Moodlessa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27h
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen näyttöjen osalta ole yhteydessä miina.kivela@tuni.fi ma 1.9.2025 mennessä sähköpostitse saadaksesi tarkemmat ohjeet aiemmin hankitun osaamisen näyttämiseen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tehtäviä voi halutessaan soveltaa oikeisiin yrityksiin.
Kansainvälisyys
Osa materiaaleista on englanniksi
Lisätietoja opiskelijoille
Uusinnoissa noudatetaan liiketalouden tutkinto-ohjelman uusintakäytäntöä (ks. Tutkintosääntö 27 §) . Hylätyn oppimistehtävän (raportti, essee, ryhmätyö, esitys, tms.) voi uusia opintojakson päättymisen jälkeen. Uusinnasta tulee sopia opintojakson opettajan kanssa heti hylätyn arvioinnin saamisen jälkeen tai viimeistään 3 kk opintojakson päättymisen jälkeen (=toteutussuunnitelmaan kirjattu päättymispäivä). Jos opintojakso loppuu touko-kesäkuussa, tulee opettajaan olla yhteydessä 4 kk:n kuluessa. Mikäli opiskelija ei ole annetun aikarajan puitteissa yhteydessä opettajaan tai mikäli opiskelija ei palauta tehtävää opettajan kanssa erikseen sovitun aikarajan mukaisesti, tulee opiskelijan ilmoittautua kurssille uudelleen. Jos opintojakso on jäänyt selvästi kesken tai opiskelijalta puuttuu useita oppimistehtäviä, opintojakso tulee suorittaa uudelleen.