Digimarkkinointi ja -myyntiLaajuus (5 op)
Tunnus: 3H00GO60
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on kehittää opiskelijan digitaalisen markkinoinnin ja -myynnin perusosaamista.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää digimarkkinointistrategian merkityksen osana yrityksen tuloksellista liiketoimintaa
• tietää, miten digimarkkinointistrategia viedään käytäntöön ja miten sen tuloksia mitataan ja analysoidaan
• tunnistaa erilaisia tapoja, joilla organisaatio voi viestiä ja vaikuttaa asiakkaisiinsa digitaalisissa kanavissa
• tietää, miten erilaisia digitaalisia työkaluja ja alustaratkaisuja voidaan hyödyntää digimarkkinoinnin ja -myynnin toteuttamisessa
Sisältö
Digitaalisen markkinoinnin strategia
Digitaalisen markkinoinnin mallit
Digitaalisen markkinoinnin keinot ja kanavat
Digimarkkinointia ja -myyntiä tukevat alustaratkaisut ja muut teknologiat
Mittaaminen ja analytiikka
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää digimarkkinointistrategian merkityksen ja tunnistaa joitakin keinoja, miten se voidaan viedä käytäntöön. Opiskelija tietää yleisimpiä tapoja, joilla organisaatio voi viestiä ja vaikuttaa asiakkaisiinsa digitaalisissa kanavissa. Hän osaa nimetä yleisimpiä markkinointiin ja -myyntiin soveltuvia digitaalisia työkaluja ja alustaratkaisuja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää digimarkkinointistrategian merkityksen ja tietää miten se voidaan viedä käytäntöön. Hän tietää miten sen tuloksia voidaan mitata ja analysoida. Opiskelija osaa jäsentää yleisimpiä tapoja, joilla organisaatio voi viestiä ja vaikuttaa asiakkaisiinsa digitaalisissa kanavissa ja osaa valita siihen soveltuvat digitaaliset työkalut ja alustaratkaisut. Opiskelija ymmärtää miten erilaisia digitaalisia työkaluja ja alustaratkaisuja voidaan hyödyntää digimarkkinoinnin ja -myynnin toteuttamisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää digimarkkinointistrategian merkityksen ja osaa neuvoa miten se voidaan viedä käytäntöön. Hän ymmärtää miten sen tuloksia voidaan mitata ja analysoida. Opiskelija pystyy valitsemaan tilanteeseen sopivimman tavan, joilla organisaatio voi viestiä ja vaikuttaa asiakkaisiinsa digitaalisissa kanavissa ja voi suositella siihen soveltuvat digitaaliset työkalut ja alustaratkaisut. Opiskelija osaa analysoida miten erilaisia digitaalisia työkaluja ja alustaratkaisuja voidaan hyödyntää digimarkkinoinnin ja -myynnin toteuttamisessa.