Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinointi ja -myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00GO60-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 30.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Mika Jokinen
  • Niina Syrjälä

Ryhmät

  • 24ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2024, Monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on kehittää opiskelijan digitaalisen markkinoinnin ja -myynnin perusosaamista.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää digimarkkinointistrategian merkityksen osana yrityksen tuloksellista liiketoimintaa
• tietää, miten digimarkkinointistrategia viedään käytäntöön ja miten sen tuloksia mitataan ja analysoidaan
• tunnistaa erilaisia tapoja, joilla organisaatio voi viestiä ja vaikuttaa asiakkaisiinsa digitaalisissa kanavissa
• tietää, miten erilaisia digitaalisia työkaluja ja alustaratkaisuja voidaan hyödyntää digimarkkinoinnin ja -myynnin toteuttamisessa

Sisältö (OJ)

Digitaalisen markkinoinnin strategia
Digitaalisen markkinoinnin mallit
Digitaalisen markkinoinnin keinot ja kanavat
Digimarkkinointia ja -myyntiä tukevat alustaratkaisut ja muut teknologiat
Mittaaminen ja analytiikka

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ymmärtää digimarkkinointistrategian merkityksen ja tunnistaa joitakin keinoja, miten se voidaan viedä käytäntöön. Opiskelija tietää yleisimpiä tapoja, joilla organisaatio voi viestiä ja vaikuttaa asiakkaisiinsa digitaalisissa kanavissa. Hän osaa nimetä yleisimpiä markkinointiin ja -myyntiin soveltuvia digitaalisia työkaluja ja alustaratkaisuja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija ymmärtää digimarkkinointistrategian merkityksen ja tietää miten se voidaan viedä käytäntöön. Hän tietää miten sen tuloksia voidaan mitata ja analysoida. Opiskelija osaa jäsentää yleisimpiä tapoja, joilla organisaatio voi viestiä ja vaikuttaa asiakkaisiinsa digitaalisissa kanavissa ja osaa valita siihen soveltuvat digitaaliset työkalut ja alustaratkaisut. Opiskelija ymmärtää miten erilaisia digitaalisia työkaluja ja alustaratkaisuja voidaan hyödyntää digimarkkinoinnin ja -myynnin toteuttamisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää digimarkkinointistrategian merkityksen ja osaa neuvoa miten se voidaan viedä käytäntöön. Hän ymmärtää miten sen tuloksia voidaan mitata ja analysoida. Opiskelija pystyy valitsemaan tilanteeseen sopivimman tavan, joilla organisaatio voi viestiä ja vaikuttaa asiakkaisiinsa digitaalisissa kanavissa ja voi suositella siihen soveltuvat digitaaliset työkalut ja alustaratkaisut. Opiskelija osaa analysoida miten erilaisia digitaalisia työkaluja ja alustaratkaisuja voidaan hyödyntää digimarkkinoinnin ja -myynnin toteuttamisessa.

Aika ja paikka

Aikataulu ja tilat:
07.02.2025 08.00 - 11.00 C4-04b
07.03.2025 08.00 - 11.00 Zoom
04.04.2025 08.00 - 11.00 C4-04b
09.05.2025 08.00 - 11.00 C4-04b

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Mahdollisten teemakohtaisten tehtävien ja tenttien ajankohdat ilmoitetaan kurssin alkaessa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Teemakohtaiset välitehtävät / tentit (4 kpl) arvioidaan hyväksytty/hylätty
Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 0-5
Tehtävien palautus myöhässä vaikuttaa alentavasti kokonaisarvosanaan.
Kaikkien tehtävien / tenttien tulee olla suoritettuna hyväksytysti kurssin toteutusajan puitteissa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan lähi- ja etäopetuksena.
Opiskelu pitää sisällään luentoja/webinaareja, luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia, pari/ryhmätöitä ja itsenäisiä harjoituksia.

Oppimateriaalit ja tehtävät löytyvät kurssin Moodle-oppimisympäristöstä.

Oppimateriaalit

KURSSIKIRJA:
Komulainen, M. 2023 Menesty Digimarkkinoinnilla. 2.0
Kirja saatavilla e-kirjana TUNI Andorin kautta.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911324514905973

Muu suositeltava oppimateriaali julkaistaan kurssin Moodle-alustalla

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi on 5 opintopisteen laajuinen. Opiskelijan työtä on 1 op = 27 h.

Sisällön jaksotus

Teema 1
Digitaalisen markkinoinnin strategia
Mittaaminen ja analytiikka

Teema 2
Digitaalisen markkinoinnin mallit

Teema 3
Digitaalisen markkinoinnin keinot ja kanavat

Teema 4
Digimarkkinointia ja -myyntiä tukevat alustaratkaisut ja muut teknologiat

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 17.1.2025 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson opettaja. Opettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksi opintojakson opettaja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kurssilla hyödynnetään työelämäyhteistyötä.

Kansainvälisyys

Osa kurssin oppimateriaaleista (esim. HubSpot Academyn videot) on englanniksi.

Lisätietoja opiskelijoille

- Kurssilla on käytössä oppikirja, joka löytyy e-kirjana.
- Kurssilla hyödynnetään myös HubSpot -järjestelmää, jossa on TAMKilaisille oma oppimisympäristö. Järjestelmään rekisteröitymisestä ilmoitetaan opiskelijoille myöhemmin.
- Jos sinulla on ehdotus yksilöllisiksi opiskelujärjestelyiksi, niin ilmoita siitä opettajille sähköpostilla kurssin alussa.