Siirry suoraan sisältöön

Verkkokaupan suunnittelu ja toteutusLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00DP16

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.

Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.

Sisältö

Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Esitietovaatimukset

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.

Ilmoittautumisaika

02.11.2023 - 19.02.2024

Ajoitus

04.03.2024 - 31.05.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Teppo Yrjönkoski
  • Miina Kivelä
Vastuuhenkilö

Miina Kivelä

Ryhmät
  • AVOINAMK
    Avoin amk
  • 23AVOLIPO
    Liiketalouden polkuopinnot verkossa, ryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.

Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.

Sisältö (OJ)

Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.

Aika ja paikka

Vapaaehtoinen kurssin aloituswebinaari ke 6.3.2024 klo 15-16
Vapaaehtoinen verkkokauppa-alustan tukipaja ti 9.4.2024 klo 15-17
Webinaarinauhoitukset x 6 kpl

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei lopputenttiä. Jokaisesta teemasta on miniverkkotentti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Webinaaritallenteet
Yksin tai ryhmätyönä toteutettava verkkokauppa
Itsenäinen opiskelu
Verkkotentit

Oppimateriaalit

Lista opiskelumateriaaleista julkaistaan toteutuksen Moodlessa opintojakson alussa

Sisällön jaksotus

Teemat:
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?
Verkkokauppa jakelukanavana
Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Voit halutessasi tehdä verkkokaupan oikealle yritykselle.

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 21.01.2024

Ajoitus

24.01.2024 - 24.04.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Teppo Yrjönkoski
  • Miina Kivelä
Vastuuhenkilö

Teppo Yrjönkoski

Ryhmät
  • 22LIKOM
    Liiketalous 2022, nuoret Markkinointi ja myynti

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.

Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.

Sisältö (OJ)

Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.

Aika ja paikka

2 h mittaiset webinaarit x 7 kpl

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei lopputenttiä. Teemakohtaiset pienet verkkotentit ovat avoinna aina kyseisen teeman ajan (noin 2 vko).

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lukujärjestykseen merkityty webinaarit
Ryhmätyönä toteutettava verkkokauppa
Itsenäinen opiskelu
Verkkotentit

Oppimateriaalit

Lista opiskelumateriaaleista julkaistaan toteutuksen Moodlessa opintojakson alussa

Sisällön jaksotus

Teemat (jokaisen kesto 2 vko):
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?
Verkkokauppa jakelukanavana
Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli sinulla on työkokemusta verkkokaupan perustamisesta ja pyörittämisestä, voit hakea opintojaksosta ahotointia ennen opintojakson alkamista. Lisätietoja saat Miina Kivelä ja Teppo Yrjönkoski sähköpostitse.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Voit halutessasi tehdä verkkokaupan oikealle yritykselle.

Ilmoittautumisaika

02.01.2023 - 26.02.2023

Ajoitus

15.03.2023 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Teppo Yrjönkoski
  • Liiketalous Virtuaalihenkilö
  • Miina Kivelä
Ryhmät
  • 22avolipo
    Liiketalouden verkkopolkuopiskelijat

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.

Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.

Sisältö (OJ)

Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

23.01.2023 - 16.04.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 45

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Teppo Yrjönkoski
  • Miina Kivelä
Vastuuhenkilö

Miina Kivelä

Ryhmät
  • 21LIKOM
    Liiketalous 2021, nuoret Markkinointi ja myynti

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.

Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.

Sisältö (OJ)

Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.

Aika ja paikka

2 h mittaiset webinaarit x 7 kpl

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei lopputenttiä. Teemakohtaiset pienet verkkotentit ovat avoinna aina kyseisen teeman ajan (noin 2 vko).

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lukujärjestykseen merkityty webinaarit
Ryhmätyönä toteutettava verkkokauppa
Itsenäinen opiskelu
Verkkotentit

Oppimateriaalit

Lista opiskelumateriaaleista julkaistaan toteutuksen Moodlessa opintojakson alussa

Sisällön jaksotus

Teemat (jokaisen kesto 2 vko):
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?
Verkkokauppa jakelukanavana
Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli sinulla on työkokemusta verkkokaupan perustamisesta ja pyörittämisestä, voit hakea opintojaksosta ahotointia ennen opintojakson alkamista. Lisätietoja saat Miina Kivelä ja Teppo Yrjönkoski sähköpostitse.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Voit halutessasi tehdä verkkokaupan oikealle yritykselle.

Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 12.01.2022

Ajoitus

19.01.2022 - 27.04.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Miina Kivelä
Vastuuhenkilö

Miina Kivelä

Ryhmät
  • 20LIKOM
    Liiketalous 2020, nuoret Markkinointi ja myynti

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.

Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.

Sisältö (OJ)

Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.

Aika ja paikka

https://tuni.zoom.us/j/4380361182

19.01.2022 10.00 - 12.00
02.02.2022 11.00 - 13.00
23.02.2022 11.00 - 13.00
16.03.2022 11.00 - 13.00
06.04.2022 11.00 - 13.00
27.04.2022 11.00 - 13.00

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa. Puuttuvien yksilötehtävien korotusmahdollisuudet keväällä 2022:
ke 2.2.2022 (ilmoittautuminen viimeistään ke 19.1.2022)
ke 6.4.2022 (ilmoittautuminen viimeistään 23.3.2022)
ke 4.5.2022 (ilmoittautuminen viimeistään 20.4.2022)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Lopullinen arvosana muodostuu Moodlen arviointikirjaan palautettujen tehtävien perusteella. Numeron rakentumista voi seurata reaaliajassa. Arvioinnit on painotettu seuraavalla tavalla:
40% yksilötehtävien kokonaisuus
30% ryhmätehtävien kokonaisuus
30% lopputyö

Läpäistäkseen kurssin opiskelijan on suoritettava kaikki tehtävät hyväksytysti (hyväksytty tai miniminumeroarvosana 1). Hyväksymisrajat näkyvät Moodlessa tehtäväkohtaisesti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan kokonaan verkkokurssina. Verkkokurssiin sisältyy lukujärjestykseen ajoitettuja webinaareja sekä yksilö- ja ryhmätöitä. Kurssin päättötyönä toteutetaan itsenäisesti oikea verkkokauppa yksin tai ryhmässä.

Oppimateriaalit

Kurssimateriaalit julkaistaan kurssin alkaessa Moodle-alustalla. Kurssiin sisältyy sekä verkkomateriaaleja että kirjalista, jotka on eritelty tehtävittäin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ajankäyttö opintopistettä kohden jakautuu seuraavasti:

20% Webinaareihin osallistuminen ja kurssin viestinnän seuraaminen
30% Moodlessa tarjottujen materiaalien itsenäinen opiskelu
50% Yksilö- ja ryhmätöiden tekeminen, projekityön tekeminen

= Noin puolet teorian opiskelemista eri tavoin ja toinen puoli käytännön tekemistä teoriaa soveltaen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojaksolla ei ole tarjolla vaihtoehtoista suoritustapaa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Verkkokaupan voi toteuttaa työelämäyhteistyönä eli toimeksiantona oikealle yritykselle. Verkkokauppa-alustan tarjoaa käyttöön yhteistyöyritys.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole palauttanut vaadittuja tehtäviä.

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.05.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Teppo Yrjönkoski
Vastuuhenkilö

Teppo Yrjönkoski

Ryhmät
  • 20LIKOH
    Liiketalous 2020, nuoret HR- ja esimiestyö
  • 20LIKOJ
    Liiketalous 2020, nuoret Juridiikka
  • 20LIKOTA
    Liiketalous 2020, nuoret Taloushallinto a
  • 20LIKOTB
    Liiketalous 2020, nuoret Taloushallinto b

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.

Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.

Sisältö (OJ)

Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.

Aika ja paikka

Verkko-opinnot

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Suoritettavat harjoitustyöt, ei tenttejä

Arviointiasteikko

0-5