Asiakaskokemuksen johtaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: 3H00DP13
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojaksolla syvennytään asiakkuuden ja asiakaskokemuksen johtamiseen ja kehittämiseen.
Opiskelija osaa
- hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa
- suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa
- tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa
- asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit.
Sisältö
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Esitietovaatimukset
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tunnistaa asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät tehtävät ja osaa nimetä siihen liittyviä osa-alueita. Hän tuntee asiakkuuden kehittämiseen liittyviä menettelytapoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaan asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvissä tilanteissa. Hän osaa ohjatusti hyödyntää mm. asiakasymmärrystä asiakkuuden kehittämisessä ja suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää. Opiskelija pystyy kehittämään asiakakokemusta ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi.
Ilmoittautumisaika
05.06.2024 - 18.10.2024
Ajoitus
21.10.2024 - 13.12.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sini Jokiniemi
- Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö
Sini Jokiniemi
Ryhmät
-
23LIKOMLiiketalous 2023, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla syvennytään asiakkuuden ja asiakaskokemuksen johtamiseen ja kehittämiseen.
Opiskelija osaa
- hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa
- suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa
- tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa
- asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit.
Sisältö (OJ)
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät tehtävät ja osaa nimetä siihen liittyviä osa-alueita. Hän tuntee asiakkuuden kehittämiseen liittyviä menettelytapoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaan asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvissä tilanteissa. Hän osaa ohjatusti hyödyntää mm. asiakasymmärrystä asiakkuuden kehittämisessä ja suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää. Opiskelija pystyy kehittämään asiakakokemusta ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi.
Aika ja paikka
Aloituskerta lähiopetuksena, muuten verkossa Zoomilla.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Verkkotentti opintojakson lopussa. Tehtäviä ja tapaamiskertojen yhteydessä työpajoja. Harjoitustöiden palautus ja esittäminen opintojakson lopussa.
Aktiivinen läsnäolo edellytys opintojakson suorittamiselle.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Aktiivinen läsnäolo lähitapaamisissa. Ryhmätöitä ja niiden esittäminen.
Luennot, tehtävät, verkkokeskustelu ja työpajat. Yhteisöllinen oppiminen. Itsenäinen tiedonhaku.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus ilmoitetaan opetuksen yhteydessä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksittäisen opiskelijan kokonaisresurssi noin 130 tuntia. Opintojakso kestää 7 viikkoa.
Yksilötyönä opetuksen, itsenäisen tiedonhaun ja tehtävien osuus 70 tuntia.
Ryhmätyönä toteutettavien työpajojen ja harjoitustyön osuus 60 tuntia.
Sisällön jaksotus
Mitä on asiakaskokemuksen johtaminen?
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja -polku?
Mitä on asiakasarvon johtaminen?
Miten kehitetään asiakkuuden arvoa?
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen perusteella hyväksilukumahdollisuus tai opinnollistaminen.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus vähintään kaksi viikkoa ennen kurssin ensimmäistä tapaamiskertaa ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Näyttö arvioidaan pääsääntöisesti asteikolla hyväksytty/hylätty.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus vähintään kaksi viikkoa ennen kurssin ensimmäistä tapaamiskertaa. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä esimerkkejä, työpajoja ja casejä.
Kansainvälisyys
Englanninkielistä materiaalia.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla on käytössä Moodle-oppimisympäristönä.
Ilmoittautumisaika
13.09.2023 - 11.10.2023
Ajoitus
23.10.2023 - 12.12.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous ja media
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sini Jokiniemi
- Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö
Sini Jokiniemi
Ryhmät
-
22LIKOMLiiketalous 2022, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla syvennytään asiakkuuden ja asiakaskokemuksen johtamiseen ja kehittämiseen.
Opiskelija osaa
- hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa
- suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa
- tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa
- asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit.
Sisältö (OJ)
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät tehtävät ja osaa nimetä siihen liittyviä osa-alueita. Hän tuntee asiakkuuden kehittämiseen liittyviä menettelytapoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaan asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvissä tilanteissa. Hän osaa ohjatusti hyödyntää mm. asiakasymmärrystä asiakkuuden kehittämisessä ja suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää. Opiskelija pystyy kehittämään asiakakokemusta ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi.
Aika ja paikka
Aloituskerta lähiopetuksena, muuten verkossa Zoomilla.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Verkkotentti opintojakson lopussa. Tehtäviä ja tapaamiskertojen yhteydessä työpajoja. Harjoitustöiden palautus ja esittäminen opintojakson lopussa.
Aktiivinen läsnäolo edellytys opintojakson suorittamiselle.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Aktiivinen läsnäolo lähitapaamisissa. Ryhmätöitä ja niiden esittäminen.
Luennot, tehtävät, verkkokeskustelu ja työpajat. Yhteisöllinen oppiminen. Itsenäinen tiedonhaku.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus ilmoitetaan opetuksen yhteydessä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksittäisen opiskelijan kokonaisresurssi noin 130 tuntia. Opintojakso kestää 7 viikkoa.
Yksilötyönä opetuksen, itsenäisen tiedonhaun ja tehtävien osuus 70 tuntia.
Ryhmätyönä toteutettavien työpajojen ja harjoitustyön osuus 60 tuntia.
Sisällön jaksotus
Mitä on asiakaskokemuksen johtaminen?
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja -polku?
Mitä on asiakasarvon johtaminen?
Miten kehitetään asiakkuuden arvoa?
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen perusteella hyväksilukumahdollisuus tai opinnollistaminen.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus vähintään kaksi viikkoa ennen kurssin ensimmäistä tapaamiskertaa ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Näyttö arvioidaan pääsääntöisesti asteikolla hyväksytty/hylätty.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus vähintään kaksi viikkoa ennen kurssin ensimmäistä tapaamiskertaa. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä esimerkkejä, työpajoja ja casejä.
Kansainvälisyys
Englanninkielistä materiaalia.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla on käytössä Moodle-oppimisympäristönä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 24.02.2023
Ajoitus
08.03.2023 - 26.04.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sini Jokiniemi
- Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö
Kirsi Tanner
Ryhmät
-
21LIKOTLiiketalous 2021, nuoret Taloushallinto
-
21LIKOJLiiketalous 2021, nuoret Juridiikka
-
21LIKOHLiiketalous 2021, nuoret HR- ja esimiestyö
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla syvennytään asiakkuuden ja asiakaskokemuksen johtamiseen ja kehittämiseen.
Opiskelija osaa
- hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa
- suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa
- tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa
- asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit.
Sisältö (OJ)
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät tehtävät ja osaa nimetä siihen liittyviä osa-alueita. Hän tuntee asiakkuuden kehittämiseen liittyviä menettelytapoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaan asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvissä tilanteissa. Hän osaa ohjatusti hyödyntää mm. asiakasymmärrystä asiakkuuden kehittämisessä ja suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää. Opiskelija pystyy kehittämään asiakakokemusta ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi.
Aika ja paikka
Aloituskerta lähiopetuksena, muuten verkossa Zoomilla.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Verkkotentti 26.4. Uusintamahdollisuus 3.5. Tehtäviä ja tapaamiskertojen yhteydessä työpajoja. Harjoitustöiden palautus ja esittäminen opintojakson lopussa. Aktiivinen läsnäolo edellytys opintojakson suorittamiselle.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Aktiivinen läsnäolo lähitapaamisissa. Ryhmätöitä ja niiden esittäminen.
Luennot, tehtävät, verkkokeskustelu ja työpajat esim. osallistuminen Eye on Tamk -tapahtumaan. Yhteisöllinen oppiminen. Itsenäinen tiedonhaku.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus ilmoitetaan opetuksen yhteydessä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksittäisen opiskelijan kokonaisresurssi noin 130 tuntia. Opintojakso kestää 7 viikkoa.
Yksilötyönä opetuksen, itsenäisen tiedonhaun ja tehtävien osuus 70 tuntia.
Ryhmätyönä toteutettavien työpajojen ja harjoitustyön osuus 60 tuntia.
Sisällön jaksotus
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen perusteella hyväksilukumahdollisuus.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä esimerkkejä, työpajoja ja casejä.
Kansainvälisyys
Englanninkielistä materiaalia.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla on käytössä Moodle-oppimisympäristönä.
Ilmoittautumisaika
06.06.2022 - 14.10.2022
Ajoitus
25.10.2022 - 13.12.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sini Jokiniemi
- Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Ryhmät
-
21LIKOMLiiketalous 2021, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla syvennytään asiakkuuden ja asiakaskokemuksen johtamiseen ja kehittämiseen.
Opiskelija osaa
- hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa
- suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa
- tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa
- asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit.
Sisältö (OJ)
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät tehtävät ja osaa nimetä siihen liittyviä osa-alueita. Hän tuntee asiakkuuden kehittämiseen liittyviä menettelytapoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaan asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvissä tilanteissa. Hän osaa ohjatusti hyödyntää mm. asiakasymmärrystä asiakkuuden kehittämisessä ja suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää. Opiskelija pystyy kehittämään asiakakokemusta ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi.
Aika ja paikka
Aloitus- ja lopetuskerta lähiopetuksena, muuten verkossa Zoomilla.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kirjallinen yksilötentti luokkatilassa 13.12.2022 klo 11.00-14.00. Uusintamahdollisuudet 11.1.23 & 25.1.23 klo 13.00-16.00 Tehtäviä ja tapaamiskertojen yhteydessä työpajoja. Harjoitustöiden palautus ja esittäminen opintojakson lopussa. Aktiivinen läsnäolo edellytys opintojakson suorittamiselle.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Aktiivinen läsnäolo lähitapaamisissa. Ryhmätöitä ja niiden esittäminen.
Luennot, tehtävät, verkkokeskustelu ja työpajat esim. osallistuminen Sales Day -tapahtumaan. Yhteisöllinen oppiminen. Itsenäinen tiedonhaku.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus ilmoitetaan opetuksen yhteydessä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksittäisen opiskelijan kokonaisresurssi noin 130 tuntia. Opintojakso kestää 7 viikkoa.
Yksilötyönä opetuksen, itsenäisen tiedonhaun ja tehtävien osuus 70 tuntia.
Ryhmätyönä toteutettavien työpajojen ja harjoitustyön osuus 60 tuntia.
Sisällön jaksotus
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen perusteella hyväksilukumahdollisuus.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä esimerkkejä, työpajoja ja casejä.
Kansainvälisyys
Englanninkielistä materiaalia.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla on käytössä Moodle-oppimisympäristönä.
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 05.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 12.05.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pietro Albanese
- Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö
Kirsi Tanner
Ryhmät
-
20LIKOMLiiketalous 2020, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla syvennytään asiakkuuden ja asiakaskokemuksen johtamiseen ja kehittämiseen.
Opiskelija osaa
- hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa
- suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa
- tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa
- asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit.
Sisältö (OJ)
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät tehtävät ja osaa nimetä siihen liittyviä osa-alueita. Hän tuntee asiakkuuden kehittämiseen liittyviä menettelytapoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaan asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvissä tilanteissa. Hän osaa ohjatusti hyödyntää mm. asiakasymmärrystä asiakkuuden kehittämisessä ja suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää. Opiskelija pystyy kehittämään asiakakokemusta ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi.
Aika ja paikka
Kerran viikossa lähiopetuksena Tamkilla.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Tehtäviä ja tapaamiskertojen yhteydessä työpajoja. Harjoitustyön palautus ja esittäminen opintojakson lopussa. Aktiivinen läsnäolo edellytys opintojakson suorittamiselle.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Aktiivinen läsnäolo lähitapaamisissa. Ohjattu ryhmätyö ja sen esittäminen.
Luennot, tehtävät ja työpajat. Yhteisöllinen oppiminen. Itsenäinen tiedonhaku.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus ilmoitetaan opetuksen yhteydessä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksittäisen opiskelijan kokonaisresurssi noin 130 tuntia. Opintojakso kestää 10 viikkoa.
Yksilötyönä opetuksen, itsenäisen tiedonhaun ja tehtävien osuus 60 tuntia.
Ryhmätyönä toteutettavien työpajojen ja harjoitustyön osuus 70 tuntia.
Sisällön jaksotus
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen perusteella hyväksilukumahdollisuus.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä esimerkkejä ja casejä. Käytännönläheiset työpajat ja harjoitustyö.
Kansainvälisyys
Englanninkielistä materiaalia ja osallistuminen kv-viikon luennoille viikolla 14. Harjoitustyö laaditaan tuontiyritykselle, joka käynnistää toimintaa Suomessa.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla on käytössä Moodle-oppimusympäristönä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.12.2021
Ajoitus
01.01.2022 - 12.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pietro Albanese
- Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö
Kirsi Tanner
Ryhmät
-
20LIKOHLiiketalous 2020, nuoret HR- ja esimiestyö
-
20LIKOJLiiketalous 2020, nuoret Juridiikka
-
20LIKOTALiiketalous 2020, nuoret Taloushallinto a
-
20LIKOTBLiiketalous 2020, nuoret Taloushallinto b
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla syvennytään asiakkuuden ja asiakaskokemuksen johtamiseen ja kehittämiseen.
Opiskelija osaa
- hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa
- suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa
- tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa
- asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit.
Sisältö (OJ)
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Esitietovaatimukset (OJ)
1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät tehtävät ja osaa nimetä siihen liittyviä osa-alueita. Hän tuntee asiakkuuden kehittämiseen liittyviä menettelytapoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaan asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvissä tilanteissa. Hän osaa ohjatusti hyödyntää mm. asiakasymmärrystä asiakkuuden kehittämisessä ja suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää. Opiskelija pystyy kehittämään asiakakokemusta ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi.
Aika ja paikka
Kerran viikossa lähiopetuksena Tamkilla.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Tehtäviä ja tapaamiskertojen yhteydessä työpajoja. Harjoitustyön palautus ja esittäminen opintojakson lopussa. Aktiivinen läsnäolo edellytys opintojakson suorittamiselle.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Aktiivinen läsnäolo lähitapaamisissa. Ohjattu ryhmätyö ja sen esittäminen.
Luennot, tehtävät ja työpajat. Yhteisöllinen oppiminen. Itsenäinen tiedonhaku.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus ilmoitetaan opetuksen yhteydessä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksittäisen opiskelijan kokonaisresurssi noin 130 tuntia. Opintojakso kestää 10 viikkoa.
Yksilötyönä opetuksen, itsenäisen tiedonhaun ja tehtävien osuus 60 tuntia.
Ryhmätyönä toteutettavien työpajojen ja harjoitustyön osuus 70 tuntia.
Sisällön jaksotus
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen perusteella hyväksilukumahdollisuus.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä esimerkkejä ja casejä. Käytännönläheiset työpajat ja harjoitustyö.
Kansainvälisyys
Englanninkielistä materiaalia ja osallistuminen kv-viikon luennoille viikolla 14. Harjoitustyö laaditaan tuontiyritykselle, joka käynnistää toimintaa Suomessa.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla on käytössä Moodle-oppimusympäristönä.