Sosiaalinen media markkinoinnissaLaajuus (5 op)
Tunnus: 3H00FV81
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojaksolla opiskellaan tavoitteellista ja visuaalista sosiaalisen median sisällöntuotantoa brändeille ja yrityksille.
Opiskelija:
- osaa käyttää erilaisia somekanavia markkinointi- ja myyntitarkoituksissa yrityksille ja brändeille
- osaa toimia ylläpitäjänä ja tehdä tavoitteellista sisällöntuotantoa erilaisiin sosiaalisen median kanaviin
- osaa suunnitella ja toteuttaa visuaalisesti yhdenmukaisia digitaalisia sisältöjä
- osaa hyödyntää erilaisia työkaluja ja ohjelmistoja sisällöntuotannossa ja visuaalisessa viestinnässä
- tietää tiedostomuotojen erot ja tekniset reunaehdot
- osaa valita käyttötarkoitukseen oikeat kanavat ja toimia niissä kanavalle ominaisella tavalla
- tietää, miten maksettuja mainoksia tai mainostettuja julkaisuja ostetaan.
Sisältö
Miten valitaan oikeat somekanavat yrityksen tai brändin käyttöön?
Miten suunnitellaan visuaalisesti yhteneväinen someprofiili brändille?
Miten tehdään tavoitteellista ja suunnitelmallista sisällöntuotantoa yritykselle tai brändille?
Mitkä ovat eri somekanavien erityispiirteet ja miten kyseisissä kanavissa toimitaan?
Mitä eri osa-alueita somemarkkinointiin kuuluu?
Mitä erilaisia ohjelmistoja visuaalisen materiaalin tuottamisessa voidaan hyödyntää ja mitä teknisiä reunaehtoja materiaaleilla on?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tuntee erilaisia somekanavia ja niiden yleisimpiä piirteitä ja yritystyökaluja. Opiskelija osaa nimetä erilaisia sovelluksia ja työkaluja, joita käytetään sosiaalisen median sisällöntuotannossa ja visuaalisten materiaalien tekemisessä. Opiskelija pystyy luomaan yksinkertaisen profiilin sekä julkaisemaan päivityksiä. Opiskelija tietää, miten julkaisuja sponsoroidaan mainostetaan (boost). Opiskelija tietää, miten sisältösuunnitelma tehdään.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa toimia ylläpitäjänä erilaisissa somekanavissa niille tunnuksenomaisella tavalla ja käyttää visuaalisia ohjelmistoja. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia yritystyökaluja. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja ja tehdä julkaisuista ja profiilista kanavaan sopivia. Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisen sponsoroidun mainostettavan julkaisun ennalta määritellylle kohderyhmälle. Opiskelija osaa tehdä sisältösuunnitelman.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa toimia ylläpitäjänä somekanavissa tavoitteellisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia yritystyökaluja monipuolisesti ja tavoitteellisesti, sekä tuottaa brändille sopivaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä monipuolisesti erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja sekä tehdä julkaisuista ja profiileista houkuttelevan näköisiä. Opiskelija osaa tehdä mainostettuja julkaisuja ja maksettuja markkinointeja monipuolisesti sekä luoda omia kohderyhmiä. Opiskelija osaa tehdä tavoitteellisen sisältösuunnitelman.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
05.02.2024 - 03.05.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Niina Syrjälä
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Niina Syrjälä
Ryhmät
-
21LIKOMLiiketalous 2021, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskellaan tavoitteellista ja visuaalista sosiaalisen median sisällöntuotantoa brändeille ja yrityksille.
Opiskelija:
- osaa käyttää erilaisia somekanavia markkinointi- ja myyntitarkoituksissa yrityksille ja brändeille
- osaa toimia ylläpitäjänä ja tehdä tavoitteellista sisällöntuotantoa erilaisiin sosiaalisen median kanaviin
- osaa suunnitella ja toteuttaa visuaalisesti yhdenmukaisia digitaalisia sisältöjä
- osaa hyödyntää erilaisia työkaluja ja ohjelmistoja sisällöntuotannossa ja visuaalisessa viestinnässä
- tietää tiedostomuotojen erot ja tekniset reunaehdot
- osaa valita käyttötarkoitukseen oikeat kanavat ja toimia niissä kanavalle ominaisella tavalla
- tietää, miten maksettuja mainoksia tai mainostettuja julkaisuja ostetaan.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan oikeat somekanavat yrityksen tai brändin käyttöön?
Miten suunnitellaan visuaalisesti yhteneväinen someprofiili brändille?
Miten tehdään tavoitteellista ja suunnitelmallista sisällöntuotantoa yritykselle tai brändille?
Mitkä ovat eri somekanavien erityispiirteet ja miten kyseisissä kanavissa toimitaan?
Mitä eri osa-alueita somemarkkinointiin kuuluu?
Mitä erilaisia ohjelmistoja visuaalisen materiaalin tuottamisessa voidaan hyödyntää ja mitä teknisiä reunaehtoja materiaaleilla on?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia somekanavia ja niiden yleisimpiä piirteitä ja yritystyökaluja. Opiskelija osaa nimetä erilaisia sovelluksia ja työkaluja, joita käytetään sosiaalisen median sisällöntuotannossa ja visuaalisten materiaalien tekemisessä. Opiskelija pystyy luomaan yksinkertaisen profiilin sekä julkaisemaan päivityksiä. Opiskelija tietää, miten julkaisuja sponsoroidaan mainostetaan (boost). Opiskelija tietää, miten sisältösuunnitelma tehdään.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ylläpitäjänä erilaisissa somekanavissa niille tunnuksenomaisella tavalla ja käyttää visuaalisia ohjelmistoja. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia yritystyökaluja. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja ja tehdä julkaisuista ja profiilista kanavaan sopivia. Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisen sponsoroidun mainostettavan julkaisun ennalta määritellylle kohderyhmälle. Opiskelija osaa tehdä sisältösuunnitelman.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ylläpitäjänä somekanavissa tavoitteellisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia yritystyökaluja monipuolisesti ja tavoitteellisesti, sekä tuottaa brändille sopivaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä monipuolisesti erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja sekä tehdä julkaisuista ja profiileista houkuttelevan näköisiä. Opiskelija osaa tehdä mainostettuja julkaisuja ja maksettuja markkinointeja monipuolisesti sekä luoda omia kohderyhmiä. Opiskelija osaa tehdä tavoitteellisen sisältösuunnitelman.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
Webinaarit 9 kpl, jokainen kestoltaan 2h
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Sinun on suoritettava kaikki tehtävät hyväksytysti (hyväksytty tai miniminumeroarvosana 1). Arviointi perustuu opintojakson osaamistavoitteisiin.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Webinaarit, itsenäinen opiskelu ja ryhmätyö verkko-opetusympäristössä
Oppimateriaalit
Lista materiaaleista julkaistaan Moodle-toteutuksella
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tutkielma 40% arvosanasta
Näyttötehtävä case-yritykselle 50% arvosanasta
Reflektio 10% arvosanasta
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Mikäli sinulla on kokemusta sosiaalisen median markkinoinnista ja ajattelet, että oma muualla hankittu osaamisesi vastaa opintojakson osaamistavoitteita, ole Miinaan ja Niinaan yhteisellä sähköpostilla yhteydessä viimeistään viikkoa ennen opintojakson alkua. Kerro viestissäsi hieman tarkemmin omasta osaamisestasi aiheeseen liittyen: missä se on hankittu, minkälaisia töitä tai projekteja konkreettisesti olet tehnyt somen parissa ym.. Aiemmin hankitun osaamisen hyväksiluku tapahtuu HyväHOT-järjestelmän kautta. Samalla sovimme osaamisen näytöstä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oikealle case-yritykselle näyttötehtävä
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Niina Syrjälä
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Niina Syrjälä
Ryhmät
-
22ALITAVLiiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Virrat
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskellaan tavoitteellista ja visuaalista sosiaalisen median sisällöntuotantoa brändeille ja yrityksille.
Opiskelija:
- osaa käyttää erilaisia somekanavia markkinointi- ja myyntitarkoituksissa yrityksille ja brändeille
- osaa toimia ylläpitäjänä ja tehdä tavoitteellista sisällöntuotantoa erilaisiin sosiaalisen median kanaviin
- osaa suunnitella ja toteuttaa visuaalisesti yhdenmukaisia digitaalisia sisältöjä
- osaa hyödyntää erilaisia työkaluja ja ohjelmistoja sisällöntuotannossa ja visuaalisessa viestinnässä
- tietää tiedostomuotojen erot ja tekniset reunaehdot
- osaa valita käyttötarkoitukseen oikeat kanavat ja toimia niissä kanavalle ominaisella tavalla
- tietää, miten maksettuja mainoksia tai mainostettuja julkaisuja ostetaan.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan oikeat somekanavat yrityksen tai brändin käyttöön?
Miten suunnitellaan visuaalisesti yhteneväinen someprofiili brändille?
Miten tehdään tavoitteellista ja suunnitelmallista sisällöntuotantoa yritykselle tai brändille?
Mitkä ovat eri somekanavien erityispiirteet ja miten kyseisissä kanavissa toimitaan?
Mitä eri osa-alueita somemarkkinointiin kuuluu?
Mitä erilaisia ohjelmistoja visuaalisen materiaalin tuottamisessa voidaan hyödyntää ja mitä teknisiä reunaehtoja materiaaleilla on?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia somekanavia ja niiden yleisimpiä piirteitä ja yritystyökaluja. Opiskelija osaa nimetä erilaisia sovelluksia ja työkaluja, joita käytetään sosiaalisen median sisällöntuotannossa ja visuaalisten materiaalien tekemisessä. Opiskelija pystyy luomaan yksinkertaisen profiilin sekä julkaisemaan päivityksiä. Opiskelija tietää, miten julkaisuja sponsoroidaan mainostetaan (boost). Opiskelija tietää, miten sisältösuunnitelma tehdään.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ylläpitäjänä erilaisissa somekanavissa niille tunnuksenomaisella tavalla ja käyttää visuaalisia ohjelmistoja. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia yritystyökaluja. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja ja tehdä julkaisuista ja profiilista kanavaan sopivia. Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisen sponsoroidun mainostettavan julkaisun ennalta määritellylle kohderyhmälle. Opiskelija osaa tehdä sisältösuunnitelman.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ylläpitäjänä somekanavissa tavoitteellisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia yritystyökaluja monipuolisesti ja tavoitteellisesti, sekä tuottaa brändille sopivaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä monipuolisesti erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja sekä tehdä julkaisuista ja profiileista houkuttelevan näköisiä. Opiskelija osaa tehdä mainostettuja julkaisuja ja maksettuja markkinointeja monipuolisesti sekä luoda omia kohderyhmiä. Opiskelija osaa tehdä tavoitteellisen sisältösuunnitelman.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
Live- ja etätapaamiset 5 kpl. HUOM! Ensimmäinen ja viimeinen tapaamiskerta ovat Virroilla.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Sinun on suoritettava kaikki tehtävät hyväksytysti (hyväksytty tai miniminumeroarvosana 1). Arviointi perustuu opintojakson osaamistavoitteisiin.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Webinaarit ja lähitapaamiset, itsenäinen opiskelu ja ryhmätyö verkko-opetusympäristössä
Oppimateriaalit
Lista materiaaleista julkaistaan Moodle-toteutuksella
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tutkielma 40% arvosanasta
Näyttötehtävä case-yritykselle 50% arvosanasta
Reflektio 10% arvosanasta
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Mikäli sinulla on kokemusta sosiaalisen median markkinoinnista ja ajattelet, että oma muualla hankittu osaamisesi vastaa opintojakson osaamistavoitteita, ole Miinaan ja Niinaan yhteisellä sähköpostilla yhteydessä viimeistään viikkoa ennen opintojakson alkua. Kerro viestissäsi hieman tarkemmin omasta osaamisestasi aiheeseen liittyen: missä se on hankittu, minkälaisia töitä tai projekteja konkreettisesti olet tehnyt somen parissa ym.. Aiemmin hankitun osaamisen hyväksiluku tapahtuu HyväHOT-järjestelmän kautta. Samalla sovimme osaamisen näytöstä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oikealle case-yritykselle näyttötehtävä
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
19.01.2023 - 05.04.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 45
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Katri Koli
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Miina Kivelä
Ryhmät
-
20LIKOMLiiketalous 2020, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskellaan tavoitteellista ja visuaalista sosiaalisen median sisällöntuotantoa brändeille ja yrityksille.
Opiskelija:
- osaa käyttää erilaisia somekanavia markkinointi- ja myyntitarkoituksissa yrityksille ja brändeille
- osaa toimia ylläpitäjänä ja tehdä tavoitteellista sisällöntuotantoa erilaisiin sosiaalisen median kanaviin
- osaa suunnitella ja toteuttaa visuaalisesti yhdenmukaisia digitaalisia sisältöjä
- osaa hyödyntää erilaisia työkaluja ja ohjelmistoja sisällöntuotannossa ja visuaalisessa viestinnässä
- tietää tiedostomuotojen erot ja tekniset reunaehdot
- osaa valita käyttötarkoitukseen oikeat kanavat ja toimia niissä kanavalle ominaisella tavalla
- tietää, miten maksettuja mainoksia tai mainostettuja julkaisuja ostetaan.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan oikeat somekanavat yrityksen tai brändin käyttöön?
Miten suunnitellaan visuaalisesti yhteneväinen someprofiili brändille?
Miten tehdään tavoitteellista ja suunnitelmallista sisällöntuotantoa yritykselle tai brändille?
Mitkä ovat eri somekanavien erityispiirteet ja miten kyseisissä kanavissa toimitaan?
Mitä eri osa-alueita somemarkkinointiin kuuluu?
Mitä erilaisia ohjelmistoja visuaalisen materiaalin tuottamisessa voidaan hyödyntää ja mitä teknisiä reunaehtoja materiaaleilla on?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia somekanavia ja niiden yleisimpiä piirteitä ja yritystyökaluja. Opiskelija osaa nimetä erilaisia sovelluksia ja työkaluja, joita käytetään sosiaalisen median sisällöntuotannossa ja visuaalisten materiaalien tekemisessä. Opiskelija pystyy luomaan yksinkertaisen profiilin sekä julkaisemaan päivityksiä. Opiskelija tietää, miten julkaisuja sponsoroidaan mainostetaan (boost). Opiskelija tietää, miten sisältösuunnitelma tehdään.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ylläpitäjänä erilaisissa somekanavissa niille tunnuksenomaisella tavalla ja käyttää visuaalisia ohjelmistoja. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia yritystyökaluja. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja ja tehdä julkaisuista ja profiilista kanavaan sopivia. Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisen sponsoroidun mainostettavan julkaisun ennalta määritellylle kohderyhmälle. Opiskelija osaa tehdä sisältösuunnitelman.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ylläpitäjänä somekanavissa tavoitteellisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia yritystyökaluja monipuolisesti ja tavoitteellisesti, sekä tuottaa brändille sopivaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä monipuolisesti erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja sekä tehdä julkaisuista ja profiileista houkuttelevan näköisiä. Opiskelija osaa tehdä mainostettuja julkaisuja ja maksettuja markkinointeja monipuolisesti sekä luoda omia kohderyhmiä. Opiskelija osaa tehdä tavoitteellisen sisältösuunnitelman.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
Webinaarit keskiviikkoisin 18.1.- 5.4.2023 (psl. vko 9 ja vko 12) klo 9-11.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Sinun on suoritettava kaikki tehtävät hyväksytysti (hyväksytty tai miniminumeroarvosana 1). Arviointi perustuu opintojakson osaamistavoitteisiin.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Webinaarit, itsenäinen opiskelu ja ryhmätyö verkko-opetusympäristössä
Oppimateriaalit
Lista materiaaleista julkaistaan Moodle-toteutuksella
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tutkielma 40% arvosanasta
Näyttötehtävä case-yritykselle 50% arvosanasta
Reflektio 10% arvosanasta
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Voit hakea aiemmin hankitun osaamisen hyväksilukua ennen opintojakson aloitusta. Ole yhteydessä miina.kivela@tuni.fi saadaksesi lisäohjeita hyväksilukemisesta.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään case-yritykselle näyttötehtävä
Lisätietoja opiskelijoille
Webinaarit keskiviikkoisin 18.1.- 29.3.2023 (psl. vko 9 ja vko 12) klo 9-11.
Opintojaksolla saa valita, työskenteleekö yksin, parin kanssa vai kolmen hengen ryhmässä.
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 11.09.2022
Ajoitus
13.09.2022 - 15.11.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Katri Koli
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Miina Kivelä
Tavoitteet (OJ)
Opintojaksolla opiskellaan tavoitteellista ja visuaalista sosiaalisen median sisällöntuotantoa brändeille ja yrityksille.
Opiskelija:
- osaa käyttää erilaisia somekanavia markkinointi- ja myyntitarkoituksissa yrityksille ja brändeille
- osaa toimia ylläpitäjänä ja tehdä tavoitteellista sisällöntuotantoa erilaisiin sosiaalisen median kanaviin
- osaa suunnitella ja toteuttaa visuaalisesti yhdenmukaisia digitaalisia sisältöjä
- osaa hyödyntää erilaisia työkaluja ja ohjelmistoja sisällöntuotannossa ja visuaalisessa viestinnässä
- tietää tiedostomuotojen erot ja tekniset reunaehdot
- osaa valita käyttötarkoitukseen oikeat kanavat ja toimia niissä kanavalle ominaisella tavalla
- tietää, miten maksettuja mainoksia tai mainostettuja julkaisuja ostetaan.
Sisältö (OJ)
Miten valitaan oikeat somekanavat yrityksen tai brändin käyttöön?
Miten suunnitellaan visuaalisesti yhteneväinen someprofiili brändille?
Miten tehdään tavoitteellista ja suunnitelmallista sisällöntuotantoa yritykselle tai brändille?
Mitkä ovat eri somekanavien erityispiirteet ja miten kyseisissä kanavissa toimitaan?
Mitä eri osa-alueita somemarkkinointiin kuuluu?
Mitä erilaisia ohjelmistoja visuaalisen materiaalin tuottamisessa voidaan hyödyntää ja mitä teknisiä reunaehtoja materiaaleilla on?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee erilaisia somekanavia ja niiden yleisimpiä piirteitä ja yritystyökaluja. Opiskelija osaa nimetä erilaisia sovelluksia ja työkaluja, joita käytetään sosiaalisen median sisällöntuotannossa ja visuaalisten materiaalien tekemisessä. Opiskelija pystyy luomaan yksinkertaisen profiilin sekä julkaisemaan päivityksiä. Opiskelija tietää, miten julkaisuja sponsoroidaan mainostetaan (boost). Opiskelija tietää, miten sisältösuunnitelma tehdään.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ylläpitäjänä erilaisissa somekanavissa niille tunnuksenomaisella tavalla ja käyttää visuaalisia ohjelmistoja. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia yritystyökaluja. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja ja tehdä julkaisuista ja profiilista kanavaan sopivia. Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisen sponsoroidun mainostettavan julkaisun ennalta määritellylle kohderyhmälle. Opiskelija osaa tehdä sisältösuunnitelman.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toimia ylläpitäjänä somekanavissa tavoitteellisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa valita tilanteeseen tai kampanjaan sopivimmat somekanavat ja hyödyntää niiden tarjoamia yritystyökaluja monipuolisesti ja tavoitteellisesti, sekä tuottaa brändille sopivaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisen median sisällöissä monipuolisesti erilaisia sovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja sekä tehdä julkaisuista ja profiileista houkuttelevan näköisiä. Opiskelija osaa tehdä mainostettuja julkaisuja ja maksettuja markkinointeja monipuolisesti sekä luoda omia kohderyhmiä. Opiskelija osaa tehdä tavoitteellisen sisältösuunnitelman.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Aika ja paikka
Webinaarit tiistaisin 13.9. - 15.11.2022 klo 10.15 - 12.00 (psl viikko 42)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Sinun on suoritettava kaikki tehtävät hyväksytysti (hyväksytty tai miniminumeroarvosana 1). Arviointi perustuu opintojakson osaamistavoitteisiin.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Webinaarit, itsenäinen opiskelu ja ryhmätyö verkko-opetusympäristössä
Oppimateriaalit
Lista materiaaleista julkaistaan Moodle-toteutuksella
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tutkielma 40% arvosanasta
Näyttötehtävä case-yritykselle 50% arvosanasta
Reflektio 10% arvosanasta
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oikealle case-yritykselle näyttötehtävä
Lisätietoja opiskelijoille
Webinaarit tiistaisin 13.9. - 15.11.2022 klo 10.15 - 12.00 (psl viikko 42)