Pelikehityksen perusteetLaajuus (5 op)
Tunnus: 4A00HH81
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on antaa perusvalmiudet yksinkertaisen pelin toteuttamiseen.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
• osaa tuoda pelissä tarvittavia resursseja peliprojektiin.
• osaa toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottoria käyttäen.
• ymmärtää versonhallinnan merkityksen osana peliprojektia.
• pystyy julkaisemaan pelin.
Sisältö
Peliprojektin toteuttamiseen ja siihen liittyvät aiheet:
• Pelimoottori
• Versionhallinta
• Resurssitiedostot
• Pelioliot ja niiden toiminnallisuuden laajentaminen omia komponentteja käyttäen
• Audio
• Pelin julkaisu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
• ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
• osaa määrittää peliolioita pelin toiminnallisuuden toteuttamiseen.
• osaa käyttää valmiita komponentteja peliolioiden toiminnallisuuden laajentamiseen.
• osaa määrittää yksinkertaisia komponentteja peliolioiden toiminnallisuuden laajentamiseen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
• hallitsee versionhallinnan käytön peliprojektissa.
• kykenee tuottamaan pelissä toimivaa grafiikkaa ja ohjelmakoodia.
• hallitsee pelimoottorin vaativampien ominaisuuksien käytön.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
• pystyy toimimaan aktiivisesti osana tiimiä peliprojektissa.
• pystyy julkaisemaan valmiin pelin.