Siirry suoraan sisältöön

Pelikehityksen perusteetLaajuus (5 op)

Tunnus: 4A00HH81

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on antaa perusvalmiudet yksinkertaisen pelin toteuttamiseen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
• osaa tuoda pelissä tarvittavia resursseja peliprojektiin.
• osaa toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottoria käyttäen.
• ymmärtää versonhallinnan merkityksen osana peliprojektia.
• pystyy julkaisemaan pelin.

Sisältö

Peliprojektin toteuttamiseen ja siihen liittyvät aiheet:
• Pelimoottori
• Versionhallinta
• Resurssitiedostot
• Pelioliot ja niiden toiminnallisuuden laajentaminen omia komponentteja käyttäen
• Audio
• Pelin julkaisu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
• ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
• osaa määrittää peliolioita pelin toiminnallisuuden toteuttamiseen.
• osaa käyttää valmiita komponentteja peliolioiden toiminnallisuuden laajentamiseen.
• osaa määrittää yksinkertaisia komponentteja peliolioiden toiminnallisuuden laajentamiseen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
• hallitsee versionhallinnan käytön peliprojektissa.
• kykenee tuottamaan pelissä toimivaa grafiikkaa ja ohjelmakoodia.
• hallitsee pelimoottorin vaativampien ominaisuuksien käytön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
• pystyy toimimaan aktiivisesti osana tiimiä peliprojektissa.
• pystyy julkaisemaan valmiin pelin.