Game DesignLaajuus (5 op)
Tunnus: IM00DS60
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Student is able to design a simple board game with one unique mechanic and make a game concept presentation. Student is able to identify and discuss a range of game mechanics. He is also able to take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.
Sisältö
Basics of game design and different kind of game mechanics, game concept presentation, monetisation with game design.
Esitietovaatimukset
None
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
The student can design a simple board game with one unique mechanic.
The student is able to identify a basic game mechanics.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
The student can identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student can pitch a game concept.
The student can take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.
Lisätiedot
Aimed for Game Academy students.
Ilmoittautumisaika
07.06.2024 - 30.09.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 13.12.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
15 - 30
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Gareth Noyce
Vastuuhenkilö
Pasi Pekkanen
Ryhmät
-
23TIKOGAME23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
-
23MEDIAARTDegree Programme in Media and Arts
Tavoitteet (OJ)
Student is able to design a simple board game with one unique mechanic and make a game concept presentation. Student is able to identify and discuss a range of game mechanics. He is also able to take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.
Sisältö (OJ)
Basics of game design and different kind of game mechanics, game concept presentation, monetisation with game design.
Esitietovaatimukset (OJ)
None
Lisätiedot (OJ)
Aimed for Game Academy students.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
The student can design a simple board game with one unique mechanic.
The student is able to identify a basic game mechanics.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
The student can identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
The student can pitch a game concept.
The student can take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
07.06.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.09.2023 - 08.12.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
15 - 30
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Gareth Noyce
Vastuuhenkilö
Pasi Pekkanen
Ryhmät
-
22MEDIAARTDegree Programme in Media and Arts
-
22TIKOGAME22 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
Tavoitteet (OJ)
Student is able to design a simple board game with one unique mechanic and make a game concept presentation. Student is able to identify and discuss a range of game mechanics. He is also able to take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.
Sisältö (OJ)
Basics of game design and different kind of game mechanics, game concept presentation, monetisation with game design.
Esitietovaatimukset (OJ)
None
Lisätiedot (OJ)
Aimed for Game Academy students.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
The student can design a simple board game with one unique mechanic.
The student is able to identify a basic game mechanics.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
The student can identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
The student can pitch a game concept.
The student can take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
10.06.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 08.12.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
15 - 30
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Gareth Noyce
Vastuuhenkilö
Pasi Pekkanen
Ryhmät
-
21TIKOGAME21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
-
21MEDIAARTDegree Programme in Media and Arts
Tavoitteet (OJ)
Student is able to design a simple board game with one unique mechanic and make a game concept presentation. Student is able to identify and discuss a range of game mechanics. He is also able to take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.
Sisältö (OJ)
Basics of game design and different kind of game mechanics, game concept presentation, monetisation with game design.
Esitietovaatimukset (OJ)
None
Lisätiedot (OJ)
Aimed for Game Academy students.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
The student can design a simple board game with one unique mechanic.
The student is able to identify a basic game mechanics.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
The student can identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
The student can pitch a game concept.
The student can take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing.
Arviointiasteikko
0-5