MobiilipeliohjelmointiLaajuus (6 op)
Tunnus: 4A00EZ52
Laajuus
6 op
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.
Sisältö
Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.
Esitietovaatimukset
Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.
Lisätiedot
Opintojaksolle erillinen hakumenettely.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 19.01.2024
Ajoitus
17.01.2024 - 10.05.2024
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kojo
- Jan Krebber
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
-
23TIKO1Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 1
-
23TIKO2Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.
Sisältö (OJ)
Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.
Esitietovaatimukset (OJ)
Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot (OJ)
Opintojaksolle erillinen hakumenettely.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.
Aika ja paikka
- Seuraa erillistä peliprojektin aikataulua (saatavilla Moodlessa)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Toteutus suoritetaan harjoituksilla ja peliprojektin perusteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan tehdyin harjoituksin (30%) ja mobiilipeliprojektilla (70%). Harjoitukset ovat pakolliset ja pisteet voi saada vain olemalla läsnä. Harjoituksista vähintään 50% on oltava tehtynä, jotta kurssista voi päästä läpi.
Harjoituksien arviointi:
[ 0%, 50%[ => 0
[50%, 60%[ => 1
[60%, 70%[ => 2
[70%, 80%[ => 3
[80%, 90%[ => 4
[90%, 100%] => 5
Peliprojekti arvioidaan tuotetun koodin perusteella (50%) ja vertaisarvioinnin perusteella (50%). Tämän vuoksi on tärkeää, että koodi löytyy julkisesta Git-repositoriosta.
Projektin yleiset vaatimukset
- 2D/3D Game targeted for Android
- Tested in the actual device
- Uploaded to Google Play before the deadline
- Add a link to the game in google play to google sheets.
- Add a public GitHub repository to google sheets
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- Luennot (hybridiopetus, lähi- ja etäopetus)
- Harjoitukset (lähiopetus)
- Käytettävyysosuus (lähiopetus)
Oppimateriaalit
- YouTube-soittolista. Linkki Moodlessa
- Unityn dokumentaatio
- Unity Learn
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3. periodi:
- Teorialuennot kerran viikossa
- Harjoitukset kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
4. periodi:
- Peliprojektin toteutus
- Harjoitukset & projektipäivystys kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
Sisällön jaksotus
3. periodi:
- Teorialuennot kerran viikossa
- Harjoitukset kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
4. periodi:
- Peliprojektin toteutus
- Harjoitukset & projektipäivystys kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- Sovitaan opettajan kanssa erikseen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kevään mobiilipeliprojekti toteutetaan yhteystyössä erilliseen asiakkaan kanssa
Kansainvälisyys
- Käytettävyysosuus järjestetään englanniksi
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 19.01.2024
Ajoitus
17.01.2024 - 10.05.2024
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kojo
- Jan Krebber
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
-
23TIKO2Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 2
-
23TIKO3Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.
Sisältö (OJ)
Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.
Esitietovaatimukset (OJ)
Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot (OJ)
Opintojaksolle erillinen hakumenettely.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.
Aika ja paikka
- Seuraa erillistä peliprojektin aikataulua (saatavilla Moodlessa)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Toteutus suoritetaan harjoituksilla ja peliprojektin perusteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan tehdyin harjoituksin (30%) ja mobiilipeliprojektilla (70%). Harjoitukset ovat pakolliset ja pisteet voi saada vain olemalla läsnä. Harjoituksista vähintään 50% on oltava tehtynä, jotta kurssista voi päästä läpi.
Harjoituksien arviointi:
[ 0%, 50%[ => 0
[50%, 60%[ => 1
[60%, 70%[ => 2
[70%, 80%[ => 3
[80%, 90%[ => 4
[90%, 100%] => 5
Peliprojekti arvioidaan tuotetun koodin perusteella (50%) ja vertaisarvioinnin perusteella (50%). Tämän vuoksi on tärkeää, että koodi löytyy julkisesta Git-repositoriosta.
Projektin yleiset vaatimukset
- 2D/3D Game targeted for Android
- Tested in the actual device
- Uploaded to Google Play before the deadline
- Add a link to the game in google play to google sheets.
- Add a public GitHub repository to google sheets
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- Luennot (hybridiopetus, lähi- ja etäopetus)
- Harjoitukset (lähiopetus)
- Käytettävyysosuus (lähiopetus)
Oppimateriaalit
- YouTube-soittolista. Linkki Moodlessa
- Unityn dokumentaatio
- Unity Learn
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3. periodi:
- Teorialuennot kerran viikossa
- Harjoitukset kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
4. periodi:
- Peliprojektin toteutus
- Harjoitukset & projektipäivystys kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
Sisällön jaksotus
3. periodi:
- Teorialuennot kerran viikossa
- Harjoitukset kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
4. periodi:
- Peliprojektin toteutus
- Harjoitukset & projektipäivystys kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- Sovitaan opettajan kanssa erikseen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kevään mobiilipeliprojekti toteutetaan yhteystyössä erilliseen asiakkaan kanssa
Kansainvälisyys
- Käytettävyysosuus järjestetään englanniksi
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 05.02.2023
Ajoitus
02.01.2023 - 14.05.2023
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kojo
- Jan Krebber
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
-
22TIKO2Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 2
-
22TIKO1Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.
Sisältö (OJ)
Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.
Esitietovaatimukset (OJ)
Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot (OJ)
Opintojaksolle erillinen hakumenettely.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.
Aika ja paikka
- Seuraa erillistä peliprojektin aikataulua (saatavilla Moodlessa)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Toteutus suoritetaan harjoituksilla ja peliprojektin perusteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan tehdyin harjoituksin (30%) ja mobiilipeliprojektilla (70%). Harjoitukset ovat pakolliset ja pisteet voi saada vain olemalla läsnä. Harjoituksista vähintään 50% on oltava tehtynä, jotta kurssista voi päästä läpi.
Harjoituksien arviointi:
[ 0%, 50%[ => 0
[50%, 60%[ => 1
[60%, 70%[ => 2
[70%, 80%[ => 3
[80%, 90%[ => 4
[90%, 100%] => 5
Peliprojekti arvioidaan tuotetun koodin perusteella (50%) ja vertaisarvioinnin perusteella (50%). Tämän vuoksi on tärkeää, että koodi löytyy julkisesta Git-repositoriosta.
Projektin yleiset vaatimukset
- 2D/3D Game targeted for Android
- Source code is commented on using documentation comments
- Tested in the actual device
- Uploaded to Google Play before the deadline
- Add a link to the game in google play to google sheets.
- Add a public GitHub repository to google sheets
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- Luennot (etäopetus, Zoom)
- Harjoitukset (lähiopetus)
- Käytettävyysosuus
Oppimateriaalit
- YouTube-soittolista. Linkki Moodlessa
- Unityn dokumentaatio
- Unity Learn
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3. periodi:
- Teorialuennot kerran viikossa
- Harjoitukset kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
4. periodi:
- Peliprojektin toteutus
- Harjoitukset & projektipäivystys kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
Sisällön jaksotus
3. periodi:
- Teorialuennot kerran viikossa
- Harjoitukset kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
4. periodi:
- Peliprojektin toteutus
- Harjoitukset & projektipäivystys kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- Sovitaan opettajan kanssa erikseen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kevään mobiilipeliprojekti toteutetaan yhteystyössä erilliseen asiakkaan kanssa
Kansainvälisyys
- Käytettävyysosuus järjestetään englanniksi
Lisätietoja opiskelijoille
Etäopetus Zoom:ssa. Linkki: https://linkki.si/2023-Mobiilipeliohjelmointi
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 05.02.2023
Ajoitus
02.01.2023 - 14.05.2023
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kojo
- Jan Krebber
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
-
22TIKO2Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 2
-
22TIKO3Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.
Sisältö (OJ)
Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.
Esitietovaatimukset (OJ)
Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot (OJ)
Opintojaksolle erillinen hakumenettely.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.
Aika ja paikka
- Seuraa erillistä peliprojektin aikataulua (saatavilla Moodlessa)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Toteutus suoritetaan harjoituksilla ja peliprojektin perusteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan tehdyin harjoituksin (30%) ja mobiilipeliprojektilla (70%). Harjoitukset ovat pakolliset ja pisteet voi saada vain olemalla läsnä. Harjoituksista vähintään 50% on oltava tehtynä, jotta kurssista voi päästä läpi.
Harjoituksien arviointi:
[ 0%, 50%[ => 0
[50%, 60%[ => 1
[60%, 70%[ => 2
[70%, 80%[ => 3
[80%, 90%[ => 4
[90%, 100%] => 5
Peliprojekti arvioidaan tuotetun koodin perusteella (50%) ja vertaisarvioinnin perusteella (50%). Tämän vuoksi on tärkeää, että koodi löytyy julkisesta Git-repositoriosta.
Projektin yleiset vaatimukset
- 2D/3D Game targeted for Android
- Source code is commented on using documentation comments
- Tested in the actual device
- Uploaded to Google Play before the deadline
- Add a link to the game in google play to google sheets.
- Add a public GitHub repository to google sheets
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- Luennot (etäopetus, Zoom)
- Harjoitukset (lähiopetus)
- Käytettävyysosuus
Oppimateriaalit
- YouTube-soittolista. Linkki Moodlessa
- Unityn dokumentaatio
- Unity Learn
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3. periodi:
- Teorialuennot kerran viikossa
- Harjoitukset kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
4. periodi:
- Peliprojektin toteutus
- Harjoitukset & projektipäivystys kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
Sisällön jaksotus
3. periodi:
- Teorialuennot kerran viikossa
- Harjoitukset kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
4. periodi:
- Peliprojektin toteutus
- Harjoitukset & projektipäivystys kerran viikossa
- UX-osuus joka toinen viikko
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- Sovitaan opettajan kanssa erikseen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kevään mobiilipeliprojekti toteutetaan yhteystyössä erilliseen asiakkaan kanssa
Kansainvälisyys
- Käytettävyysosuus järjestetään englanniksi
Lisätietoja opiskelijoille
Etäopetus Zoom:ssa. Linkki: https://linkki.si/2023-Mobiilipeliohjelmointi
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 30.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 13.05.2022
Laajuus
6 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kojo
- Jan Krebber
Vastuuhenkilö
Toni Männistö
Ryhmät
-
21TIKO2Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 2
-
21TIKO1Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.
Sisältö (OJ)
Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.
Esitietovaatimukset (OJ)
Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot (OJ)
Opintojaksolle erillinen hakumenettely.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.
Aika ja paikka
- Seuraa erillistä peliprojektin aikataulua (saatavilla Moodlessa)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä, toteutus suoritetaan harjoituksilla ja peliprojektin perusteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan tehdyin harjoituksin (35%) ja mobiilipeliprojektilla (65%). Harjoitukset
[ 0%, 50%[ => 0
[50%, 60%[ => 1
[60%, 70%[ => 2
[70%, 80%[ => 3
[80%, 90%[ => 4
[90%, 100%] => 5
Projektin yleiset vaatimukset
- 2D/3D Game targeted for Android
- Source code is commented using documentation comments
- Tested in the real device
- Uploaded to Google Play before the deadline
- Add a link to the game in google play to google sheets.
- Add a public GitHub repository to google sheets
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- Luennot (lähi ja etä)
- Harjoitukset
- Käytettävyysosuus
- luennot ja harjoitukset
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kevään mobiilipeliprojekti toteutetaan yhteystyössä erilliseen asiakkaan kanssa
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 21.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 13.05.2022
Laajuus
6 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sami Kojo
- Jan Krebber
Vastuuhenkilö
Toni Männistö
Ryhmät
-
21TIKO4Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 4
-
21TIKO3Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa pienimuotoisen mobiililaitteessa toimivan pelin.
Sisältö (OJ)
Olio-ohjelmointi,
ohjelmointiympäristö,
peliobjektit,
animaatio,
pysyväistallennus,
törmäystenhallinta.
Esitietovaatimukset (OJ)
Opintojakson Johdatus ohjelmointiin suorittaminen tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot (OJ)
Opintojaksolle erillinen hakumenettely.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kääntää ja ajaa mobiilipelisovelluksen päätelaitteeseen.
Opiskelija osaa toteuttaa pienen mobiilipelin, joka sisältää peliobjekteja.
Opiskelija osaa ottaa pelissä vastaan käyttäjän syötettä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka sisältää pysyväistallennuksen.
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka tukee useampaa kieltä (kansainvälistäminen).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa toteuttaa mobiilipelin, joka hyödyntää fysiikkamoottoria.
Opiskelija osaa julkistaa pelin.
Aika ja paikka
- Seuraa erillistä peliprojektin aikataulua (saatavilla Moodlessa)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä, toteutus suoritetaan harjoituksilla ja peliprojektin perusteella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan tehdyin harjoituksin (35%) ja mobiilipeliprojektilla (65%). Harjoitukset
[ 0%, 50%[ => 0
[50%, 60%[ => 1
[60%, 70%[ => 2
[70%, 80%[ => 3
[80%, 90%[ => 4
[90%, 100%] => 5
Projektin yleiset vaatimukset
- 2D/3D Game targeted for Android
- Source code is commented using documentation comments
- Tested in the real device
- Uploaded to Google Play before the deadline
- Add a link to the game in google play to google sheets.
- Add a public GitHub repository to google sheets
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- Luennot (lähi ja etä)
- Harjoitukset
- Käytettävyysosuus
- luennot ja harjoitukset
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kevään mobiilipeliprojekti toteutetaan yhteystyössä erilliseen asiakkaan kanssa
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet