ICT-osaajan työelämätaidotLaajuus (6 op)
Tunnus: 4A00EZ55
Laajuus
6 op
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä projektissa, omaa hyvät työelämätaidot, osaa kehittää itseään ICT-osaajana ja analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Sisältö
Kehitystiimin muodostaminen,
kehitystiimin roolit,
kehitystiimin palautekeskustelu,
henkilökohtainen ajankäyttö ja stressinhallinta,
ideointimenetelmät ja innovointiprosessi, protoilu,
ICT-alan työpaikat, ansioluettelo ja työhakemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa kuvailla kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija tietää stressinhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija tietää ajanhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija osaa tunnistaa ICT-osaajan ominaispiirteet.
Opiskelija tunnistaa ICT-alan tarjoamat työmahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa tunnistaa henkilökohtaiset stressin merkit.
Opiskelija osaa toimia kehittääkseen omaa ajanhallintaansa.
Opiskelija osaa arvioda itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kehittää kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa sen jäsenenä.
Opiskelija osaa toimia hallitakseen henkilökohtaista stressiään.
Opiskelija osaa käyttää henkilökohtaisen aikansa tehokkaasti menestyäkseen ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-alan työtehtävien vaatimuksien mukaan.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 19.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 17.05.2024
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Sami Kojo
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
-
23TIKO2Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä projektissa, omaa hyvät työelämätaidot, osaa kehittää itseään ICT-osaajana ja analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Sisältö (OJ)
Kehitystiimin muodostaminen,
kehitystiimin roolit,
kehitystiimin palautekeskustelu,
henkilökohtainen ajankäyttö ja stressinhallinta,
ideointimenetelmät ja innovointiprosessi, protoilu,
ICT-alan työpaikat, ansioluettelo ja työhakemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvailla kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija tietää stressinhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija tietää ajanhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija osaa tunnistaa ICT-osaajan ominaispiirteet.
Opiskelija tunnistaa ICT-alan tarjoamat työmahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa tunnistaa henkilökohtaiset stressin merkit.
Opiskelija osaa toimia kehittääkseen omaa ajanhallintaansa.
Opiskelija osaa arvioda itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kehittää kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa sen jäsenenä.
Opiskelija osaa toimia hallitakseen henkilökohtaista stressiään.
Opiskelija osaa käyttää henkilökohtaisen aikansa tehokkaasti menestyäkseen ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-alan työtehtävien vaatimuksien mukaan.
Aika ja paikka
Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3,
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50 % opiskelijoiden tekemät vertaisarvioinnit muista kehitystiimiläisistä (toiminta kehitystiimissä ja valmennusryhmässä)
-vertaisarviointi (henkilökohtainen)
-vertaisarviointikeskustelu (tiimikohtainen)
50 % alla olevat tehtävät (palautukset määräajassa)
-läsnäolot
-kehitystiimien muodostaminen
-3x peli-ideavideota
-työnhakutehtävä (työpaikat-tehtävä) - henkilökohtainen
-pelisuunnitelma
-opintojen ohjaus- ja suunnittelukeskustelu (henkilökohtainen)
-kehitystiimin puolenvälin palautekeskustelu
-traileri
-pelimessuille/pelimessuwebinaariin osallistuminen
-muut annetut tehtävät, esim. trailerikoulutus, peliäänikoulutus, tradenomiliiton luennot, tekijänoikeus -luento
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Projektioppiminen ja ryhmätehtävät.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali koostetaan Moodleen.
Kirja: Ammatillinen käyttäytyminen - Tie onnistumiseen, Pekka Järvinen.
https://verkkokirjahylly-almatalent-fi.libproxy.tuni.fi/teos/DABBFXDTEB#kohta:Ammatillinen((20)k((e4)ytt((e4)ytyminen/piste:t4
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tapaamiset ovat maanantaisin pääsääntöisesti klo 9:00-11:30 välillä (aikatauluun saattaa tulla muutoksia, mutta niistä ilmoitetaan). Lisäksi opintojaksolta tulee omalla ajalla tehtäviä harjoituksia.
Osa tapaamisista voidaan korvata muina aikoina järjestettävillä vierailuluennoilla.
Sisällön jaksotus
Sisältö linkittyy Tikon kevään 2024 peliprojektin etenemiseen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2024 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso linkittyy aitoon työelämän asiakasprojektiin (Tikon pelimessuprojekti kevät 2024).
Kansainvälisyys
Projektin tuotokset tehdään suomen- ja englannin kielellä ja viedään ladattaviksi kansainväliseen sovelluskauppaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2024 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 12.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Toni Männistö
Vastuuhenkilö
Toni Männistö
Ryhmät
-
23TIKO1Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä projektissa, omaa hyvät työelämätaidot, osaa kehittää itseään ICT-osaajana ja analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Sisältö (OJ)
Kehitystiimin muodostaminen,
kehitystiimin roolit,
kehitystiimin palautekeskustelu,
henkilökohtainen ajankäyttö ja stressinhallinta,
ideointimenetelmät ja innovointiprosessi, protoilu,
ICT-alan työpaikat, ansioluettelo ja työhakemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvailla kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija tietää stressinhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija tietää ajanhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija osaa tunnistaa ICT-osaajan ominaispiirteet.
Opiskelija tunnistaa ICT-alan tarjoamat työmahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa tunnistaa henkilökohtaiset stressin merkit.
Opiskelija osaa toimia kehittääkseen omaa ajanhallintaansa.
Opiskelija osaa arvioda itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kehittää kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa sen jäsenenä.
Opiskelija osaa toimia hallitakseen henkilökohtaista stressiään.
Opiskelija osaa käyttää henkilökohtaisen aikansa tehokkaasti menestyäkseen ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-alan työtehtävien vaatimuksien mukaan.
Aika ja paikka
Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3,
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50 % opiskelijoiden tekemät vertaisarvioinnit muista kehitystiimiläisistä (toiminta kehitystiimissä ja valmennusryhmässä)
-vertaisarviointi (henkilökohtainen)
-vertaisarviointiin liittyvä ryhmäkeskustelu (tiimikohtainen)
50 % alla olevat tehtävät (palautukset määräajassa)
-läsnäolot
-kehitystiimien muodostaminen
-3x peli-ideavideota
-työnhakutehtävä (työpaikat-tehtävä) - henkilökohtainen
-pelisuunnitelma
-opintojen ohjaus- ja suunnittelukeskustelu (henkilökohtainen)
-kehitystiimin puolenvälin palautekeskustelu
-traileri
-pelimessuille/pelimessuwebinaariin osallistuminen
-muut annetut tehtävät, esim. trailerikoulutus, peliäänikoulutus, tradenomiliiton luennot, tekijänoikeus -luento
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Projektioppiminen ja ryhmätehtävät.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali koostetaan Moodleen.
Kirja: Ammatillinen käyttäytyminen - Tie onnistumiseen, Pekka Järvinen.
https://verkkokirjahylly-almatalent-fi.libproxy.tuni.fi/teos/DABBFXDTEB#kohta:Ammatillinen((20)k((e4)ytt((e4)ytyminen/piste:t4
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tapaamiset ovat torstaisin pääsääntöisesti klo 12:30-15 välillä (aikatauluun saattaa tulla muutoksia, mutta niistä ilmoitetaan). Lisäksi opintojaksolta tulee omalla ajalla tehtäviä harjoituksia.
Osa tapaamisista voidaan korvata muina aikoina järjestettävillä vierailuluennoilla.
Sisällön jaksotus
Sisältö linkittyy Tikon kevään 2024 peliprojektin etenemiseen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2024 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso linkittyy aitoon työelämän asiakasprojektiin (Tikon pelimessuprojekti kevät 2024).
Kansainvälisyys
Projektin tuotokset tehdään suomen- ja englannin kielellä ja viedään ladattaviksi kansainväliseen sovelluskauppaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2024 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 19.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Outi Tuisku
- Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö
Outi Tuisku
Ryhmät
-
23TIKO3Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä projektissa, omaa hyvät työelämätaidot, osaa kehittää itseään ICT-osaajana ja analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Sisältö (OJ)
Kehitystiimin muodostaminen,
kehitystiimin roolit,
kehitystiimin palautekeskustelu,
henkilökohtainen ajankäyttö ja stressinhallinta,
ideointimenetelmät ja innovointiprosessi, protoilu,
ICT-alan työpaikat, ansioluettelo ja työhakemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvailla kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija tietää stressinhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija tietää ajanhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija osaa tunnistaa ICT-osaajan ominaispiirteet.
Opiskelija tunnistaa ICT-alan tarjoamat työmahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa tunnistaa henkilökohtaiset stressin merkit.
Opiskelija osaa toimia kehittääkseen omaa ajanhallintaansa.
Opiskelija osaa arvioda itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kehittää kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa sen jäsenenä.
Opiskelija osaa toimia hallitakseen henkilökohtaista stressiään.
Opiskelija osaa käyttää henkilökohtaisen aikansa tehokkaasti menestyäkseen ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-alan työtehtävien vaatimuksien mukaan.
Aika ja paikka
Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3,
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana koostuu kahdesta osasta:
50 % opiskelijoiden tekemät vertaisarvioinnit muista kehitystiimiläisistä (toiminta kehitystiimissä ja valmennusryhmässä)
- vertaisarviointi (henkilökohtainen)
- vertaisarviointiin liittyvä tiimikeskustelu (ryhmäkohtainen)
50 % alla olevat tehtävät (palautukset määräajassa)
- läsnäolot
- kehitystiimien muodostaminen
- 3x peli-ideavideota
- työnhakutehtävä (työpaikat-tehtävä) - henkilökohtainen
- pelisuunnitelma
- opintojen ohjaus- ja suunnittelukeskustelu (henkilökohtainen)
- kehitystiimin puolenvälin palautekeskustelu
- traileri
- pelimessuille/pelimessuwebinaariin osallistuminen
- vertaisarviointi (henkilökohtainen)
- muut annetut tehtävät, esim. trailerikoulutus, peliäänikoulutus, tradenomiliiton luennot, tekijänoikeus -luento
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Projektioppiminen ja ryhmätehtävät.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali koostetaan Moodleen.
Kirja: Ammatillinen käyttäytyminen - Tie onnistumiseen, Pekka Järvinen.
https://verkkokirjahylly-almatalent-fi.libproxy.tuni.fi/teos/DABBFXDTEB#kohta:Ammatillinen((20)k((e4)ytt((e4)ytyminen/piste:t4
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tapaamiset ovat torstaisin pääsääntöisesti klo 12:30-15 välillä (aikatauluun saattaa tulla muutoksia, mutta niistä ilmoitetaan). Lisäksi opintojaksolta tulee omalla ajalla tehtäviä harjoituksia.
Osa tapaamisista voidaan korvata muina aikoina järjestettävillä vierailuluennoilla.
Sisällön jaksotus
Sisältö linkittyy Tikon kevään 2024 peliprojektin etenemiseen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2024 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso linkittyy aitoon työelämän asiakasprojektiin (Tikon pelimessuprojekti kevät 2024).
Kansainvälisyys
Projektin tuotokset tehdään suomen- ja englannin kielellä ja viedään ladattaviksi kansainväliseen sovelluskauppaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2024 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 05.02.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 14.05.2023
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Harri Saarinen
Vastuuhenkilö
Harri Saarinen
Ryhmät
-
22TIKO1Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä projektissa, omaa hyvät työelämätaidot, osaa kehittää itseään ICT-osaajana ja analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Sisältö (OJ)
Kehitystiimin muodostaminen,
kehitystiimin roolit,
kehitystiimin palautekeskustelu,
henkilökohtainen ajankäyttö ja stressinhallinta,
ideointimenetelmät ja innovointiprosessi, protoilu,
ICT-alan työpaikat, ansioluettelo ja työhakemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvailla kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija tietää stressinhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija tietää ajanhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija osaa tunnistaa ICT-osaajan ominaispiirteet.
Opiskelija tunnistaa ICT-alan tarjoamat työmahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa tunnistaa henkilökohtaiset stressin merkit.
Opiskelija osaa toimia kehittääkseen omaa ajanhallintaansa.
Opiskelija osaa arvioda itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kehittää kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa sen jäsenenä.
Opiskelija osaa toimia hallitakseen henkilökohtaista stressiään.
Opiskelija osaa käyttää henkilökohtaisen aikansa tehokkaasti menestyäkseen ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-alan työtehtävien vaatimuksien mukaan.
Aika ja paikka
Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3. Yksittäiset etätapaamiset mahdollisia, niistä ilmoitetaan erikseen.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50 % opiskelijoiden tekemät vertaisarvioinnit muista kehitystiimiläisistä (toiminta kehitystiimissä ja valmennusryhmässä)
50 % alla olevat tehtävät (palautukset määräajassa)
-läsnäolot
-kehitystiimien muodostaminen
-3x peli-ideavideota
-työnhakutehtävä (työpaikat-tehtävä + video-CV) - henkilökohtainen
-pelisuunnitelma
-opintojen ohjaus- ja suunnittelukeskustelu (henkilökohtainen)
-kehitystiimin puolenvälin palautekeskustelu
-traileri
-pelimessuille/pelimessuwebinaariin osallistuminen
-vertaisarviointi (henkilökohtainen)
-muut annetut tehtävät, esim. trailerikoulutus, peliäänikoulutus, tradenomiliiton luennot, tekijänoikeus -luento
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Etä- ja lähiopetus, projektioppiminen ja ryhmätehtävät.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali koostetaan Moodleen.
Kirja: Ammatillinen käyttäytyminen - Tie onnistumiseen, Pekka Järvinen.
https://verkkokirjahylly-almatalent-fi.libproxy.tuni.fi/teos/DABBFXDTEB#kohta:Ammatillinen((20)k((e4)ytt((e4)ytyminen/piste:t4
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tapaamiset ovat pääsääntöisesti klo 8 - 16 välillä (aikataulu tarkentuu). Lisäksi opintojaksolta tulee omalla ajalla tehtäviä harjoituksia.
Osa tapaamisista voidaan korvata muina aikoina järjestettävillä vierailuluennoilla.
Sisällön jaksotus
Sisältö linkittyy Tikon kevään 2023 peliprojektin etenemiseen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2023 peliprojektiin, eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso linkittyy aitoon työelämän asiakasprojektiin (Tikon pelimessuprojekti kevät 2023).
Kansainvälisyys
Projektin tuotokset tehdään suomen ja englannin kielellä ja viedään ladattaviksi kansainväliseen sovelluskauppaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2023 peliprojektiin, eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja ja/tai annettuja tehtäviä ei ole palautettu.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut kehitystiimin työskentelyyn ja ollut tunneilla paikalla ja palauttanut opintojaksolla annettuja tehtäviä.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut kehitystiimin työskentelyyn aktiivisesti, ollut tunneilla paikalla ja palauttanut suurimman osan annetuista tehtävistä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut työskentelyyn aktiivisesti, saa hyvät vertaisarviointipalautteet ja on toiminut aktiivisena jäsenenä valmennusryhmässä. Lisäksi hän on palauttanut kaikki opintojaksolla annetut tehtävät ja tehnyt ne parhainta mahdollista huolellisuutta noudattaen.
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 05.02.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 12.05.2023
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jouni Viidanoja
- Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö
Jouni Viidanoja
Ryhmät
-
22TIKO2Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä projektissa, omaa hyvät työelämätaidot, osaa kehittää itseään ICT-osaajana ja analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Sisältö (OJ)
Kehitystiimin muodostaminen,
kehitystiimin roolit,
kehitystiimin palautekeskustelu,
henkilökohtainen ajankäyttö ja stressinhallinta,
ideointimenetelmät ja innovointiprosessi, protoilu,
ICT-alan työpaikat, ansioluettelo ja työhakemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvailla kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija tietää stressinhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija tietää ajanhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija osaa tunnistaa ICT-osaajan ominaispiirteet.
Opiskelija tunnistaa ICT-alan tarjoamat työmahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa tunnistaa henkilökohtaiset stressin merkit.
Opiskelija osaa toimia kehittääkseen omaa ajanhallintaansa.
Opiskelija osaa arvioda itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kehittää kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa sen jäsenenä.
Opiskelija osaa toimia hallitakseen henkilökohtaista stressiään.
Opiskelija osaa käyttää henkilökohtaisen aikansa tehokkaasti menestyäkseen ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-alan työtehtävien vaatimuksien mukaan.
Aika ja paikka
Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50 % opiskelijoiden tekemät vertaisarvioinnit muista kehitystiimiläisistä (toiminta kehitystiimissä ja valmennusryhmässä)
50 % alla olevat tehtävät (palautukset määräajassa)
-läsnäolot
-kehitystiimien muodostaminen
-3x peli-ideavideota
-työnhakutehtävä (työpaikat-tehtävä + video-CV) - henkilökohtainen
-pelisuunnitelma
-opintojen ohjaus- ja suunnittelukeskustelu (henkilökohtainen)
-kehitystiimin puolenvälin palautekeskustelu
-traileri
-pelimessuille/pelimessuwebinaariin osallistuminen
-vertaisarviointi (henkilökohtainen)
-muut annetut tehtävät, esim. trailerikoulutus, peliäänikoulutus, tradenomiliiton luennot, tekijänoikeus -luento
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Etä- ja lähiopetus, projektioppiminen ja ryhmätehtävät.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali koostetaan Moodleen.
Kirja: Ammatillinen käyttäytyminen - Tie onnistumiseen, Pekka Järvinen.
https://verkkokirjahylly-almatalent-fi.libproxy.tuni.fi/teos/DABBFXDTEB#kohta:Ammatillinen((20)k((e4)ytt((e4)ytyminen/piste:t4
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Mahdollisia etätapaamisia, lisäksi opintojaksolta tulee omalla ajalla tehtäviä harjoituksia.
Osa tapaamisista voidaan korvata muina aikoina järjestettävillä vierailuluennoilla.
Sisällön jaksotus
Sisältö linkittyy Tikon kevään peliprojektin etenemiseen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso linkittyy Tikon kevään projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso linkittyy aitoon työelämän asiakasprojektiin (Tikon pelimessuprojekti kevät).
Kansainvälisyys
Projektin tuotokset tehdään suomen- ja englannin kielellä ja viedään ladattaviksi kansainväliseen sovelluskauppaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso linkittyy Tikon kevään projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja ja/tai annettuja tehtäviä ei ole palautettu.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut kehitystiimin työskentelyyn ja ollut tunneilla paikalla ja palauttanut opintojaksolla annettuja tehtäviä.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut kehitystiimin työskentelyyn aktiivisesti, ollut tunneilla paikalla ja palauttanut suurimman osan annetuista tehtävistä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut työskentelyyn aktiivisesti, saa hyvät vertaisarviointipalautteet ja on toiminut aktiivisena jäsenenä valmennusryhmässä. Lisäksi hän on palauttanut kaikki opintojaksolla annetut tehtävät ja tehnyt ne parhainta mahdollista huolellisuutta noudattaen.
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 05.02.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Pekka Yliruusi
Vastuuhenkilö
Pekka Yliruusi
Ryhmät
-
22TIKO3Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä projektissa, omaa hyvät työelämätaidot, osaa kehittää itseään ICT-osaajana ja analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Sisältö (OJ)
Kehitystiimin muodostaminen,
kehitystiimin roolit,
kehitystiimin palautekeskustelu,
henkilökohtainen ajankäyttö ja stressinhallinta,
ideointimenetelmät ja innovointiprosessi, protoilu,
ICT-alan työpaikat, ansioluettelo ja työhakemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvailla kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija tietää stressinhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija tietää ajanhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija osaa tunnistaa ICT-osaajan ominaispiirteet.
Opiskelija tunnistaa ICT-alan tarjoamat työmahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa tunnistaa henkilökohtaiset stressin merkit.
Opiskelija osaa toimia kehittääkseen omaa ajanhallintaansa.
Opiskelija osaa arvioda itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kehittää kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa sen jäsenenä.
Opiskelija osaa toimia hallitakseen henkilökohtaista stressiään.
Opiskelija osaa käyttää henkilökohtaisen aikansa tehokkaasti menestyäkseen ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-alan työtehtävien vaatimuksien mukaan.
Aika ja paikka
Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3, etänä (Teams tai Zoom) tai luokassa c3-11b.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50 % opiskelijoiden tekemät vertaisarvioinnit muista kehitystiimiläisistä (toiminta kehitystiimissä ja valmennusryhmässä)
50 % alla olevat tehtävät (palautukset määräajassa)
-läsnäolot
-kehitystiimien muodostaminen
-3x peli-ideavideota
-työnhakutehtävä (työpaikat-tehtävä + video-CV) - henkilökohtainen
-pelisuunnitelma
-opintojen ohjaus- ja suunnittelukeskustelu (henkilökohtainen)
-kehitystiimin puolenvälin palautekeskustelu
-traileri
-pelimessuille/pelimessuwebinaariin osallistuminen
-vertaisarviointi (henkilökohtainen)
-muut annetut tehtävät, esim. trailerikoulutus, peliäänikoulutus, tradenomiliiton luennot, tekijänoikeus -luento
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Etäopetus, projektioppiminen ja ryhmätehtävät.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali koostetaan Moodleen.
Kirja: Ammatillinen käyttäytyminen - Tie onnistumiseen, Pekka Järvinen.
https://verkkokirjahylly-almatalent-fi.libproxy.tuni.fi/teos/DABBFXDTEB#kohta:Ammatillinen((20)k((e4)ytt((e4)ytyminen/piste:t4
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tapaamiset ovat torstaisin pääsääntöisesti klo 12:30-15 välillä (aikatauluun saattaa tulla muutoksia, mutta niistä ilmoitetaan). Lisäksi opintojaksolta tulee omalla ajalla tehtäviä harjoituksia.
Osa tapaamisista voidaan korvata muina aikoina järjestettävillä vierailuluennoilla.
Sisällön jaksotus
Sisältö linkittyy Tikon kevään 2024 peliprojektin etenemiseen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2023 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso linkittyy aitoon työelämän asiakasprojektiin (Tikon pelimessuprojekti kevät 2023).
Kansainvälisyys
Projektin tuotokset tehdään suomen- ja englannin kielellä ja viedään ladattaviksi kansainväliseen sovelluskauppaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2023 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 21.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 20.05.2022
Laajuus
6 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Sami Kojo
Vastuuhenkilö
Toni Männistö
Ryhmät
-
21TIKO3Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 3
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä projektissa, omaa hyvät työelämätaidot, osaa kehittää itseään ICT-osaajana ja analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Sisältö (OJ)
Kehitystiimin muodostaminen,
kehitystiimin roolit,
kehitystiimin palautekeskustelu,
henkilökohtainen ajankäyttö ja stressinhallinta,
ideointimenetelmät ja innovointiprosessi, protoilu,
ICT-alan työpaikat, ansioluettelo ja työhakemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvailla kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija tietää stressinhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija tietää ajanhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija osaa tunnistaa ICT-osaajan ominaispiirteet.
Opiskelija tunnistaa ICT-alan tarjoamat työmahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa tunnistaa henkilökohtaiset stressin merkit.
Opiskelija osaa toimia kehittääkseen omaa ajanhallintaansa.
Opiskelija osaa arvioda itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kehittää kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa sen jäsenenä.
Opiskelija osaa toimia hallitakseen henkilökohtaista stressiään.
Opiskelija osaa käyttää henkilökohtaisen aikansa tehokkaasti menestyäkseen ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-alan työtehtävien vaatimuksien mukaan.
Aika ja paikka
Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3, etänä (Teams tai Zoom)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50 % opiskelijoiden tekemät vertaisarvioinnit muista kehitystiimiläisistä (toiminta kehitystiimissä ja valmennusryhmässä)
50 % alla olevat tehtävät (palautukset määräajassa)
-läsnäolot
-kehitystiimien muodostaminen
-3x peli-ideavideota
-työnhakutehtävä (työpaikat-tehtävä + video-CV) - henkilökohtainen
-pelisuunnitelma
-opintojen ohjaus- ja suunnittelukeskustelu (henkilökohtainen)
-kehitystiimin puolenvälin palautekeskustelu
-traileri
-pelimessuille/pelimessuwebinaariin osallistuminen
-vertaisarviointi (henkilökohtainen)
-muut annetut tehtävät, esim. trailerikoulutus, peliäänikoulutus, tradenomiliiton luennot, tekijänoikeus -luento
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Etäopetus, projektioppiminen ja ryhmätehtävät.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali koostetaan Moodleen.
Kirja: Ammatillinen käyttäytyminen - Tie onnistumiseen, Pekka Järvinen.
https://verkkokirjahylly-almatalent-fi.libproxy.tuni.fi/teos/DABBFXDTEB#kohta:Ammatillinen((20)k((e4)ytt((e4)ytyminen/piste:t4
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Etätapaamiset ovat pääsääntöisesti klo 8 - 16 välillä (aikataulu tarkentuu). Lisäksi opintojaksolta tulee omalla ajalla tehtäviä harjoituksia.
Osa tapaamisista voidaan korvata muina aikoina järjestettävillä vierailuluennoilla.
Sisällön jaksotus
Sisältö linkittyy Tikon kevään 2022 peliprojektin etenemiseen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2022 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso linkittyy aitoon työelämän asiakasprojektiin (Tikon pelimessuprojekti kevät 2022).
Kansainvälisyys
Projektin tuotokset tehdään suomen- ja englannin kielellä ja viedään ladattaviksi kansainväliseen sovelluskauppaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2022 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja ja/tai annettuja tehtäviä ei ole palautettu.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut kehitystiimin työskentelyyn ja ollut tunneilla paikalla ja palauttanut opintojaksolla annettuja tehtäviä.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut kehitystiimin työskentelyyn aktiivisesti, ollut tunneilla paikalla ja palauttanut suurimman osan annetuista tehtävistä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut työskentelyyn aktiivisesti, saa hyvät vertaisarviointipalautteet ja on toiminut aktiivisena jäsenenä valmennusryhmässä. Lisäksi hän on palauttanut kaikki opintojaksolla annetut tehtävät ja tehnyt ne parhainta mahdollista huolellisuutta noudattaen.
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 05.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 15.05.2022
Laajuus
6 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Harri Saarinen
Vastuuhenkilö
Toni Männistö
Ryhmät
-
21TIKO1Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä projektissa, omaa hyvät työelämätaidot, osaa kehittää itseään ICT-osaajana ja analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Sisältö (OJ)
Kehitystiimin muodostaminen,
kehitystiimin roolit,
kehitystiimin palautekeskustelu,
henkilökohtainen ajankäyttö ja stressinhallinta,
ideointimenetelmät ja innovointiprosessi, protoilu,
ICT-alan työpaikat, ansioluettelo ja työhakemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvailla kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija tietää stressinhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija tietää ajanhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija osaa tunnistaa ICT-osaajan ominaispiirteet.
Opiskelija tunnistaa ICT-alan tarjoamat työmahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa tunnistaa henkilökohtaiset stressin merkit.
Opiskelija osaa toimia kehittääkseen omaa ajanhallintaansa.
Opiskelija osaa arvioda itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kehittää kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa sen jäsenenä.
Opiskelija osaa toimia hallitakseen henkilökohtaista stressiään.
Opiskelija osaa käyttää henkilökohtaisen aikansa tehokkaasti menestyäkseen ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-alan työtehtävien vaatimuksien mukaan.
Aika ja paikka
Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3, etänä (Teams tai Zoom)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50 % opiskelijoiden tekemät vertaisarvioinnit muista kehitystiimiläisistä (toiminta kehitystiimissä ja valmennusryhmässä)
50 % alla olevat tehtävät (palautukset määräajassa)
-läsnäolot
-kehitystiimien muodostaminen
-3x peli-ideavideota
-työnhakutehtävä (työpaikat-tehtävä + video-CV) - henkilökohtainen
-pelisuunnitelma
-opintojen ohjaus- ja suunnittelukeskustelu (henkilökohtainen)
-kehitystiimin puolenvälin palautekeskustelu
-traileri
-pelimessuille/pelimessuwebinaariin osallistuminen
-vertaisarviointi (henkilökohtainen)
-muut annetut tehtävät, esim. trailerikoulutus, peliäänikoulutus, tradenomiliiton luennot, tekijänoikeus -luento
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Etä- ja lähiopetus, projektioppiminen ja ryhmätehtävät.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali koostetaan Moodleen.
Kirja: Ammatillinen käyttäytyminen - Tie onnistumiseen, Pekka Järvinen.
https://verkkokirjahylly-almatalent-fi.libproxy.tuni.fi/teos/DABBFXDTEB#kohta:Ammatillinen((20)k((e4)ytt((e4)ytyminen/piste:t4
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Etätapaamiset ovat pääsääntöisesti klo 8 - 16 välillä (aikataulu tarkentuu). Lisäksi opintojaksolta tulee omalla ajalla tehtäviä harjoituksia.
Osa tapaamisista voidaan korvata muina aikoina järjestettävillä vierailuluennoilla.
Sisällön jaksotus
Sisältö linkittyy Tikon kevään 2022 peliprojektin etenemiseen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2022 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso linkittyy aitoon työelämän asiakasprojektiin (Tikon pelimessuprojekti kevät 2022).
Kansainvälisyys
Projektin tuotokset tehdään suomen- ja englannin kielellä ja viedään ladattaviksi kansainväliseen sovelluskauppaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2022 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja ja/tai annettuja tehtäviä ei ole palautettu.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut kehitystiimin työskentelyyn ja ollut tunneilla paikalla ja palauttanut opintojaksolla annettuja tehtäviä.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut kehitystiimin työskentelyyn aktiivisesti, ollut tunneilla paikalla ja palauttanut suurimman osan annetuista tehtävistä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut työskentelyyn aktiivisesti, saa hyvät vertaisarviointipalautteet ja on toiminut aktiivisena jäsenenä valmennusryhmässä. Lisäksi hän on palauttanut kaikki opintojaksolla annetut tehtävät ja tehnyt ne parhainta mahdollista huolellisuutta noudattaen.
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 05.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Laajuus
6 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jouni Viidanoja
- Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö
Toni Männistö
Ryhmät
-
21TIKO2Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä projektissa, omaa hyvät työelämätaidot, osaa kehittää itseään ICT-osaajana ja analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Sisältö (OJ)
Kehitystiimin muodostaminen,
kehitystiimin roolit,
kehitystiimin palautekeskustelu,
henkilökohtainen ajankäyttö ja stressinhallinta,
ideointimenetelmät ja innovointiprosessi, protoilu,
ICT-alan työpaikat, ansioluettelo ja työhakemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvailla kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija tietää stressinhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija tietää ajanhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija osaa tunnistaa ICT-osaajan ominaispiirteet.
Opiskelija tunnistaa ICT-alan tarjoamat työmahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa tunnistaa henkilökohtaiset stressin merkit.
Opiskelija osaa toimia kehittääkseen omaa ajanhallintaansa.
Opiskelija osaa arvioda itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kehittää kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa sen jäsenenä.
Opiskelija osaa toimia hallitakseen henkilökohtaista stressiään.
Opiskelija osaa käyttää henkilökohtaisen aikansa tehokkaasti menestyäkseen ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-alan työtehtävien vaatimuksien mukaan.
Aika ja paikka
Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3, etänä (Teams tai Zoom)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50 % opiskelijoiden tekemät vertaisarvioinnit muista kehitystiimiläisistä (toiminta kehitystiimissä ja valmennusryhmässä)
50 % alla olevat tehtävät (palautukset määräajassa)
-läsnäolot
-kehitystiimien muodostaminen
-3x peli-ideavideota
-työnhakutehtävä (työpaikat-tehtävä + video-CV) - henkilökohtainen
-pelisuunnitelma
-opintojen ohjaus- ja suunnittelukeskustelu (henkilökohtainen)
-kehitystiimin puolenvälin palautekeskustelu
-traileri
-pelimessuille/pelimessuwebinaariin osallistuminen
-vertaisarviointi (henkilökohtainen)
-muut annetut tehtävät, esim. trailerikoulutus, peliäänikoulutus, tradenomiliiton luennot, tekijänoikeus -luento
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Etä- ja lähiopetus, projektioppiminen ja ryhmätehtävät.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali koostetaan Moodleen.
Kirja: Ammatillinen käyttäytyminen - Tie onnistumiseen, Pekka Järvinen.
https://verkkokirjahylly-almatalent-fi.libproxy.tuni.fi/teos/DABBFXDTEB#kohta:Ammatillinen((20)k((e4)ytt((e4)ytyminen/piste:t4
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Etätapaamiset ovat pääsääntöisesti klo 8 - 16 välillä (aikataulu tarkentuu). Lisäksi opintojaksolta tulee omalla ajalla tehtäviä harjoituksia.
Osa tapaamisista voidaan korvata muina aikoina järjestettävillä vierailuluennoilla.
Sisällön jaksotus
Sisältö linkittyy Tikon kevään 2022 peliprojektin etenemiseen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2022 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso linkittyy aitoon työelämän asiakasprojektiin (Tikon pelimessuprojekti kevät 2022).
Kansainvälisyys
Projektin tuotokset tehdään suomen- ja englannin kielellä ja viedään ladattaviksi kansainväliseen sovelluskauppaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2022 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja ja/tai annettuja tehtäviä ei ole palautettu.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut kehitystiimin työskentelyyn ja ollut tunneilla paikalla ja palauttanut opintojaksolla annettuja tehtäviä.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut kehitystiimin työskentelyyn aktiivisesti, ollut tunneilla paikalla ja palauttanut suurimman osan annetuista tehtävistä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut työskentelyyn aktiivisesti, saa hyvät vertaisarviointipalautteet ja on toiminut aktiivisena jäsenenä valmennusryhmässä. Lisäksi hän on palauttanut kaikki opintojaksolla annetut tehtävät ja tehnyt ne parhainta mahdollista huolellisuutta noudattaen.
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 05.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 10.05.2022
Laajuus
6 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Pekka Yliruusi
Vastuuhenkilö
Toni Männistö
Ryhmät
-
21TIKO4Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 4
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä projektissa, omaa hyvät työelämätaidot, osaa kehittää itseään ICT-osaajana ja analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Sisältö (OJ)
Kehitystiimin muodostaminen,
kehitystiimin roolit,
kehitystiimin palautekeskustelu,
henkilökohtainen ajankäyttö ja stressinhallinta,
ideointimenetelmät ja innovointiprosessi, protoilu,
ICT-alan työpaikat, ansioluettelo ja työhakemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvailla kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija tietää stressinhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija tietää ajanhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija osaa tunnistaa ICT-osaajan ominaispiirteet.
Opiskelija tunnistaa ICT-alan tarjoamat työmahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa tunnistaa henkilökohtaiset stressin merkit.
Opiskelija osaa toimia kehittääkseen omaa ajanhallintaansa.
Opiskelija osaa arvioda itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kehittää kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa sen jäsenenä.
Opiskelija osaa toimia hallitakseen henkilökohtaista stressiään.
Opiskelija osaa käyttää henkilökohtaisen aikansa tehokkaasti menestyäkseen ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-alan työtehtävien vaatimuksien mukaan.
Aika ja paikka
Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3, etänä (Teams tai Zoom) tai luokassa c4-11b.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50 % opiskelijoiden tekemät vertaisarvioinnit muista kehitystiimiläisistä (toiminta kehitystiimissä ja valmennusryhmässä)
50 % alla olevat tehtävät (palautukset määräajassa)
-läsnäolot
-kehitystiimien muodostaminen
-3x peli-ideavideota
-työnhakutehtävä (työpaikat-tehtävä + video-CV) - henkilökohtainen
-pelisuunnitelma
-opintojen ohjaus- ja suunnittelukeskustelu (henkilökohtainen)
-kehitystiimin puolenvälin palautekeskustelu
-traileri
-pelimessuille/pelimessuwebinaariin osallistuminen
-vertaisarviointi (henkilökohtainen)
-muut annetut tehtävät, esim. trailerikoulutus, peliäänikoulutus, tradenomiliiton luennot, tekijänoikeus -luento
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Etäopetus, projektioppiminen ja ryhmätehtävät.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali koostetaan Moodleen.
Kirja: Ammatillinen käyttäytyminen - Tie onnistumiseen, Pekka Järvinen.
https://verkkokirjahylly-almatalent-fi.libproxy.tuni.fi/teos/DABBFXDTEB#kohta:Ammatillinen((20)k((e4)ytt((e4)ytyminen/piste:t4
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tapaamiset ovat tiistaisin pääsääntöisesti klo 8 - 16 välillä (aikataulu tarkentuu). Lisäksi opintojaksolta tulee omalla ajalla tehtäviä harjoituksia.
Osa tapaamisista voidaan korvata muina aikoina järjestettävillä vierailuluennoilla.
Sisällön jaksotus
Sisältö linkittyy Tikon kevään 2022 peliprojektin etenemiseen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2022 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso linkittyy aitoon työelämän asiakasprojektiin (Tikon pelimessuprojekti kevät 2022).
Kansainvälisyys
Projektin tuotokset tehdään suomen- ja englannin kielellä ja viedään ladattaviksi kansainväliseen sovelluskauppaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2022 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja ja/tai annettuja tehtäviä ei ole palautettu.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut kehitystiimin työskentelyyn ja ollut tunneilla paikalla ja palauttanut opintojaksolla annettuja tehtäviä.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut kehitystiimin työskentelyyn aktiivisesti, ollut tunneilla paikalla ja palauttanut suurimman osan annetuista tehtävistä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on osallistunut työskentelyyn aktiivisesti, saa hyvät vertaisarviointipalautteet ja on toiminut aktiivisena jäsenenä valmennusryhmässä. Lisäksi hän on palauttanut kaikki opintojaksolla annetut tehtävät ja tehnyt ne parhainta mahdollista huolellisuutta noudattaen.