ICT-osaajan työelämätaidot (6 op)
Toteutuksen tunnus: 4A00EZ55-3015
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 19.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 17.05.2024
Laajuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Sami Kojo
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
-
23TIKO2Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 2
Tavoitteet (OJ)
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä projektissa, omaa hyvät työelämätaidot, osaa kehittää itseään ICT-osaajana ja analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Sisältö (OJ)
Kehitystiimin muodostaminen,
kehitystiimin roolit,
kehitystiimin palautekeskustelu,
henkilökohtainen ajankäyttö ja stressinhallinta,
ideointimenetelmät ja innovointiprosessi, protoilu,
ICT-alan työpaikat, ansioluettelo ja työhakemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa kuvailla kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija tietää stressinhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija tietää ajanhallinnan perusperiaatteet.
Opiskelija osaa tunnistaa ICT-osaajan ominaispiirteet.
Opiskelija tunnistaa ICT-alan tarjoamat työmahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa toimia kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa kehitystiimin jäsenenä.
Opiskelija osaa tunnistaa henkilökohtaiset stressin merkit.
Opiskelija osaa toimia kehittääkseen omaa ajanhallintaansa.
Opiskelija osaa arvioda itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa analysoida ICT-alan työtehtävien vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa kehittää kehitystiimin toimintaa ja omaa toimintaansa sen jäsenenä.
Opiskelija osaa toimia hallitakseen henkilökohtaista stressiään.
Opiskelija osaa käyttää henkilökohtaisen aikansa tehokkaasti menestyäkseen ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-osaajana.
Opiskelija osaa kehittää itseään ICT-alan työtehtävien vaatimuksien mukaan.
Aika ja paikka
Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3,
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
50 % opiskelijoiden tekemät vertaisarvioinnit muista kehitystiimiläisistä (toiminta kehitystiimissä ja valmennusryhmässä)
-vertaisarviointi (henkilökohtainen)
-vertaisarviointikeskustelu (tiimikohtainen)
50 % alla olevat tehtävät (palautukset määräajassa)
-läsnäolot
-kehitystiimien muodostaminen
-3x peli-ideavideota
-työnhakutehtävä (työpaikat-tehtävä) - henkilökohtainen
-pelisuunnitelma
-opintojen ohjaus- ja suunnittelukeskustelu (henkilökohtainen)
-kehitystiimin puolenvälin palautekeskustelu
-traileri
-pelimessuille/pelimessuwebinaariin osallistuminen
-muut annetut tehtävät, esim. trailerikoulutus, peliäänikoulutus, tradenomiliiton luennot, tekijänoikeus -luento
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Projektioppiminen ja ryhmätehtävät.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali koostetaan Moodleen.
Kirja: Ammatillinen käyttäytyminen - Tie onnistumiseen, Pekka Järvinen.
https://verkkokirjahylly-almatalent-fi.libproxy.tuni.fi/teos/DABBFXDTEB#kohta:Ammatillinen((20)k((e4)ytt((e4)ytyminen/piste:t4
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tapaamiset ovat maanantaisin pääsääntöisesti klo 9:00-11:30 välillä (aikatauluun saattaa tulla muutoksia, mutta niistä ilmoitetaan). Lisäksi opintojaksolta tulee omalla ajalla tehtäviä harjoituksia.
Osa tapaamisista voidaan korvata muina aikoina järjestettävillä vierailuluennoilla.
Sisällön jaksotus
Sisältö linkittyy Tikon kevään 2024 peliprojektin etenemiseen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2024 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso linkittyy aitoon työelämän asiakasprojektiin (Tikon pelimessuprojekti kevät 2024).
Kansainvälisyys
Projektin tuotokset tehdään suomen- ja englannin kielellä ja viedään ladattaviksi kansainväliseen sovelluskauppaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2024 projektiin eikä sitä voi suorittaa irrallisena osana.