Siirry suoraan sisältöön

Game Camp AdvancedLaajuus (10 op)

Tunnus: 4A00FA34

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.

Sisältö

Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.

Esitietovaatimukset

Game Camp

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

-

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

-

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

-

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotantotiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.

Ilmoittautumisaika

20.01.2025 - 02.03.2025

Ajoitus

01.04.2025 - 31.07.2025

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö

Pasi Pekkanen

Ryhmät
  • 24TIKO1
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 1
  • 24TIKO2
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 2
  • 23TIKOOT2
    2023 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 22TIKOOT1
    22 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 23TIKOGAME
    23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
  • 22TIKOOT2
    22 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 22TIKOGAME
    22 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
  • 24TIKO3
    Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 3
  • 23TIKOOT1
    2023 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.

Sisältö (OJ)

Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.

Esitietovaatimukset (OJ)

Game Camp

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotantotiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

31.03.2024 - 16.06.2024

Ajoitus

01.06.2024 - 31.07.2024

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö

Pasi Pekkanen

Ryhmät
  • 21TIKOOT2
    21 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 21TIKOOT1
    21 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 22TIKOOT1
    22 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 21TIKOGAME
    21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
  • 22TIKOOT2
    22 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 22TIKOGAME
    22 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.

Sisältö (OJ)

Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.

Esitietovaatimukset (OJ)

Game Camp

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotantotiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

01.03.2023 - 16.06.2023

Ajoitus

01.06.2023 - 31.07.2023

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö

Toni Männistö

Ryhmät
  • 20TIKOOT2
    20 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 21TIKOOT2
    21 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 21TIKOOT1
    21 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 20TIKOGAME
    20 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
  • 20TIKOOT1
    20 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 21TIKOGAME
    21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.

Sisältö (OJ)

Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.

Esitietovaatimukset (OJ)

Game Camp

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotantotiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Suomeksi
Itsenäinen opiskelu, ryhmätyöskentely, projektityöskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10op, noin 270 tuntia.
10 vko, noin 27h/vko.

Sisällön jaksotus

vko 1-5: pienpeliprojektit (1 peli/vko)
vko 6-10: Julkaistavan pelin toteuttaminen
Mahdollisuus tiimikohtaiseen räätölöintiin

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.

Ilmoittautumisaika

16.01.2022 - 31.05.2022

Ajoitus

01.06.2022 - 31.07.2022

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pasi Pekkanen
Vastuuhenkilö

Toni Männistö

Ryhmät
  • 20TIKOOT1
    20 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 20TIKOOT2
    20 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 20TIKOGAME
    20 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
  • 19TIKOOT
    19 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta
  • 19TIKOOT1
    19 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 1
  • 19TIKOOT2
    19 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon opintosuunta, ryhmä 2
  • 19TIKOGAME
    19 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija työskentelee osana pelikehitysryhmää ja hallita peliprojektin laajuutta annetun määräajan puitteissa sekä osaa analysoida ryhmän työprosessia ja työn tuloksia. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja testata peliä, jossa on yksi tai useampi taso, ja käyttää tuotannonhallintajärjestelmää.

Sisältö (OJ)

Peliprojekti,
tiimityö,
pelin julkaisu,
scope.

Esitietovaatimukset (OJ)

Game Camp

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

-

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

-

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija osaa julkaista pelin osana pelikehitystiimiä.
Opiskelija osaa peliprojektiin liittyvän projektinhallinnan perusteet.
Opiskelija osaa tunnistaa eri roolit pelien kehittämis- ja tuotantotiimissä.
Tiimi julkaisee blogikirjoituksen ja oppimispäiväkirjan.

Aika ja paikka

1.6.2020-31.7.2020, online

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Suomeksi
Itsenäinen opiskelu, ryhmätyöskentely, projektityöskentely

Oppimateriaalit

Moodle, Discord, Teams, Zoom

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10op, noin 270 tuntia.
10 vko, noin 27h/vko.

Sisällön jaksotus

vko 1-5: pienpeliprojektit (1 peli/vko)
vko 6-10: Julkaistavan pelin toteuttaminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvoteltavissa. Itsenäinen peliprojekti

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Osallistuminen ryhmän työskentelyyn kesän ajan.
Ryhmä blogikirjoitukset sekä henkilökohtainen oppimisraportti.