Siirry suoraan sisältöön

ICT-projektin englantiLaajuus (3 op)

Tunnus: 4A00EZ57

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.

Sisältö

Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 12.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 03.05.2024

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marianna Leikomaa
Vastuuhenkilö

Marianna Leikomaa

Ryhmät
  • 23TIKO3
    Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.

Sisältö (OJ)

Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kokeet viimeisellä opetuskerralla. Uusinnat toukokuussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.

HUOM! Kurssilla on läsnäolopakko! Ilman lääkärintodistusta saa olla poissa maksimissaan 2 opetuskertaa. Jos läsnäoloja ei ole tarpeeksi, ei pääse osallistumaan kokeeseen.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella - seuraa tarkkaan kurssin aikataulua Moodlessa.
Kurssi alkaa ma 29.1.

HUOM! Kurssilla on läsnäolopakko! Ilman lääkärintodistusta saa olla poissa maksimissaan 2 opetuskertaa. Jos läsnäoloja ei ole tarpeeksi, ei pääse osallistumaan kokeeseen.

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h

Sisällön jaksotus

Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssisuoritukseen kuuluu CVn laatiminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.

HUOM! Kurssilla on läsnäolopakko! Ilman lääkärintodistusta saa olla poissa maksimissaan 2 opetuskertaa. Jos läsnäoloja ei ole tarpeeksi, ei pääse osallistumaan kokeeseen.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 12.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 07.05.2024

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Petri Tuohimäki
Vastuuhenkilö

Petri Tuohimäki

Ryhmät
  • 23TIKO1
    Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.

Sisältö (OJ)

Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Toukokuussa 2024. Uusinnat myös toukokuussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta on viikoilla 3,7,11,13, ja 17. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viimeistään kurssin 1. opetuskerralla.

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, tunneilla jaettavat monisteet.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Web-sivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h

Sisällön jaksotus

Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta vko 3, 7, 11, 13, 15 ja 17. Opetuskertojen välisinä aikoina itsenäisesti tehtäviä harjoituksia Moodlessa.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.

Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 12.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 07.05.2024

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Petri Tuohimäki
Vastuuhenkilö

Petri Tuohimäki

Ryhmät
  • 23TIKO2
    Tietojenkäsittely 2023, valmennusryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.

Sisältö (OJ)

Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Toukokuussa 2024. Uusinnat myös toukokuussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta on viikoilla 3,7,11,13, ja 17. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viimeistään kurssin 1. opetuskerralla.

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, tunneilla jaettavat monisteet.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Web-sivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h

Sisällön jaksotus

Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta vko 3, 7, 11, 13, 15 ja 17. Opetuskertojen välisinä aikoina itsenäisesti tehtäviä harjoituksia Moodlessa.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 05.02.2023

Ajoitus

16.01.2023 - 14.05.2023

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Petri Tuohimäki
Vastuuhenkilö

Petri Tuohimäki

Ryhmät
  • 22TIKO2
    Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.

Sisältö (OJ)

Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Toukokuussa 2023. Uusinnat myös toukokuussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta on viikoilla 3,7,11,13, ja 17. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan kurssin 1. opetuskerralla.

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, tunneilla jaettavat monisteet.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Web-sivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h

Sisällön jaksotus

Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta vko 3, 7, 11, 13, 15 ja 17. Opetuskertojen välisinä aikoina itsenäisesti tehtäviä harjoituksia Moodlessa.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 05.02.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 14.05.2023

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marianna Leikomaa
Vastuuhenkilö

Marianna Leikomaa

Ryhmät
  • 22TIKO1
    Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.

Sisältö (OJ)

Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Koe viimeisellä opetuskerralla. Uusinnat toukokuussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella - seuraa tarkkaan kurssin aikataulua Moodlessa.
Kurssi alkaa ti 17.1.

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h

Sisällön jaksotus

Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 05.02.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 14.05.2023

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marianna Leikomaa
Vastuuhenkilö

Marianna Leikomaa

Ryhmät
  • 22TIKO3
    Tietojenkäsittely 2022, valmennusryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.

Sisältö (OJ)

Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kokeet viimeisellä opetuskerralla. Uusinnat toukokuussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella - seuraa tarkkaan kurssin aikataulua Moodlessa.
Kurssi alkaa ma 16.1.

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h

Sisällön jaksotus

Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Moodlen kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 12.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 13.05.2022

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marianna Leikomaa
Vastuuhenkilö

Marianna Leikomaa

Ryhmät
  • 21TIKO1
    Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.

Sisältö (OJ)

Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Toukokuussa 2022. Uusinnat myös toukokuussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11,13, ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on.
HUOM! Vallitsevasta tilanteesta johtuen lähiopetusta ei välttämättä pystytä pitämään TAMKilla, eli opetusviikoilla saattaa olla Zoom-tapaamisia! Seuraa viestintää kurssipohjalla Moodlessa!

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h

Sisällön jaksotus

Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11, 13 ja17 (koe & esitelmät) opetusta on. HUOM! Osa opetuksesta on mahdollisesti (=todennäköisesti) Zoomissa, eli seuratkaa Moodlen tiedotusta!

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Tabulan kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 06.02.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 01.05.2022

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Petri Tuohimäki
Vastuuhenkilö

Petri Tuohimäki

Ryhmät
  • 21TIKO2
    Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.

Sisältö (OJ)

Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Toukokuussa 2022. Uusinnat myös toukokuussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11,13, ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on.
HUOM! Vallitsevasta tilanteesta johtuen lähiopetusta ei välttämättä pystytä pitämään TAMKilla, eli opetusviikoilla saattaa olla Zoom-tapaamisia! Seuraa viestintää kurssipohjalla Moodlessa!

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h

Sisällön jaksotus

Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11, 13 ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on. HUOM! Osa opetuksesta on mahdollisesti (=todennäköisesti) Zoomissa, eli seuratkaa Moodlen tiedotusta!

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Tabulan kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 06.02.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 01.05.2022

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Petri Tuohimäki
Vastuuhenkilö

Petri Tuohimäki

Ryhmät
  • 21TIKO3
    Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.

Sisältö (OJ)

Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Toukokuussa 2022. Uusinnat myös toukokuussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11,13, ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on.
HUOM! Vallitsevasta tilanteesta johtuen lähiopetusta ei välttämättä pystytä pitämään TAMKilla, eli opetusviikoilla saattaa olla Zoom-tapaamisia! Seuraa viestintää kurssipohjalla Moodlessa!

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h

Sisällön jaksotus

Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11, 13 ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on. HUOM! Osa opetuksesta on mahdollisesti (=todennäköisesti) Zoomissa, eli seuratkaa Moodlen tiedotusta!

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Tabulan kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 12.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 13.05.2022

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marianna Leikomaa
Vastuuhenkilö

Marianna Leikomaa

Ryhmät
  • 21TIKO4
    Tietojenkäsittely 2021, valmennusryhmä 4

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä. Opiskelijat tietävät, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä liittyy. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitojaan. Opiskelijat suhtautuvat myönteisesti oppimiseen ja ymmärtävät henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tason. He pystyvät ja haluavat myös itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.

Sisältö (OJ)

Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
Työnhaku & CV,
projektisuunnitelman teko,
suullinen esitys,
tuotteen pitchaus ja markkinointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Toukokuussa 2022. Uusinnat myös toukokuussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa ainakin opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11,13, ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on.
HUOM! Vallitsevasta tilanteesta johtuen lähiopetusta ei välttämättä pystytä pitämään TAMKilla, eli opetusviikoilla saattaa olla Zoom-tapaamisia! Seuraa viestintää kurssipohjalla Moodlessa!

Oppimateriaalit

Verkkomateriaalit, mahdollisilla tunneilla jaettavat monisteet.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Weppisivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h

Sisällön jaksotus

Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin. Opetusta ei ole siis joka viikko kevätlukukaudella, mutta viikoilla 5,7,11, 13 ja 17 (koe & esitelmät) opetusta on. HUOM! Osa opetuksesta on mahdollisesti (=todennäköisesti) Zoomissa, eli seuratkaa Moodlen tiedotusta!

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssisuoritukseen kuuluu CVn kirjoittaminen, peliprojektissa toteutettavan pelin nettisivut englanniksi (ei arvioitu) sekä peliprojektiin liittyvä suullinen esitys. Tämän lisäksi kurssilla järjestetään koe. Lisäksi kurssin suorittaminen hyväksytysti edellyttää Tabulan kautta annettujen harjoitusten palauttamista ajallaan - niidenkin, jotka eivät suoraan vaikuta kurssin arviointiin.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
Opiskelija osaa esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija osaa laatia CV:n englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
Opiskelija osaa laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
Opiskelija osaa myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Opiskelija osaa laatia hyvän CV:n englanniksi.