Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntija asiakaspalvelijana 1Laajuus (10 op)

Tunnus: NA00FU96

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- tietää ammattialan arvot ja eettiset periaatteet sekä osaa kuvata niiden merkityksen ja toimia niiden mukaan
- ymmärtää tiedonhallinnan ja kirjaamisen merkityksen
- tietää organisaation perustehtävän ja asiakkuudet
- osaa tunnistaa organisaation tehtäväkuvat ja johtamiskulttuurin piirteitä
- osaa toimia vastuullisesti suhteessa organisaatioon/toimintaympäristöön ja tiimiin
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa

Sisältö

Mikä on organisaation/toimintaympäristön tehtävä ja miten se tuottaa arvoa ja kenelle?
Mikä on ammattialan arvopohja ja eettiset periaatteet?
Miten asiantuntijat ja johtajat toimivat työelämässä?
Millaiset tekijät vaikuttavat yhteistyöhön työelämän organisaatioissa/toimintaympäristössä?
Millaisia tehtävänkuvia organisaatiossa/toimintaympäristössä on?
Millainen johtamiskulttuuri organisaatiossa/ toimintaympäristössä on?
Miten toimin vastuullisesti?
Miten sitoudun ammatillisesti organisaation/toimintaympäristön toimintaan?
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksentekoa ja kehittämistä varten?

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asioita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa.

Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 31.07.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 11.12.2024

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Vastuuhenkilö

Minna Nurminen

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- tietää ammattialan arvot ja eettiset periaatteet sekä osaa kuvata niiden merkityksen ja toimia niiden mukaan
- ymmärtää tiedonhallinnan ja kirjaamisen merkityksen
- tietää organisaation perustehtävän ja asiakkuudet
- osaa tunnistaa organisaation tehtäväkuvat ja johtamiskulttuurin piirteitä
- osaa toimia vastuullisesti suhteessa organisaatioon/toimintaympäristöön ja tiimiin
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa

Sisältö (OJ)

Mikä on organisaation/toimintaympäristön tehtävä ja miten se tuottaa arvoa ja kenelle?
Mikä on ammattialan arvopohja ja eettiset periaatteet?
Miten asiantuntijat ja johtajat toimivat työelämässä?
Millaiset tekijät vaikuttavat yhteistyöhön työelämän organisaatioissa/toimintaympäristössä?
Millaisia tehtävänkuvia organisaatiossa/toimintaympäristössä on?
Millainen johtamiskulttuuri organisaatiossa/ toimintaympäristössä on?
Miten toimin vastuullisesti?
Miten sitoudun ammatillisesti organisaation/toimintaympäristön toimintaan?
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksentekoa ja kehittämistä varten?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asioita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa.

Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.

Aika ja paikka

Syksy 2024

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin perystana olevien tehtävien hyväksytysti suorittaminen
- Ohjelmointitehtävä
- Liiketoimintamallinnus
- Yritystilanneanalyysi
- Yritysvierailuraportti
- Kohtaamispaikkakäynnit
- AV-tuotoksen suunnitelman suunnitelma
- AV-tuotoksen suunnitelma
- Projektisuunnitelma
- Projektiraportti

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kontaktiopetus
Yritysvierailut
Itsenäiset tehtävät
Kohtaamispaikka harjoittelu
Pjoektityöskentely

Oppimateriaalit

Opettajien jakama materiaalia Temsissä ja Moodlessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työtä 270 h, josta
- 108 h tradenomi ja IT-tradenomi tutkintoihin tutustumista tehtävineen
- 108 h medianomi ja sosionomi tutkintoihin tutustumista tehtävineen
- 54 h projektityöskentelyä

Sisällön jaksotus

1. periodi tradenomi ja IT-tradenomi
2. periodi medianomi ja sosionomi
Projektityöskentely 1. ja 2. periodi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Yritysvierailut ja kohtaamispaikkakäynnit

Kansainvälisyys

KV-lähteet

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Laajuus

10 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Timo Nevalainen
  • Minna Nurminen
  • Katja Varamäki
Vastuuhenkilö

Katja Varamäki

Ryhmät
  • 23VETOS
    Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma, syksy 2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- tietää ammattialan arvot ja eettiset periaatteet sekä osaa kuvata niiden merkityksen ja toimia niiden mukaan
- ymmärtää tiedonhallinnan ja kirjaamisen merkityksen
- tietää organisaation perustehtävän ja asiakkuudet
- osaa tunnistaa organisaation tehtäväkuvat ja johtamiskulttuurin piirteitä
- osaa toimia vastuullisesti suhteessa organisaatioon/toimintaympäristöön ja tiimiin
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa

Sisältö (OJ)

Mikä on organisaation/toimintaympäristön tehtävä ja miten se tuottaa arvoa ja kenelle?
Mikä on ammattialan arvopohja ja eettiset periaatteet?
Miten asiantuntijat ja johtajat toimivat työelämässä?
Millaiset tekijät vaikuttavat yhteistyöhön työelämän organisaatioissa/toimintaympäristössä?
Millaisia tehtävänkuvia organisaatiossa/toimintaympäristössä on?
Millainen johtamiskulttuuri organisaatiossa/ toimintaympäristössä on?
Miten toimin vastuullisesti?
Miten sitoudun ammatillisesti organisaation/toimintaympäristön toimintaan?
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksentekoa ja kehittämistä varten?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asioita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa.

Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.

Aika ja paikka

Syksy 2023

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin perystana olevien tehtävien hyväksytysti suorittaminen
- Ohjelmointitehtävä
- Liiketoimintamallinnus
- Yritystilanneanalyysi
- Yritysvierailuraportti
- Kohtaamispaikkakäynnit
- AV-tuotoksen suunnitelman suunnitelma
- AV-tuotoksen suunnitelma
- Projektisuunnitelma
- Projektiraportti

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kontaktiopetus
Yritysvierailut
Itsenäiset tehtävät
Kohtaamispaikka harjoittelu
Pjoektityöskentely

Oppimateriaalit

Opettajien jakama materiaalia Temsissä ja Moodlessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työtä 270 h, josta
- 108 h tradenomi ja IT-tradenomi tutkintoihin tutustumista tehtävineen
- 108 h medianomi ja sosionomi tutkintoihin tutustumista tehtävineen
- 54 h projektityöskentelyä

Sisällön jaksotus

1. periodi tradenomi ja IT-tradenomi
2. periodi medianomi ja sosionomi
Projektityöskentely 1. ja 2. periodi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Yritysvierailut ja kohtaamispaikkakäynnit

Kansainvälisyys

KV-lähteet

Ilmoittautumisaika

02.06.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.08.2022 - 31.07.2023

Laajuus

10 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Avoin AMK

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Avoin ammattikorkeakoulu
Opettaja
  • Toni Pippola
  • Mari Rytisalo
  • Teppo Nuutinen
  • Liiketalous Virtuaalihenkilö
  • Helena Ruohotie
  • Minna Nurminen
Vastuuhenkilö

Mari Rytisalo

Ryhmät
  • 22AVOPEDAPS
    AvoinAMK, Monialainen verkostossa oppimisen polkuopinnot S2022
  • 23KVETO
    Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- tietää ammattialan arvot ja eettiset periaatteet sekä osaa kuvata niiden merkityksen ja toimia niiden mukaan
- ymmärtää tiedonhallinnan ja kirjaamisen merkityksen
- tietää organisaation perustehtävän ja asiakkuudet
- osaa tunnistaa organisaation tehtäväkuvat ja johtamiskulttuurin piirteitä
- osaa toimia vastuullisesti suhteessa organisaatioon/toimintaympäristöön ja tiimiin
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa

Sisältö (OJ)

Mikä on organisaation/toimintaympäristön tehtävä ja miten se tuottaa arvoa ja kenelle?
Mikä on ammattialan arvopohja ja eettiset periaatteet?
Miten asiantuntijat ja johtajat toimivat työelämässä?
Millaiset tekijät vaikuttavat yhteistyöhön työelämän organisaatioissa/toimintaympäristössä?
Millaisia tehtävänkuvia organisaatiossa/toimintaympäristössä on?
Millainen johtamiskulttuuri organisaatiossa/ toimintaympäristössä on?
Miten toimin vastuullisesti?
Miten sitoudun ammatillisesti organisaation/toimintaympäristön toimintaan?
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksentekoa ja kehittämistä varten?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asioita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa.

Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.

Arviointiasteikko

0-5