Expert as a Customer Server 1 (10 cr)
Code: NA00FU96-3003
General information
- Enrolment period
- 02.07.2024 - 31.07.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2024 - 11.12.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Person in charge
- Minna Nurminen
- Course
- NA00FU96
Objectives (course unit)
Opiskelija
- tietää ammattialan arvot ja eettiset periaatteet sekä osaa kuvata niiden merkityksen ja toimia niiden mukaan
- ymmärtää tiedonhallinnan ja kirjaamisen merkityksen
- tietää organisaation perustehtävän ja asiakkuudet
- osaa tunnistaa organisaation tehtäväkuvat ja johtamiskulttuurin piirteitä
- osaa toimia vastuullisesti suhteessa organisaatioon/toimintaympäristöön ja tiimiin
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa
Content (course unit)
Mikä on organisaation/toimintaympäristön tehtävä ja miten se tuottaa arvoa ja kenelle?
Mikä on ammattialan arvopohja ja eettiset periaatteet?
Miten asiantuntijat ja johtajat toimivat työelämässä?
Millaiset tekijät vaikuttavat yhteistyöhön työelämän organisaatioissa/toimintaympäristössä?
Millaisia tehtävänkuvia organisaatiossa/toimintaympäristössä on?
Millainen johtamiskulttuuri organisaatiossa/ toimintaympäristössä on?
Miten toimin vastuullisesti?
Miten sitoudun ammatillisesti organisaation/toimintaympäristön toimintaan?
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksentekoa ja kehittämistä varten?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asioita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa.
Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.
Location and time
Syksy 2024
Exam schedules
Ei tenttiä
Assessment methods and criteria
Arvioinnin perystana olevien tehtävien hyväksytysti suorittaminen
- Ohjelmointitehtävä
- Liiketoimintamallinnus
- Yritystilanneanalyysi
- Yritysvierailuraportti
- Kohtaamispaikkakäynnit
- AV-tuotoksen suunnitelman suunnitelma
- AV-tuotoksen suunnitelma
- Projektisuunnitelma
- Projektiraportti
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Kontaktiopetus
Yritysvierailut
Itsenäiset tehtävät
Kohtaamispaikka harjoittelu
Pjoektityöskentely
Learning materials
Opettajien jakama materiaalia Temsissä ja Moodlessa
Student workload
Opiskelijan työtä 270 h, josta
- 108 h tradenomi ja IT-tradenomi tutkintoihin tutustumista tehtävineen
- 108 h medianomi ja sosionomi tutkintoihin tutustumista tehtävineen
- 54 h projektityöskentelyä
Content scheduling
1. periodi tradenomi ja IT-tradenomi
2. periodi medianomi ja sosionomi
Projektityöskentely 1. ja 2. periodi
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Practical training and working life cooperation
Yritysvierailut ja kohtaamispaikkakäynnit
International connections
KV-lähteet