Asiantuntija asiakaspalvelijana 1 (10op)
Toteutuksen tunnus: NA00FU96-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 02.07.2024 - 31.07.2024
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 01.08.2024 - 11.12.2024
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Laajuus
 - 10 op
 
- Toteutustapa
 - Lähiopetus
 
- Yksikkö
 - TAMK Kielet ja viestintä
 
- Toimipiste
 - TAMK Pääkampus
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Vastuuhenkilö
 - Minna Nurminen
 
- Opintojakso
 - NA00FU96
 
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija 
- tietää ammattialan arvot ja eettiset periaatteet sekä osaa kuvata niiden merkityksen ja toimia niiden mukaan 
- ymmärtää tiedonhallinnan ja kirjaamisen merkityksen 
- tietää organisaation perustehtävän ja asiakkuudet
- osaa  tunnistaa organisaation tehtäväkuvat ja johtamiskulttuurin piirteitä
- osaa toimia vastuullisesti suhteessa organisaatioon/toimintaympäristöön ja tiimiin
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa/projektin/palvelun yhteistyössä työelämän kanssa
- osaa tunnistaa organisaation toimintaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöä
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa
                    
Sisältö (Opintojakso)
Mikä on organisaation/toimintaympäristön tehtävä ja miten se tuottaa arvoa ja kenelle?
Mikä on ammattialan arvopohja ja eettiset periaatteet? 
Miten asiantuntijat ja johtajat toimivat työelämässä?  
Millaiset tekijät vaikuttavat yhteistyöhön työelämän organisaatioissa/toimintaympäristössä?  
Millaisia tehtävänkuvia organisaatiossa/toimintaympäristössä on?  
Millainen johtamiskulttuuri organisaatiossa/ toimintaympäristössä on? 
Miten toimin vastuullisesti? 
Miten sitoudun ammatillisesti organisaation/toimintaympäristön toimintaan? 
Miten tuotan tietoa organisaation/toimintaympäristön päätöksentekoa ja kehittämistä varten?
                    
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Hyväksytty:
Opiskelija
- osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet jäsentäen asioita suhteessa toisiinsa
- osaa toimia suunnitelmallisesti ja ratkaisulähtöisesti perustellen soveltuvimman menettelyntavan valinnan 
- osaa reflektoida omaa toimintaansa, osaamistaan ja kehittämisen kohteita myös saamansa palautteen pohjalta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön sekä tiimin ja organisaation toimintaan alalle tärkeiden toimintapojen mukaisesti.
- hallitsee ammttitermejä ja osaa viestiä asiakaslähtöisesti ammatillisessa vuorovaikutuksessa.
Hylätty:
Opiskelija
- ei kykene osoittamaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista
- ei kykene suunnitelmalliseen työskentelyyn
- ei pysty vastuulliseen yhteistyöhön omia vuorovaikutustaitojaan kehittäen
- ei pysty reflektoimaan omaa toimintaansa, osaamistaan tai kehittämisen kohteitaan
- ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan asiakastyössä, tiimissä tai organisaatiossa.
                    
Aika ja paikka
Syksy 2024
                    
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
                    
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perystana olevien tehtävien hyväksytysti suorittaminen
- Ohjelmointitehtävä 
- Liiketoimintamallinnus
- Yritystilanneanalyysi
- Yritysvierailuraportti
- Kohtaamispaikkakäynnit
- AV-tuotoksen suunnitelman suunnitelma
- AV-tuotoksen suunnitelma
- Projektisuunnitelma 
- Projektiraportti
                    
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
                    
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kontaktiopetus
Yritysvierailut
Itsenäiset tehtävät
Kohtaamispaikka harjoittelu
Pjoektityöskentely
                    
Oppimateriaalit
Opettajien jakama materiaalia Temsissä ja Moodlessa
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työtä 270 h, josta
- 108 h tradenomi ja IT-tradenomi tutkintoihin tutustumista tehtävineen
- 108 h medianomi ja sosionomi tutkintoihin tutustumista tehtävineen
- 54 h projektityöskentelyä
                    
Sisällön jaksotus
1. periodi tradenomi ja IT-tradenomi 
2. periodi medianomi ja sosionomi
Projektityöskentely 1. ja 2. periodi
                    
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
                    
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Yritysvierailut ja kohtaamispaikkakäynnit
                    
Kansainvälisyys
KV-lähteet