Tiimityö ja innovointiLaajuus (5 op)
Tunnus: NA00FU90
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee tiimityön teoriaa ja osaa arvioida tiimityön hyötyjä erilaisissa työelämän tilanteissa
- osaa kehittää omia tiimityötaitojaan
- osaa innovoida ja ratkaista ongelmia tiimin jäsenenä
- osaa toimia kaikkien ryhmän jäsenten toimijuutta tukien
Sisältö
Mikä on tiimityön merkitys työelämässä?
Mitkä tehokas tiimityön minulta edellyttää?
Miten tiimin jäsenenä edistän tiimiä luomaan ja saavuttamaan yhteisiä tavoitteita?
Miten innovoin yhdessä muiden kanssa?
Miten toimin tiimin ongelmatilanteissa?
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osallistuu aktiivisesti tiimin yhteisiin oppimistilanteisiin. Opiskelija hyödyntää teoriatietoa ja jakaa osaamistaan myös muille. Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden toteutumista.
Hylätty
Opiskelija ei tuo lisäarvoa oppivaan organisaatioon. Opiskelija ei tuo teoriaosaamistaan tiimin oppimistilanteisiin.
Ilmoittautumisaika
01.08.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Timo Nevalainen
Vastuuhenkilö
Timo Nevalainen
Ryhmät
-
24VETOVerkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma, syksy 2024
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tuntee tiimityön teoriaa ja osaa arvioida tiimityön hyötyjä erilaisissa työelämän tilanteissa
- osaa kehittää omia tiimityötaitojaan
- osaa innovoida ja ratkaista ongelmia tiimin jäsenenä
- osaa toimia kaikkien ryhmän jäsenten toimijuutta tukien
Sisältö (OJ)
Mikä on tiimityön merkitys työelämässä?
Mitkä tehokas tiimityön minulta edellyttää?
Miten tiimin jäsenenä edistän tiimiä luomaan ja saavuttamaan yhteisiä tavoitteita?
Miten innovoin yhdessä muiden kanssa?
Miten toimin tiimin ongelmatilanteissa?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty
Opiskelija osallistuu aktiivisesti tiimin yhteisiin oppimistilanteisiin. Opiskelija hyödyntää teoriatietoa ja jakaa osaamistaan myös muille. Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden toteutumista.
Hylätty
Opiskelija ei tuo lisäarvoa oppivaan organisaatioon. Opiskelija ei tuo teoriaosaamistaan tiimin oppimistilanteisiin.
Aika ja paikka
LÄhikerrat yhden lukukauden ajan kaksi kertaa viikossa.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Pääasiallinen oppimismenetelmä on dialogi, joka edellyttää läsnäoloa ja aktiivisuutta yhteisissä oppimistilanteissa. Oppiminen tapahtuu yhteisissä tilanteissa, mihin opiskelija yksin tai ryhmän osana jakaa tietoa muille, analysoi sitä sekä tuottaa uutta tietoa muiden osallistujien kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Osallistuminen yhteisiin sessioihin 60 t.
sessioiden ulkopuolinen aika yksilölliseen ja yhdessä muiden kanssa tapahtuvaan työskentelyyn 75 t.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Toteutuksella ei ole valinnaista suoritustapaa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Yhteisissä dialogisessioissa esitellään ja saadaan tukea projekteihin, joita opiskelijat toteuttavat Työelämäoppimisen toteutuksiin liittyen. Projektit suunnitellaan ja toteutetaan yhteistyössä työelämän eri organisaatioiden kanssa.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Katja Varamäki
Vastuuhenkilö
Katja Varamäki
Ryhmät
-
23VETOSVerkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma, syksy 2023
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tuntee tiimityön teoriaa ja osaa arvioida tiimityön hyötyjä erilaisissa työelämän tilanteissa
- osaa kehittää omia tiimityötaitojaan
- osaa innovoida ja ratkaista ongelmia tiimin jäsenenä
- osaa toimia kaikkien ryhmän jäsenten toimijuutta tukien
Sisältö (OJ)
Mikä on tiimityön merkitys työelämässä?
Mitkä tehokas tiimityön minulta edellyttää?
Miten tiimin jäsenenä edistän tiimiä luomaan ja saavuttamaan yhteisiä tavoitteita?
Miten innovoin yhdessä muiden kanssa?
Miten toimin tiimin ongelmatilanteissa?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty
Opiskelija osallistuu aktiivisesti tiimin yhteisiin oppimistilanteisiin. Opiskelija hyödyntää teoriatietoa ja jakaa osaamistaan myös muille. Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden toteutumista.
Hylätty
Opiskelija ei tuo lisäarvoa oppivaan organisaatioon. Opiskelija ei tuo teoriaosaamistaan tiimin oppimistilanteisiin.
Aika ja paikka
LÄhikerrat yhden lukukauden ajan kaksi kertaa viikossa.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Pääasiallinen oppimismenetelmä on dialogi, joka edellyttää läsnäoloa ja aktiivisuutta yhteisissä oppimistilanteissa. Oppiminen tapahtuu yhteisissä tilanteissa, mihin opiskelija yksin tai ryhmän osana jakaa tietoa muille, analysoi sitä sekä tuottaa uutta tietoa muiden osallistujien kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Osallistuminen yhteisiin sessioihin 60 t.
sessioiden ulkopuolinen aika yksilölliseen ja yhdessä muiden kanssa tapahtuvaan työskentelyyn 75 t.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Toteutuksella ei ole valinnaista suoritustapaa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Yhteisissä dialogisessioissa esitellään ja saadaan tukea projekteihin, joita opiskelijat toteuttavat Työelämäoppimisen toteutuksiin liittyen. Projektit suunnitellaan ja toteutetaan yhteistyössä työelämän eri organisaatioiden kanssa.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty suoritus edellyttää 100%:n osallistumisen yhteisiin sessioihin, tarvittavat erikseen määritellyt, itsenäisesti toteutettavien tehtävien teon sekä niiden jakaminen yhteisissä sessioissa.
Ilmoittautumisaika
02.06.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.08.2022 - 31.07.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Avoin AMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu
Opettaja
- Mari Rytisalo
Vastuuhenkilö
Mari Rytisalo
Ryhmät
-
22AVOPEDAPSAvoinAMK, Monialainen verkostossa oppimisen polkuopinnot S2022
-
23KVETOVerkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelma
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tuntee tiimityön teoriaa ja osaa arvioida tiimityön hyötyjä erilaisissa työelämän tilanteissa
- osaa kehittää omia tiimityötaitojaan
- osaa innovoida ja ratkaista ongelmia tiimin jäsenenä
- osaa toimia kaikkien ryhmän jäsenten toimijuutta tukien
Sisältö (OJ)
Mikä on tiimityön merkitys työelämässä?
Mitkä tehokas tiimityön minulta edellyttää?
Miten tiimin jäsenenä edistän tiimiä luomaan ja saavuttamaan yhteisiä tavoitteita?
Miten innovoin yhdessä muiden kanssa?
Miten toimin tiimin ongelmatilanteissa?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty
Opiskelija osallistuu aktiivisesti tiimin yhteisiin oppimistilanteisiin. Opiskelija hyödyntää teoriatietoa ja jakaa osaamistaan myös muille. Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden toteutumista.
Hylätty
Opiskelija ei tuo lisäarvoa oppivaan organisaatioon. Opiskelija ei tuo teoriaosaamistaan tiimin oppimistilanteisiin.
Aika ja paikka
LÄhikerrat yhden lukukauden ajan kaksi kertaa viikossa.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Pääasiallinen oppimismenetelmä on dialogi, joka edellyttää läsnäoloa ja aktiivisuutta yhteisissä oppimistilanteissa. Oppiminen tapahtuu yhteisissä tilanteissa, mihin opiskelija yksin tai ryhmän osana jakaa tietoa muille, analysoi sitä sekä tuottaa uutta tietoa muiden osallistujien kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Osallistuminen yhteisiin sessioihin 60 t.
sessioiden ulkopuolinen aika yksilölliseen ja yhdessä muiden kanssa tapahtuvaan työskentelyyn 75 t.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Toteutuksella ei ole valinnaista suoritustapaa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Yhteisissä dialogisessioissa esitellään ja saadaan tukea projekteihin, joita opiskelijat toteuttavat Työelämäoppimisen toteutuksiin liittyen. Projektit suunnitellaan ja toteutetaan yhteistyössä työelämän eri organisaatioiden kanssa.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään 75 %:n osallistumisen yhteisiin sessioihin, tarvittavat erikseen määritellyt, itsenäisesti toteutettavien tehtävien teon sekä niiden jakaminen yhteisissä sessioissa.