Siirry suoraan sisältöön

Taidon opettaminen ja oppiminen 2Laajuus (3 op)

Tunnus: 2X00GV99

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää oppijalähtöisen ja osallistavan toiminnan tavoitteita.
• osaa suunnitella ja toteuttaa oppijalähtöisiä ja osallistavia opetus- tai harjoitustuokioita.
• osaa antaa palautetta oppijalähtöisesti ja osallistavasti.
• osaa arvioida omaa toimintaansa ja tuntee itsearvioinnin vaikutuksia itsetuntemuksen kehittymisessä ja ammatillisen kasvun tukena.

Sisältö

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
• Minkälaisia tavoitteita oppijalähtöisellä ja osallistavalla toiminnalla on?
• Miten suunnittelen ja toteutan oppijalähtöisiä ja osallistavia opetus- tai harjoitustuokioita?
• Miten annan palautetta oppijalähtöisesti ja osallistavasti?
• Minkälaista osaamista itsearviointi edellyttää, ja miten itsearviointia voi käyttää itsetuntemuksen kehittymisessä ja ammatillisen kasvun tukena?

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää osaamistavoitteiden mukaisen osaamisen osoittamista sovituilla toteutustavoilla.

Ilmoittautumisaika

09.06.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

15.09.2025 - 08.05.2026

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Musiikki

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 30

Koulutus
  • Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi
Opettaja
  • Susanna Vainio
  • Jari Salmela
  • Dimas Ruiz Santos
  • Markus Yli-Jokipii
Vastuuhenkilö

Mari Leppävuori

Ryhmät
  • 24MUPEINST
    24MUPE Instrumenttipedagogi
  • 24MUPESA
    24MUPE Hahmotustaitojen pedagogi säveltämisen painotuksella
  • 24MUPEKJ
    24MUPE kuoronjohto
  • 24MUPEOJ
    24MUPE orkesterinjohtaja

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää oppijalähtöisen ja osallistavan toiminnan tavoitteita.
• osaa suunnitella ja toteuttaa oppijalähtöisiä ja osallistavia opetus- tai harjoitustuokioita.
• osaa antaa palautetta oppijalähtöisesti ja osallistavasti.
• osaa arvioida omaa toimintaansa ja tuntee itsearvioinnin vaikutuksia itsetuntemuksen kehittymisessä ja ammatillisen kasvun tukena.

Sisältö (OJ)

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
• Minkälaisia tavoitteita oppijalähtöisellä ja osallistavalla toiminnalla on?
• Miten suunnittelen ja toteutan oppijalähtöisiä ja osallistavia opetus- tai harjoitustuokioita?
• Miten annan palautetta oppijalähtöisesti ja osallistavasti?
• Minkälaista osaamista itsearviointi edellyttää, ja miten itsearviointia voi käyttää itsetuntemuksen kehittymisessä ja ammatillisen kasvun tukena?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää osaamistavoitteiden mukaisen osaamisen osoittamista sovituilla toteutustavoilla.

Aika ja paikka

Sovitaan opettajan kanssa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opetukseen osallistuminen ja sovittujen tehtävien ja harjoitusten tekeminen.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus tai muu opettajan kanssa sovittava opetusmuoto.

Oppimateriaalit

Sovitaan opetuksen yhteydessä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT