Siirry suoraan sisältöön

Uravalmennus ja opintojen ohjaus 2Laajuus (5 op)

Tunnus: 2E00EW82

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tietää työsuojelun perusteet, syventää työturvallisuuteen liittyvää osaamistaan ja osaa hakea tietoa näihin liittyvistä laeista ja säädöksistä. Opiskelija osaa toimia työelämän viestintä-ja vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija osaa toimia konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa toimia alansa ammattieettisten suositusten mukaisesti, osaa toimia tasa-arvoisesti ja noudattaa kestävän kehityksen periaatteita myös opiskeluprojekteissa. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.

Sisältö

Työsuojelu ja työturvallisuus, työyhteisöosaaminen taidot, päätöksentekoprosessit, konfliktin ratkaisu, ryhmätyöskentelyharjoitukset. Media-alan työn eettiset suositukset, ammattieettiset periaatteet, tasa-arvo ja kestävä kehitys. Vuosiportfolion laatiminen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet tyydyttävästi. Portfoliossa opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa hakea näistä asioista tietoa. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa aktiivisesti hakea näistä lisätietoa ja soveltaa niitä käytäntöön. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan erinomaisesti. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Lisätiedot

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.05.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

40 - 55

Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Maaret Salminen
  • Petteri Rajanti
  • Tommi Moilanen
  • Janne Heinonen
  • Tuomas Niemi
  • Carolina Pajula
  • Maija Joensuu
  • Teppo Nuutinen
Vastuuhenkilö

Carolina Pajula

Ryhmät
  • 22MA
    Medianomi (AMK) 2022

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija tietää työsuojelun perusteet, syventää työturvallisuuteen liittyvää osaamistaan ja osaa hakea tietoa näihin liittyvistä laeista ja säädöksistä. Opiskelija osaa toimia työelämän viestintä-ja vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija osaa toimia konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa toimia alansa ammattieettisten suositusten mukaisesti, osaa toimia tasa-arvoisesti ja noudattaa kestävän kehityksen periaatteita myös opiskeluprojekteissa. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.

Sisältö (OJ)

Työsuojelu ja työturvallisuus, työyhteisöosaaminen taidot, päätöksentekoprosessit, konfliktin ratkaisu, ryhmätyöskentelyharjoitukset. Media-alan työn eettiset suositukset, ammattieettiset periaatteet, tasa-arvo ja kestävä kehitys. Vuosiportfolion laatiminen.

Lisätiedot (OJ)

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet tyydyttävästi. Portfoliossa opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa hakea näistä asioista tietoa. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa aktiivisesti hakea näistä lisätietoa ja soveltaa niitä käytäntöön. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan erinomaisesti. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

10.06.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

22.08.2022 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Petteri Rajanti
  • Maaret Salminen
  • Pertti Näränen
  • Tommi Moilanen
  • Tuomas Niemi
  • Carolina Pajula
  • Maija Joensuu
Vastuuhenkilö

Carolina Pajula

Ryhmät
  • 21MA
    Medianomi (AMK) 2021

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija tietää työsuojelun perusteet, syventää työturvallisuuteen liittyvää osaamistaan ja osaa hakea tietoa näihin liittyvistä laeista ja säädöksistä. Opiskelija osaa toimia työelämän viestintä-ja vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija osaa toimia konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa toimia alansa ammattieettisten suositusten mukaisesti, osaa toimia tasa-arvoisesti ja noudattaa kestävän kehityksen periaatteita myös opiskeluprojekteissa. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.

Sisältö (OJ)

Työsuojelu ja työturvallisuus, työyhteisöosaaminen taidot, päätöksentekoprosessit, konfliktin ratkaisu, ryhmätyöskentelyharjoitukset. Media-alan työn eettiset suositukset, ammattieettiset periaatteet, tasa-arvo ja kestävä kehitys. Vuosiportfolion laatiminen.

Lisätiedot (OJ)

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet tyydyttävästi. Portfoliossa opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa hakea näistä asioista tietoa. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa aktiivisesti hakea näistä lisätietoa ja soveltaa niitä käytäntöön. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan erinomaisesti. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

09.06.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

23.08.2021 - 31.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Maaret Salminen
  • Petteri Rajanti
  • Tommi Moilanen
  • Tuomas Niemi
  • Carolina Pajula
  • Teppo Nuutinen
  • Helena Ruohotie
Vastuuhenkilö

Tuomas Niemi

Ryhmät
  • 20MA
    Medianomi (AMK) 2020

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija tietää työsuojelun perusteet, syventää työturvallisuuteen liittyvää osaamistaan ja osaa hakea tietoa näihin liittyvistä laeista ja säädöksistä. Opiskelija osaa toimia työelämän viestintä-ja vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija osaa toimia konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa toimia alansa ammattieettisten suositusten mukaisesti, osaa toimia tasa-arvoisesti ja noudattaa kestävän kehityksen periaatteita myös opiskeluprojekteissa. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.

Sisältö (OJ)

Työsuojelu ja työturvallisuus, työyhteisöosaaminen taidot, päätöksentekoprosessit, konfliktin ratkaisu, ryhmätyöskentelyharjoitukset. Media-alan työn eettiset suositukset, ammattieettiset periaatteet, tasa-arvo ja kestävä kehitys. Vuosiportfolion laatiminen.

Lisätiedot (OJ)

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet tyydyttävästi. Portfoliossa opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa hakea näistä asioista tietoa. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa aktiivisesti hakea näistä lisätietoa ja soveltaa niitä käytäntöön. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan erinomaisesti. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Aika ja paikka

Kerran kuussa koko lukuvuoden ajan kontaktiopetustapaaminen sekä erikseen sovitut tutorryhmän tapaamiset. Itsenäistä työskentelyä teema-aineistojen parissa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Asiantuntija-alustuksia ja kontaktiopetusta kerran kuukaudessa koko lukuvuoden ajan. Itsenäistä työskentelyä Moodlen teema-aineistojen ja tehtävien parissa. Opiskelija kokoaa lukuvuoden päätteeksi työelämälähtöisen, ammatillisen osaamisportfolion.Tutoryhmän tapaamisia.

Oppimateriaalit

Asiantuntijaluennot ja teema-aineistot Moodlessa.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet tyydyttävästi. Portfoliossa opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa hakea näistä asioista tietoa. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa aktiivisesti hakea näistä lisätietoa ja soveltaa niitä käytäntöön. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan erinomaisesti. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.