Siirry suoraan sisältöön

Building a Business NetworkLaajuus (6 op)

Tunnus: 3Y00FC67

Laajuus

6 op

Osaamistavoitteet

Student will be able to:
• create a working and active customer network for the team enterprise.
• use the customer relationship management platform/system and utilize it for team enterprise developing purposes.
• develop project management skills.

Sisältö

How to contact a potential or an existing customer?
How to create a workable customer network?
What is meant by the term customer relationship management?
What are the key elements of effective project management?

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Passed
Student manages to build a customer network, which consists of potential as well as existing customers. Student uses the suitable customer relation management system for not only maintaining but also developing purposes for team enterprise. Student has good project management skills.

Failed
Student is not able create a customer network. Student is not able to use the customer relationship management system for team development purposes. Student lacks the project management skills.

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 31.07.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Laajuus

6 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Entrepreneurship and Team Leadership (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Opettaja
  • Antti Vuento
  • Taru Nurmala
Ryhmät
  • 23ENTRE
    Entrepreneurship and Team Leadership, syksy 2023

Tavoitteet (OJ)

Student will be able to:
• create a working and active customer network for the team enterprise.
• use the customer relationship management platform/system and utilize it for team enterprise developing purposes.
• develop project management skills.

Sisältö (OJ)

How to contact a potential or an existing customer?
How to create a workable customer network?
What is meant by the term customer relationship management?
What are the key elements of effective project management?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Passed
Student manages to build a customer network, which consists of potential as well as existing customers. Student uses the suitable customer relation management system for not only maintaining but also developing purposes for team enterprise. Student has good project management skills.

Failed
Student is not able create a customer network. Student is not able to use the customer relationship management system for team development purposes. Student lacks the project management skills.

Aika ja paikka

Katso Pakista/lukkarikoneesta ja seuraa viestintää Proakatemian ja tiimin kanavilla. Pajat ovat pääsääntöisesti kaksi kertaa viikossa, neljä tuntia kerrallaan, Proakatemialla tai muussa, tiimin järjestämässä paikassa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Perinteistä tenttiä ei ole. Osaaminen näytetään muin tavoin, esimerkiksi suorittamalla toimeksiantoja Proakatemian tapahtumissa kuten Tiimidiilissä, myyntipäivillä, 24H:ssa tms. Valmentaja kertoo tarkemmin ja sopii käytännöistä tiimin kanssa sen tarpeiden mukaan.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen pajatyöskentelyyn, dialogi, reflektio. Itse-, vertais- ja valmentaja-arvio asetettuihin tavoitteisiin peilaten.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Proakateamialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppimistapoja ja -tilanteita ovat esimerkiksi pajat (alustukset, dialogi, työpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu), kirjallisuus, kirjoittaminen ja julkaiseminen, asiantuntijaluennot ja muu tiedonhankinta, projektityöskentely, seminaarit, solut ja yhteiset tapahtumat. Oppiminen kytkeytyy liiketoimintaprojekteihin. Tiimiyrittäjät vastaavat pajojen sisällöistä valmentajan kanssa.

Oppimateriaalit

Kirjallisuusvinkkejä saa mm. valmentajilta, opettajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lukukauden aikana tiimi järjestää pajoja 132 h:n verran, ja jokaisen tiimiyrittäjän on osallistuttava 120 h. Esteen tai oppimisen vuoksi on mahdollista korvata ristipölyttämällä.
Pajoihin osallistuminen edellyttää lisäksi
- pajan valmistelua
- pajaan valmistautumista (mahdolliset ennakkotehtävät)
- reflektointia.
Pajat ovat pääsääntöisesti 2 x 4 h / viikko. Lisäksi opintojakson suorittamiseen kuuluu 40 h muuta tiimin kanssa tehtävää työtä, mikä kirjataan tiimin sisäiseen HOPSiin (ns. tiimiopinnot).

Sisällön jaksotus

Tiimiyrityksen senhetkisen oppimistarpeen mukaan.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Pääsääntöisesti tiimiyrittäjä osallistuu oman tiiminsä pajoihin, mutta esteen tai oppimisen vuoksi on mahdollista ns. ristipölyttää toisen Proakatemian tiimin, toisen tiimiakatemian tai vastaavia treenejä käyttävien tiimioppimista toteuttavien organisaatioiden pajoissa.

Kun tiimiyrittäjä on kansainvälisessä vaihdossa, sen aikana olleet pajatunnit korvautuvat vaihdossa suoritetuilla opintojaksoilla.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Pajojen sisältö liittyy tiimiyrityksen toimintaan.

Kansainvälisyys

Liiketoiminnan kasvaessa ja/tai kansainvälisen projektin myötä myös kv-liiketoimintaan liittyvät sisällöt tulevat mukaan pajatyöskentelyyn.

Lisätietoja opiskelijoille

Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty
Opiskelija on osallistunut pajoihin ja työskennellyt tiiminsä kanssa aktiivisesti, rikastuttavasti ja vähintään vaaditun tuntimäärän verran (120 + 40 h). Hän osoittaa hallitsevansa käsitellyt sisällöt niin, että pystyy toteuttamaan niitä käytännössä tiimiyrityksessään. Hänen dialogitaitonsa ovat kehittynyeet. Hän osaa toimia tiimin arvojen mukaisesti ja noudattaa yhdessä sovittuja toimintatapoja.

Hylätty
Opiskelija ei ole osallistunut pajoihin tai tiimityöskentelyyn vaadittavaa minimimäärää (120 + 40 h). Hän ei osoita hallitsevansa aihealueen sisältöjä niin, että pystyisi viemään niitä käytäntöön tiimiyrityksessään. Hän ei toimi tiimiyrityksen arvojen mukaisesti tai noudata sopimuksia.

Ilmoittautumisaika

07.06.2023 - 30.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Laajuus

6 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Entrepreneurship and Team Leadership (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Opettaja
  • Timo Nevalainen
  • Salla Nieminen
Ryhmät
  • 22ENTRE
    Entrepreneurship and Team Leadership, syksy 2022

Tavoitteet (OJ)

Student will be able to:
• create a working and active customer network for the team enterprise.
• use the customer relationship management platform/system and utilize it for team enterprise developing purposes.
• develop project management skills.

Sisältö (OJ)

How to contact a potential or an existing customer?
How to create a workable customer network?
What is meant by the term customer relationship management?
What are the key elements of effective project management?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Passed
Student manages to build a customer network, which consists of potential as well as existing customers. Student uses the suitable customer relation management system for not only maintaining but also developing purposes for team enterprise. Student has good project management skills.

Failed
Student is not able create a customer network. Student is not able to use the customer relationship management system for team development purposes. Student lacks the project management skills.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

08.06.2021 - 30.08.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Laajuus

6 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Entrepreneurship and Team Leadership (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Opettaja
  • Annikka Lepola
Ryhmät
  • 21ENTRE
    Entrepreneurship and Team Leadership, syksy 2021

Tavoitteet (OJ)

Student will be able to:
• create a working and active customer network for the team enterprise.
• use the customer relationship management platform/system and utilize it for team enterprise developing purposes.
• develop project management skills.

Sisältö (OJ)

How to contact a potential or an existing customer?
How to create a workable customer network?
What is meant by the term customer relationship management?
What are the key elements of effective project management?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Passed
Student manages to build a customer network, which consists of potential as well as existing customers. Student uses the suitable customer relation management system for not only maintaining but also developing purposes for team enterprise. Student has good project management skills.

Failed
Student is not able create a customer network. Student is not able to use the customer relationship management system for team development purposes. Student lacks the project management skills.

Arviointiasteikko

0-5