Harjoittelu 2Laajuus (15 op)
Tunnus: 8T00FV95
Laajuus
15 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
− työskentelee ja kehittää osaamistaan urapolkunsa mukaisissa esihenkilö- ja/tai asiantuntijatehtävissä restonomin osaamisalalla
− havaitsee työ-/harjoitteluympäristössään kehittämiskohteita ja osallistuu kehittämistyöhön
− hyödyntää työssään digitalisaation mahdollisuuksia
− ymmärtää muuttuvan työelämän kompleksisuuden ja toimii joustavasti muuttuvissa työelämän tilanteissa
− osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia
Sisältö
MITKÄ inhimilliset, taloudelliset ja toiminnalliset tekijät varmistavat harjoitteluyhteisön menestyksen?
MITEN tuotteita ja palveluja kehitetään harjoittelupaikassa hyödyntämällä moniammatillista osaamista ja uusinta teknologiaa?
MITEN kestävän kehityksen tavoitteet on huomioitu harjoitteluyhteisössä ja miten toimintatapojen vastuullisuus toteutuu?
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija kykenee toimimaan esihenkilö- ja/tai asiantuntijatehtävissä restonomin osaamisalalla.
Opiskelija osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja.
Opiskelija käyttää palautetta oman ammatillisen kasvunsa välineenä. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on kehittänyt vuorovaikutustaitojaan.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 01.08.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.12.2025
Laajuus
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Arja Luiro
- Jaana Sahlsten
Vastuuhenkilö
Jaana Sahlsten
Ryhmät
-
23RESTOPalveluliiketoiminta 2023, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija:
− työskentelee ja kehittää osaamistaan urapolkunsa mukaisissa esihenkilö- ja/tai asiantuntijatehtävissä restonomin osaamisalalla
− havaitsee työ-/harjoitteluympäristössään kehittämiskohteita ja osallistuu kehittämistyöhön
− hyödyntää työssään digitalisaation mahdollisuuksia
− ymmärtää muuttuvan työelämän kompleksisuuden ja toimii joustavasti muuttuvissa työelämän tilanteissa
− osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia
Sisältö (OJ)
MITKÄ inhimilliset, taloudelliset ja toiminnalliset tekijät varmistavat harjoitteluyhteisön menestyksen?
MITEN tuotteita ja palveluja kehitetään harjoittelupaikassa hyödyntämällä moniammatillista osaamista ja uusinta teknologiaa?
MITEN kestävän kehityksen tavoitteet on huomioitu harjoitteluyhteisössä ja miten toimintatapojen vastuullisuus toteutuu?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija kykenee toimimaan esihenkilö- ja/tai asiantuntijatehtävissä restonomin osaamisalalla.
Opiskelija osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja.
Opiskelija käyttää palautetta oman ammatillisen kasvunsa välineenä. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on kehittänyt vuorovaikutustaitojaan.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Työssäoppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Laajuus 15-20 op (405-540 h; 1 op. = 27 h)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Aikaisemmin hankittu osaaminen voidaan tunnistaa ja tunnustaa ns. ahotoinnin kautta (AHOT)
Voit hakea hyväksilukua soveltuvan työkokemuksen perusteella. Keskustele oman opettajatuutorisi kanssa ohjauskeskustelussa, onko työkokemuksella hyväksiluku sinulle mahdollinen. Hyväksilukemiseen vaaditaan yhden vuoden työkokemus restonomin esihenkilö- tai asiantuntijatehtävissä.
Hyväksilukua haetaan Pakissa HyväHot-järjestelmässä
Lue ensin HyväHot-hyväksilukujärjestelmän opiskelijan ohjeet, ja sieltä erityisesti luku 4. HyväHot hakemuksen tekeminen, jotta hakemuksesi menee kerralla oikein eikä käsittely viivästy.
Täytä sähköinen hyväksilukuhakemus:
Kohta: Opinnot tai osaamiset -> valitse: lisää olemassa oleva osaaminen
Kohta: Haettavan hyväksilukemisen tyyppi -> valitse: korvaaminen
Lisää tarvittavat liitteet:
Kohtaan Kuvaus: omin sanoin selvitys monipuolisista alan työtehtävistä, joita olet työpaikassa tehnyt
Kohtaan Saamani osaamisen kuvaus suhteessa osaamistavoitteisiin: lyhyt selostus omin sanoin omasta osaamisestasi suhteessa harjoittelun tavoitteisiin
Kohtaan Liitteet: lataa tiedostona 1) työtodistus/-todistukset.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tutkintoon kuuluva pakollinen harjoittelu.
Kansainvälisyys
Harjoittelu on mahdollista suorittaa ulkomailla.
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.12.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.12.2024
Laajuus
15 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
35 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sanna Luoto
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Sanna Luoto
Ryhmät
-
22RESTOPalveluliiketoiminta 2022, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija:
− työskentelee ja kehittää osaamistaan urapolkunsa mukaisissa esihenkilö- ja/tai asiantuntijatehtävissä restonomin osaamisalalla
− havaitsee työ-/harjoitteluympäristössään kehittämiskohteita ja osallistuu kehittämistyöhön
− hyödyntää työssään digitalisaation mahdollisuuksia
− ymmärtää muuttuvan työelämän kompleksisuuden ja toimii joustavasti muuttuvissa työelämän tilanteissa
− osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia
Sisältö (OJ)
MITKÄ inhimilliset, taloudelliset ja toiminnalliset tekijät varmistavat harjoitteluyhteisön menestyksen?
MITEN tuotteita ja palveluja kehitetään harjoittelupaikassa hyödyntämällä moniammatillista osaamista ja uusinta teknologiaa?
MITEN kestävän kehityksen tavoitteet on huomioitu harjoitteluyhteisössä ja miten toimintatapojen vastuullisuus toteutuu?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija kykenee toimimaan esihenkilö- ja/tai asiantuntijatehtävissä restonomin osaamisalalla.
Opiskelija osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja.
Opiskelija käyttää palautetta oman ammatillisen kasvunsa välineenä. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on kehittänyt vuorovaikutustaitojaan.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Työssäoppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Laajuus 15-20 op (405-540 h; 1 op. = 27 h)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Aikaisemmin hankittu osaaminen voidaan tunnistaa ja tunnustaa ns. ahotoinnin kautta (AHOT)
Voit hakea hyväksilukua soveltuvan työkokemuksen perusteella. Keskustele oman opettajatuutorisi kanssa ohjauskeskustelussa, onko työkokemuksella hyväksiluku sinulle mahdollinen. Hyväksilukemiseen vaaditaan yhden vuoden työkokemus restonomin esihenkilö- tai asiantuntijatehtävissä.
Hyväksilukua haetaan Pakissa HyväHot-järjestelmässä
Lue ensin HyväHot-hyväksilukujärjestelmän opiskelijan ohjeet, ja sieltä erityisesti luku 4. HyväHot hakemuksen tekeminen, jotta hakemuksesi menee kerralla oikein eikä käsittely viivästy.
Täytä sähköinen hyväksilukuhakemus:
Kohta: Opinnot tai osaamiset -> valitse: lisää olemassa oleva osaaminen
Kohta: Haettavan hyväksilukemisen tyyppi -> valitse: korvaaminen
Lisää tarvittavat liitteet:
Kohtaan Kuvaus: omin sanoin selvitys monipuolisista alan työtehtävistä, joita olet työpaikassa tehnyt
Kohtaan Saamani osaamisen kuvaus suhteessa osaamistavoitteisiin: lyhyt selostus omin sanoin omasta osaamisestasi suhteessa harjoittelun tavoitteisiin
Kohtaan Liitteet: lataa tiedostona 1) työtodistus/-todistukset.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tutkintoon kuuluva pakollinen harjoittelu.
Kansainvälisyys
Harjoittelu on mahdollista suorittaa ulkomailla.