Opiskelijoiden hyvinvointiLaajuus (5 op)
Tunnus: TK00GC55
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Osallistuja
- osaa tunnistaa ja tarkastella opiskelijan hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä (teoriat, jäsennysmallit, viitekehykset, käsitteet) ja soveltaa niitä
- ymmärtää opiskelijan yksilöllisen kohtaamisen ja ohjauksen merkityksen hyvinvoinnin ja osallisuuden lähtökohtana
- ymmärtää osallisuuden, toimijuuden ja yhteisöllisyyden merkityksen ja tuntee keinoja tukea opiskelijoita
- osaa tukea eri menetelmin opiskelijaa ottamaan vastuuta omasta hyvinvoinnista kohti työhyvinvointia ja hyvää elämää
- tekee monialaista yhteistyötä ja hyödyntää erilaisia verkostoja opiskelijoiden hyvinvointia edistävästi
Sisältö
Sisältö
1. Opiskelijahyvinvointi; osallisuus, toimijuus, yhteisöllisyys, monialainen yhteistyö ja verkostot
2. Ihmisen hyvään elämään vaikuttavat tekijät
3. Yksilön toimijuuden ja osallisuuden vahvistaminen; kohtaaminen, vuorovaikutus, ohjaus
4. Yksilön vastuu ja osallisuus ryhmän rakentumisessa
5. Monialainen yhteistyö ja verkostot voimavarana
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuja
osaa tunnistaa, tarkastella ja soveltaa opiskelijan hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä sekä ymmärtää opiskelijan yksilöllisen kohtaamisen ja ohjauksen merkityksen hyvinvoinnin, osallisuuden ja toimijuuden lähtökohtana.
Osallistuja
osaa tukea eri menetelmin opiskelijaa ottamaan vastuuta omasta hyvinvoinnista kohti työhyvinvointia ja hyvää elämää.
Osallistuja
tuntee keinoja tukea opiskelijoita ja tekee monialaista yhteistyötä ja hyödyntää erilaisia verkostoja.
Ilmoittautumisaika
18.11.2022 - 16.01.2023
Ajoitus
17.01.2023 - 31.12.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Erikoistumiskoulutus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus
Opettaja
- Annukka Tapani
- Minna Seppälä
Ryhmät
-
23EOPHYV1Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus
Tavoitteet (OJ)
Osallistuja
- osaa tunnistaa ja tarkastella opiskelijan hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä (teoriat, jäsennysmallit, viitekehykset, käsitteet) ja soveltaa niitä
- ymmärtää opiskelijan yksilöllisen kohtaamisen ja ohjauksen merkityksen hyvinvoinnin ja osallisuuden lähtökohtana
- ymmärtää osallisuuden, toimijuuden ja yhteisöllisyyden merkityksen ja tuntee keinoja tukea opiskelijoita
- osaa tukea eri menetelmin opiskelijaa ottamaan vastuuta omasta hyvinvoinnista kohti työhyvinvointia ja hyvää elämää
- tekee monialaista yhteistyötä ja hyödyntää erilaisia verkostoja opiskelijoiden hyvinvointia edistävästi
Sisältö (OJ)
Sisältö
1. Opiskelijahyvinvointi; osallisuus, toimijuus, yhteisöllisyys, monialainen yhteistyö ja verkostot
2. Ihmisen hyvään elämään vaikuttavat tekijät
3. Yksilön toimijuuden ja osallisuuden vahvistaminen; kohtaaminen, vuorovaikutus, ohjaus
4. Yksilön vastuu ja osallisuus ryhmän rakentumisessa
5. Monialainen yhteistyö ja verkostot voimavarana
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Osallistuja
osaa tunnistaa, tarkastella ja soveltaa opiskelijan hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä sekä ymmärtää opiskelijan yksilöllisen kohtaamisen ja ohjauksen merkityksen hyvinvoinnin, osallisuuden ja toimijuuden lähtökohtana.
Osallistuja
osaa tukea eri menetelmin opiskelijaa ottamaan vastuuta omasta hyvinvoinnista kohti työhyvinvointia ja hyvää elämää.
Osallistuja
tuntee keinoja tukea opiskelijoita ja tekee monialaista yhteistyötä ja hyödyntää erilaisia verkostoja.
Arviointiasteikko
0-5