Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvoiva oppilaitos ja moninaiset oppimisympäristötLaajuus (5 op)

Tunnus: TK00GC53

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Osallistuja
- tunnistaa hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä erilaisissa oppimisympäristöissä (teoriat, jäsennysmallit, viitekehykset, käsitteet)
- tunnistaa ja ymmärtää hyvinvoinnin eri toimijatasot – yksilö, yhteisö, toimintaympäristöt
- tuntee soveltuvia hyvinvoinnin mittareita ja osaa hyödyntää niitä toiminnan kehittämisessä
- edistää oppimisympäristön yhteisöllisyyttä ja osallisuutta
- tuntee oppimisympäristöjen hyvinvointiin liittyvän lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä toiminnassaan

Sisältö

Sisältö:
1. Mikä vaikuttaa hyvinvointiin? Hyvinvointia jäsentävät ja määrittelevät teoriat ja viitekehykset ammatillisen koulutuksen moninaisissa oppimisympäristöissä
2. Hyvinvoinnin toimijatasot ja rakenteet
3. Hyvinvoinnin arviointi ja mittaaminen
4. Yhteisöllisyys ja osallisuus oppimisympäristöissä
5. Oppimisympäristöjen hyvinvointiin liittyvä lainsäädäntö

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuja osaa tunnistaa hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä erilaisissa oppimisympäristöissä (teoriat, jäsennysmallit, viitekehykset, käsitteet)
- osaa tunnistaa ja ymmärtää hyvinvoinnin eri toimijatasot – yksilö, yhteisö, toimintaympäristöt
- tuntee soveltuvia hyvinvoinnin mittareita ja osaa hyödyntää niitä toiminnan kehittämisessä
- osaa edistää oppimisympäristön yhteisöllisyyttä ja osallisuutta
- tuntee oppimisympäristöjen hyvinvointiin liittyvän lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä toiminnassaa

Ilmoittautumisaika

18.11.2022 - 16.01.2023

Ajoitus

17.01.2023 - 31.07.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Erikoistumiskoulutus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus
Opettaja
  • Minna Seppälä
  • Annukka Tapani
Ryhmät
  • 23EOPHYV1
    Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus

Tavoitteet (OJ)

Osallistuja
- tunnistaa hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä erilaisissa oppimisympäristöissä (teoriat, jäsennysmallit, viitekehykset, käsitteet)
- tunnistaa ja ymmärtää hyvinvoinnin eri toimijatasot – yksilö, yhteisö, toimintaympäristöt
- tuntee soveltuvia hyvinvoinnin mittareita ja osaa hyödyntää niitä toiminnan kehittämisessä
- edistää oppimisympäristön yhteisöllisyyttä ja osallisuutta
- tuntee oppimisympäristöjen hyvinvointiin liittyvän lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä toiminnassaan

Sisältö (OJ)

Sisältö:
1. Mikä vaikuttaa hyvinvointiin? Hyvinvointia jäsentävät ja määrittelevät teoriat ja viitekehykset ammatillisen koulutuksen moninaisissa oppimisympäristöissä
2. Hyvinvoinnin toimijatasot ja rakenteet
3. Hyvinvoinnin arviointi ja mittaaminen
4. Yhteisöllisyys ja osallisuus oppimisympäristöissä
5. Oppimisympäristöjen hyvinvointiin liittyvä lainsäädäntö

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Osallistuja osaa tunnistaa hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä erilaisissa oppimisympäristöissä (teoriat, jäsennysmallit, viitekehykset, käsitteet)
- osaa tunnistaa ja ymmärtää hyvinvoinnin eri toimijatasot – yksilö, yhteisö, toimintaympäristöt
- tuntee soveltuvia hyvinvoinnin mittareita ja osaa hyödyntää niitä toiminnan kehittämisessä
- osaa edistää oppimisympäristön yhteisöllisyyttä ja osallisuutta
- tuntee oppimisympäristöjen hyvinvointiin liittyvän lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä toiminnassaa

Arviointiasteikko

0-5