Game Project 2 (10 op)
Toteutuksen tunnus: IM00DS78-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2022 - 05.02.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.01.2023 - 14.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 8 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- TAMK Mediapolis
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 15 - 40
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
- Opettajat
- Toni Pippola
- Antti Perälä
- Pasi Pekkanen
- Sami Kojo
- Gareth Noyce
- Vastuuhenkilö
- Pasi Pekkanen
- Ryhmät
-
20MEDIAARTDegree Programme in Media and Arts
-
21MEDIAARTDegree Programme in Media and Arts
-
21TIKOGAME21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
- Luokittelu
- BLENDED
- Opintojakso
- IM00DS78
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Student is able to work in a game production team to control scope and complete a 3D game project within the time allotted. Student is able to apply a range of transforms to input data to control player interactions within a 3D environment and design and implement a range of AI for NPC characters and player threats within this 3D world. Demonstrate building a final package for deployment to PC.
Sisältö (Opintojakso)
Game project, teamwork, game release, 3D game release, scope.
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
For programmers: 3D Games Programming
For Artists: Basics of 3D Modeling
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
The student can describe key concepts of 3D games.
The student can describe a range of transforms to input data to control player interactions within a 3D environment.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
The student is able to apply previous lessons in the creation of 2D game worlds to a larger 3D environment.
The student can demonstrate a clear understanding of how to create and populate an interesting 3D game world for the player to explore with at least one working game mechanic.
The student can create 3D game worlds.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
The student is able to apply learned skills to complete a 3D game project within the time allotted.
The student is able to release a game in a team.
Aika ja paikka
Monday 9 - 15 GameStudio at Kuntokatu (C3-20)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
No Exam, just Game Project. DL 15.5.2022
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The course is evaluated based on the project results and student project reports and reviews
Game Project
Documentation
Review
Presentations
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Spring season Game Project
Independent project work in teams
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10cr, about 270 working hours
Project checking
Project work in teams
Project presentations
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Negotiable, Game Project with report or documentations
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Game Designer and Producer Gareth Noyce from Ruffiangames (UK) and founder in Triple Eh is one of the teachers of the course.
Kansainvälisyys
Game Designer and Producer Gareth Noyce from Ruffiangames (UK) and founder in Triple Eh is one of the teachers of the course.
Lisätiedot
For Games Academy Students.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student contribution to the project is not significant and peer reviews are poor. The student has problems with time management and deadlines but is able to deliver at some point.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student contribution to the project is significant and peer reviews are good. The student can manage his/her time and meet most deadlines.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student contribution to the project is significant and displays a high quality standard and the peer reviews are excellent. The student can manage his/her time well and meet the required deadlines.