Digitaalinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10126-LA00BO59-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.05.2025 - 17.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 01.09.2025 - 31.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Opintojakso
- C-10126-LA00BO59
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa - suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman - arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden - laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Suositeltavaa on, että avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijalla on aiemmin suoritettu korkeakoulututkinto.
Aika ja paikka
Zoomluennot etäopetus: 23.9, 14.10, 28.10 ja 25.11. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät (ennakkotehtävä, moodle-tehtävä), Harjoitustyö/artikkeli, aktiivinen osallistuminen. Lisäksi tehtävänä on oman työn arviontia ja vertaisarviointia. Lisäksi oppimisen reflektointia.
Arviointiasteikko
1-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.
Oppimateriaalit
Oppimateriaalia on Moodle-pohjassa. Kirja: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing Dave Chaffey and P. R. Smith 2023 (tai vastaava)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin strateginen suunnitelma (SOSTAC), (MRACE) markkinoinnin suunnitelma, markkinoinnin automaatio, tekoäly, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä tutustutaan ajankohtaiseen kehitykseen ja markkinoinnin teknologioihin (Martech). Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Harjoitustyö tehdään oman kiinnostuksen ja työelämän tarpeisiin läheisesti liittyvästä digitaalisen markkinoinin aiheesta.
Kansainvälisyys
Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä, moodletehtävä ja harjoitustyö/artikkeli.
Lisätietoja opiskelijoille
Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan.