Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10065-LY00FG24-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2024 - 05.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.03.2025 - 28.04.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- Metropolia Ammattikorkeakoulu, Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 5
- Opintojakso
- C-10065-LY00FG24
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää digitaalisen asiakaskokemuksen merkityksen yrityksen strategiselle kilpailuedulle sekä erinomaisen asiakaskokemuksen merkityksen osana yrityskulttuuria. Opiskelija osaa hyödyntää ketteriä asiakaslähtöisiä tutkimusmenetelmiä, tuntee digitaaliset palvelukanavat, ratkaisut ja alustat. Lisäksi opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa automatisoituja digitaalisia prosesseja sekä mitata ja seurata digitaalisia asiakaskokemuksia.
Sisältö (Opintojakso)
* Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen ja organisaation strategia * Erinomaiset asiakaskokemukset osana organisaatiokulttuuria * Ketterät asiakaslähtöiset tutkimusmenetelmät * Digitaalisen asiakaskokemuksen suunnittelu ja lisäarvon luominen verkossa * Digitaaliset palvelukanavat, työkalut, ratkaisut ja alustat * Digitaalisten prosessien automatisointi ja tekoälyn hyödyntäminen * Digitaalisen asiakaskokemuksen mittarit ja seuranta
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Suoritettu korkeakoulututkinto
Aika ja paikka
Verkossa/Zoom katso kurssiohjelma Oma
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
NA
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Kehityssuunnitelma (1-3 hlön "ryhmät") videolla 50-80 p. minimi 40p. • Vertaisarviointi (yksilötyönä) 0-20 p. minimi 10 p. • Tehtäväuusintojen ja myöhästyneiden tehtäväpalautusten mahdollinen maksimipistemäärä on 50%.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
• Online/Zoom luennot ja työpajat • Kehityssuunnitelma (1-3 hlön "ryhmät") videolla • Vertaisarviointi (yksilötyönä)
Oppimateriaalit
• Zoom ja video/ppt materiaalit • HubSpot Academy manuals and videos • Digital Marketing Excellence, Dave Chaffey, PR Smith, 7th edition, 2023 (myös e) • Korkiakoski Kari, Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus, Alma, 2019 (myös e ) • Curedale, Robert, Service Design, Process & Methods (ei löydy e-kirjana) • Stickdorn, Marc, This is service design methods (myös e ) • Stickdorn, Marc, This is service design doing (löytyy myös e ) • Digital Customer Experience Engineering : Strategies for Creating Effective Digital Experiences Wiedenhofer Lars, Apress L. P. 2021 (löytyy myös e)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
20 tuntia luentoja 115 tuntia ryhmä/yksilötyötä
Sisällön jaksotus
Katso kurssiohjelma Oma
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
NA
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
NA
Kansainvälisyys
NA
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson opettajaksi tulee ennakkotiedoista poiketen Sigrid Öhrling. Saat häneltä viestiä ennen kurssin alkamista. Toteutustiedot ja ajankohdat pysyvät ennallaan kuitenkin.