Siirry suoraan sisältöön

Viihteen, urheilun ja musiikin markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10065-LX00FZ65-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2025 - 11.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.05.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Laajuus
5 op
Korkeakoulu
Metropolia Ammattikorkeakoulu, Leiritie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 50
Opintojakso
C-10065-LX00FZ65

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

• Tutustua erilaisiin strategisiin vaihtoehtoihin ja toteutuksiin eri toimialoilla, kulttuureissa ja/tai organisaatiotyypeissä keskittyen erityisesti viihteen, musiikin ja urheilun markkinointiin • Soveltaa aiempia opetussuunnitelman osia erityisessä kontekstissa • Erikoistua tiettyyn alaan - kehittää markkinointisuunnitelmia, liiketoimintamalleja ja aloittaa opinnäytetyön ja mahdollisesti jopa uran perustan luominen

Sisältö (Opintojakso)

• Markkinointikatsaus • Strategisen johtamisen katsaus • Yleinen viihdemarkkinointi, johtaminen ja toiminta • Katsaus erilaisiin viihde- ja media-aloihin. • Yleisö asiakkaina - myös erilaiset kulttuurit, alakulttuurit, tutkimus jne. • Viihteen markkinointimix ja brändäys • Integroitu ja konvergentti myynninedistämisviestintä • Teollisuuden sovellukset ja johtamiskysymykset - esim. tapahtumien johtaminen • Musiikkiteollisuus / markkinointi Musiikki vs. esitysmarkkinointi • Urheilumarkkinointi • Katsojien ymmärtäminen asiakkaina • Sisäiset / ulkoiset epävarmuustekijät • Segmentointi, kohdentaminen ja asemointi urheilussa • Myynninedistämistoiminnan (viestinnän) yhdistelmä

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Markkinointi ja Johtamisen perusteet tai vastaavat opinnot

Aika ja paikka

Opetus on englanniksi.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opetus on englanniksi.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opetus on englanniksi.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opetus on englanniksi.

Oppimateriaalit

Opetus on englanniksi.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opetus on englanniksi.

Sisällön jaksotus

Opetus on englanniksi.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opetus on englanniksi.

Kansainvälisyys

-A look at International Management -The audience as customers – also different cultures, sub-cultures, research, etc.

Lisätietoja opiskelijoille

OBJECTIVES -To explore the various strategic options and implementations in different industries, cultures, and/or types of organizations with a specialized project focused on entertainment, music or sports marketing - To apply previous curriculum elements to a specific context -To specialize in a specific area – develop marketing plans, business models and begin the foundations of a thesis and even possibly a career PREREQUISITES - very good command of English language at least first year marketing course, research, and a course in management is an advantage

Siirry alkuun