Viihteen, urheilun ja musiikin markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10065-LX00FZ65-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2025 - 11.05.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.05.2025 - 31.07.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- Metropolia Ammattikorkeakoulu, Leiritie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 50
- Opintojakso
- C-10065-LX00FZ65
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
• Tutustua erilaisiin strategisiin vaihtoehtoihin ja toteutuksiin eri toimialoilla, kulttuureissa ja/tai organisaatiotyypeissä keskittyen erityisesti viihteen, musiikin ja urheilun markkinointiin • Soveltaa aiempia opetussuunnitelman osia erityisessä kontekstissa • Erikoistua tiettyyn alaan - kehittää markkinointisuunnitelmia, liiketoimintamalleja ja aloittaa opinnäytetyön ja mahdollisesti jopa uran perustan luominen
Sisältö (Opintojakso)
• Markkinointikatsaus • Strategisen johtamisen katsaus • Yleinen viihdemarkkinointi, johtaminen ja toiminta • Katsaus erilaisiin viihde- ja media-aloihin. • Yleisö asiakkaina - myös erilaiset kulttuurit, alakulttuurit, tutkimus jne. • Viihteen markkinointimix ja brändäys • Integroitu ja konvergentti myynninedistämisviestintä • Teollisuuden sovellukset ja johtamiskysymykset - esim. tapahtumien johtaminen • Musiikkiteollisuus / markkinointi Musiikki vs. esitysmarkkinointi • Urheilumarkkinointi • Katsojien ymmärtäminen asiakkaina • Sisäiset / ulkoiset epävarmuustekijät • Segmentointi, kohdentaminen ja asemointi urheilussa • Myynninedistämistoiminnan (viestinnän) yhdistelmä
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Markkinointi ja Johtamisen perusteet tai vastaavat opinnot
Aika ja paikka
Opetus on englanniksi.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Opetus on englanniksi.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opetus on englanniksi.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opetus on englanniksi.
Oppimateriaalit
Opetus on englanniksi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opetus on englanniksi.
Sisällön jaksotus
Opetus on englanniksi.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opetus on englanniksi.
Kansainvälisyys
-A look at International Management -The audience as customers – also different cultures, sub-cultures, research, etc.
Lisätietoja opiskelijoille
OBJECTIVES -To explore the various strategic options and implementations in different industries, cultures, and/or types of organizations with a specialized project focused on entertainment, music or sports marketing - To apply previous curriculum elements to a specific context -To specialize in a specific area – develop marketing plans, business models and begin the foundations of a thesis and even possibly a career PREREQUISITES - very good command of English language at least first year marketing course, research, and a course in management is an advantage