Siirry suoraan sisältöön

Experiential learning and society (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-02631-YPYAMK-ELS-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.11.2024 - 20.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.01.2025 - 31.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Korkeakoulu
Humanistinen ammattikorkeakoulu, Paikkaan sitomaton
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 50

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson opiskeltuaan opiskelija • ymmärtää kokemuksellisen oppimisen sekä elämys- ja seikkailupedagogiikan teoreettisen viitekehyksen keskeiset näkökulmat • osaa tarkastella kokemukselliseen oppimiseen, seikkailukasvatukseen ja elämyspedagogiikkaan liittyvää ajankohtaista keskustelua ja tutkimusta • tuntee seikkailu- ja elämyspedagogiikan pragmaattisia lähtökohtia ja periaatteita • osaa arvioida kriittisesti seikkailu- ja elämyspedagogiikan mahdollisuuksia, merkitystä ja sovellettavuutta eri ammattialoilla, toimintaympäristöissä ja yhteisöissä • osaa reflektoida asiantuntijuuden kehittämistä kokemuksellisen oppimisen ja seikkailu- ja elämyspedagogiikan näkökulmasta

Sisältö (Opintojakso)

Sisällöt: • Kokemuksellisen oppimisen sekä seikkailu- ja elämyspedagogiikan historia, filosofia, traditiot, keskeinen käsitteistö • Käytännölliset lähtökohdat, periaatteet ja prosessit ohjaamisessa • Ajankohtaiset kysymykset, keskustelut ja viimeaikainen tutkimus

Aika ja paikka

Webinaarit pidetään: - ma 27.1. klo 15-17 - ma 10.2. klo 15-18 - ma 24.2. klo 15-18 - ma 10.3. klo 15-18

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Online course. Webinars, independent study, individual and group assignments, a learning diary. Webinars are mandatory.

Lisätietoja opiskelijoille

Experiential learning and society 5 ECTS aims to develop students’ understanding of the theoretical framework, foundations and principles of experiential learning and experiential and adventure education. The course focuses on current discussions and research, examining the meaning of and opportunities for experiential learning and adventure education. Course participants explore the relevance of experiential learning and adventure education in contemporary societies. Target group: The course is intended for both students and professionals in youth work, NGO work, education and schooling, rehabilitation, social work, and sports and physical education who wish to strengthen their theoretical and research and development competence in experiential learning and adventure education. Prior studies in community education or adventure education are not required, however degree studies in these fields are recommended and will provide useful background for the course.

Siirry alkuun