Experience design and experiential learning (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02631-YPYAMK-EDEL-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 28.10.2024 - 28.03.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.04.2025 - 30.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- Humanistinen ammattikorkeakoulu, Paikkaan sitomaton
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 50
- Opintojakso
- C-02631-YPYAMK-EDEL
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa: - tarkastella elämysten muotoilemista hyvinvointi-, elämys-, luonto- ja matkailupalveluiden toimintaympäristössä - ymmärtää ihmisen käyttäytymistä kokemusten ja merkityksellisten elämysten näkökulmasta - osaa analysoida kehittämistarpeita asiakkaiden, toimintojen, palvelujen ja ympäristöjen - osaa kehittää asiakaspolkuja, palveluita, tuotteita ja ympäristöjä soveltaen kokemuksellisen oppimisen ja seikkailukasvatuksen tietoperustaa ja menetelmiä.
Sisältö (Opintojakso)
Sisällöt • merkityksellinen kokemus, seikkailu, elämyksellisyys • palvelumuotoilu, elämysmuotoilu, elämystalous • kasvatuksellinen, psykologinen ja sosiaalipsykologinen näkökulma elämyksiin ja kokemuksiin • fyysiset, digitaaliset ja virtuaaliset kokemukset ja ympäristöt.
Aika ja paikka
Webinaarit ovat - 8.4. klo 15-18 - 15.4. klo 15-18 - 22.4. klo 15-18 - 29.4. klo 15-18
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Webinaarit, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen työskentely.
Lisätietoja opiskelijoille
In this course, participants learn about human behaviour from the perspectives of “experiencing” and "meaningful experiences”. Special attention will be given to applying the knowledge base and methods of experiential learning and adventure education in the fields of wellness, experience- and nature-based services and tourism. Target group: The course is intended for both students and professionals within the fields of education, youth/social/NGO work, leisure and recreation, business, tourism, and sports. A Bachelor’s degree from one of the aforementioned fields is recommended but not obligatory.