Siirry suoraan sisältöön

Vastuullinen markkinointiviestintä ( (ilmoittautuminen vain RIPA/avoin amk, nonstop)nonstop) (5op)

Toteutuksen tunnus: C-02504-MM00CJ23-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2025 - 31.05.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
08.09.2025 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Laajuus
5 op
Korkeakoulu
Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 8.9.2025 – 31.07.2026 Moodlessa.
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 200
Opintojakso
C-02504-MM00CJ23

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson tarkoitus: Opintojakson tarkoituksena on perehtyä markkinointiviestinnän keinoihin ja brändiajatteluun. Lisäksi tarkoituksena on tarkastella vastuullisen kuluttamisen edistämisestä markkinointiviestinnän avulla. Osaamiset: Palveluliiketoiminta Työelämässä toimiminen Eettisyys Opintojakson tavoite: Sinä hallitset erilaisia markkinointiviestinnän keinoja, tutustut brändiajatteluun ja opit tuottamaan sisältöä sosiaaliseen mediaan. Sinä osaat arvioida markkinointiviestinnän vaikuttavuutta myös vastuullisen kuluttamisen näkökulmasta. Ymmärrät miten tekoälyä voidaan hyödyntää markkinointiviestinnässä

Sisältö (Opintojakso)

Markkinointiviestinnän keinot Brändiajattelu Sisällöntuotanto sosiaalisen median kanaviin Mainonnan säätely Suomessa Vastuullisen kuluttamisen edistäminen

Aika ja paikka

8.9.2025 – 31.07.2026 Moodlessa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan itsenäisesti yksilötehtäviä tekemällä.

Oppimateriaalit

Fill, C. & Turnbull, S. (2019). Marketing communications: Touchpoints, sharing and disruption (Eighth edition.). Harlow, England: Pearson. (Saatavilla e-kirjana) Wrigley, C. & Straker, K. (2018). Affected: Emotionally engaging customers in the digital age. Milton, Qld: John Wiley & Sons Australia, Ltd. (Saatavilla e-kirjana) Charlesworth, A. (2022). Digital Marketing: A Practical Approach (4th edition). London: Routledge. (Saatavilla e-kirjana) Muu opiskelumateriaali (blogikirjoitukset, podcastit, videot, tilastot ja tutkimusraportit) Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kirjallisuuteen perehtyminen ja tehtävien tekeminen yhteensä 135 h. Orientaatio 5 h Luentotallenteet ja pienemmät yksilötehtävät 76 h Laajempi lopputehtävä 54 h

Sisällön jaksotus

Opintojakso suoritettavissa itsenäisesti tehtäviä tekemällä 8.9.2025 – 31.7.2026.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson arviointimenetelmänä on osaamisen arviointi yksilötehtävissä. Kaikkien osa-alueiden tehtävät on suoritettava hyväksytysti, jotta opintojaksosta voidaan antaa hyväksytty suoritusmerkintä.

Siirry alkuun