Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisesti kehittyvät sosiaali- ja terveyspalvelut (5op)

Toteutuksen tunnus: 7K00GH57-3024

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2026 - 31.07.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2026 - 31.12.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Nursing
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
englanti
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Nursing
Opettajat
Virva Vasari
Nancy Kamau
Vastuuhenkilö
Nancy Kamau
Ryhmät
26NURTOPUP
Degree Programme in Nursing, syksy 2026, 26NURTOPUP
Opintojakso
7K00GH57

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojaksolla perehdyt monialaisesti sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmään sekä kehittyvään, tulevaisuudentoimintaympäristöön, digitaalisiin sosiaali- ja terveyspalveluihin sekä asiakastiedon tuottamiseen ja tietoturvan perusteisiin. Pääset myös tutustumaan palvelumuotoiluun ja sen merkitykseen sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tuntee sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmän ja kehittyvän toimintaympäristön
• tunnistaa asiakaslähtöisyyden merkityksen digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä ja osaa arvioida digitaalisia palveluita asiakkaan näkökulmasta
• tunnistaa palvelumuotoilun sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämismenetelmänä
• ymmärtää asiakastiedon tuottamisen merkityksen sosiaali- ja terveyspalveluissa, sekä tietää tietoturvan ja tietosuojan merkityksen.

Sisältö (Opintojakso)

• Sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmä ja kehittyvä toimintaympäristö
• Asiakaslähtöiset digitaaliset sosiaali- ja terveyspalvelut
• Palvelumuotoilu sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä
• Asiakastiedon tuottaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa, tietoturva ja tietosuoja

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Hyväksytty:

Opiskelija
• Osaa kuvata sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmän rakenteita.
• Ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisessä.
• Osaa kuvata kehittämisen menetelmiä ja oman roolinsa kehittämisprosesseissa.
• Suorittaa opintojakson tehtävät hyväksytysti ja osallistuu aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn.
• Osaa soveltaa tietosuojan ja tietoturvan periaatteita ja tietää tiedon tuottamisen periaatteita.

Hylätty:

Opiskelija
• Ei osaa kuvata sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmän rakenteita.
• Ei ymmärrä moniammatillisen yhteistyön merkitystä asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisessä.
• Ei osaa kuvata kehittämisen menetelmiä ja oman roolinsa kehittämisprosesseissa.
• Ei suorita opintojakson tehtäviä hyväksytysti eikä osallistuu aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn.
• Ei osaa soveltaa tietosuojan ja tietoturvan periaatteita eikä tiedä tiedon tuottamisen periaatteita.

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun