Asiakaslähtöisesti kehittyvät sosiaali- ja terveyspalvelut (5op)
Toteutuksen tunnus: 7K00GH57-3024
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2026 - 31.07.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.08.2026 - 31.12.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Nursing
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Nursing
- Opettajat
- Virva Vasari
- Nancy Kamau
- Vastuuhenkilö
- Nancy Kamau
- Ryhmät
-
26NURTOPUPDegree Programme in Nursing, syksy 2026, 26NURTOPUP
- Opintojakso
- 7K00GH57
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojaksolla perehdyt monialaisesti sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmään sekä kehittyvään, tulevaisuudentoimintaympäristöön, digitaalisiin sosiaali- ja terveyspalveluihin sekä asiakastiedon tuottamiseen ja tietoturvan perusteisiin. Pääset myös tutustumaan palvelumuotoiluun ja sen merkitykseen sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tuntee sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmän ja kehittyvän toimintaympäristön
• tunnistaa asiakaslähtöisyyden merkityksen digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä ja osaa arvioida digitaalisia palveluita asiakkaan näkökulmasta
• tunnistaa palvelumuotoilun sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämismenetelmänä
• ymmärtää asiakastiedon tuottamisen merkityksen sosiaali- ja terveyspalveluissa, sekä tietää tietoturvan ja tietosuojan merkityksen.
Sisältö (Opintojakso)
• Sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmä ja kehittyvä toimintaympäristö
• Asiakaslähtöiset digitaaliset sosiaali- ja terveyspalvelut
• Palvelumuotoilu sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä
• Asiakastiedon tuottaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa, tietoturva ja tietosuoja
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Hyväksytty:
Opiskelija
• Osaa kuvata sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmän rakenteita.
• Ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisessä.
• Osaa kuvata kehittämisen menetelmiä ja oman roolinsa kehittämisprosesseissa.
• Suorittaa opintojakson tehtävät hyväksytysti ja osallistuu aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn.
• Osaa soveltaa tietosuojan ja tietoturvan periaatteita ja tietää tiedon tuottamisen periaatteita.
Hylätty:
Opiskelija
• Ei osaa kuvata sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmän rakenteita.
• Ei ymmärrä moniammatillisen yhteistyön merkitystä asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisessä.
• Ei osaa kuvata kehittämisen menetelmiä ja oman roolinsa kehittämisprosesseissa.
• Ei suorita opintojakson tehtäviä hyväksytysti eikä osallistuu aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn.
• Ei osaa soveltaa tietosuojan ja tietoturvan periaatteita eikä tiedä tiedon tuottamisen periaatteita.
Arviointiasteikko
0-5