Siirry suoraan sisältöön

Luovat työkalut sosiaalisessa mediassa (5op)

Toteutuksen tunnus: 3H00GO61-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.11.2025 - 04.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
05.01.2026 - 22.02.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Laajuus
5 op
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tomi Leino
Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Miina Kivelä
Ryhmät
24LIKOM
Liiketalous 2024, nuoret Markkinonti ja myynti
Opintojakso
3H00GO61

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson tavoitteena on kehittää sisällöntuotannon osaamista. Opintojakso antaa valmiudet hyödyntää graafista- ja audiovisuaalista viestintää sekä tarinallistamista sosiaalisen median sisällöissä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää sisältöstrategian merkityksen osana sisällöntuotannon suunnittelua sosiaalisessa mediassa
• osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista sisällöntuotantoa sosiaalisen median kanaviin
• tietää miten graafisen- ja audiovisuaalisen viestinnän luovia työkaluja voidaan hyödyntää sisältötuotannossa
• jäsentää dramaturgian ja tarinallistamisen keskeiset periaatteet sisällöntuotannon näkökulmasta

Sisältö (Opintojakso)

• Sisältöstrategia ja -markkinointi sosiaalisen median sisältöjen taustalla
• Graafinen ja audiovisuaalinen viestintä
• Sisältötyökalut sosiaalisen median sisällöntuotannossa
• Dramaturgia ja tarinallistaminen sisällöntuotannon näkökulmasta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija osaa nimetä sisällöntuotannon suunnittelun ominaispiirteitä sosiaalisessa mediassa. Opiskelija osaa määritellä sisältöstrategian ja -markkinoinnin keskeisiä elementtejä. Opiskelija suoriutuu avustetusti sisällöntuotannon suunnittelusta ja toteuttamisesta sosiaalisen median kanavissa. Opiskelija ymmärtää, miten graafisen ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja voidaan hyödyntää sisällöntuotannossa. Opiskelija tunnistaa dramaturgian ja tarinallistamisen keskeisiä periaatteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija jäsentää sisältöstrategian ja -markkinoinnin merkityksen osana sisällöntuotannon suunnittelua sosiaalisessa mediassa. Opiskelija osaa itsenäisesti laatia suunnitelman tavoitteellisen sisällöntuotannon toteuttamiseksi sosiaalisen median kanavissa. Opiskelija osaa vertailla ja valita sisällöntuotantoon sopivia graafisen ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja. Opiskelija noudattaa dramaturgian ja tarinallistamisen keskeisiä periaatteita sisällöntuotannossa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää sisältöstrategian ja -markkinoinnin sekä sisällöntuotannon muodostaman kokonaisuuden sekä niiden väliset suhteet sosiaalisessa medissa. Opiskelija suosittelee tilanteeseen sopivaa suunnitelmaa tavoitteellisen sisällöntuotannon toteuttamiseksi sosiaalisen median kanavissa ja on myös motivoitunut neuvomaan muita. Opiskelija pystyy analysoimaan sisällöntuotantoon sopivia graafisten ja audiovisuaalisen viestinnän työkaluja. Opiskelija kokeilee ja kehittää erilaisia tapoja hyödyntää dramaturgian ja tarinallistamisen periaatteita sisällöntuotannossa.

Aika ja paikka

Opetus kampuksella luokassa ajoitussuunnitelman mukaisesti kerran viikossa ke 7.1.-ke 17.2.2026 klo 12-14 tai 14-16.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luokkaopetus
Itsenäinen verkkomateriaalien opiskelu
Pienryhmätyöskentely

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan Moodlessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5x27h

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen näyttöjen osalta ole yhteydessä miina.kivela@tuni.fi ma 5.1.2026 mennessä sähköpostitse saadaksesi tarkemmat ohjeet aiemmin hankitun osaamisen näyttämiseen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tehtäviä voi halutessaan soveltaa oikeisiin yrityksiin.

Kansainvälisyys

Osa materiaaleista on englanniksi

Lisätietoja opiskelijoille

Uusinnoissa noudatetaan liiketalouden tutkinto-ohjelman uusintakäytäntöä (ks. Tutkintosääntö 27 §) . Hylätyn oppimistehtävän (raportti, essee, ryhmätyö, esitys, tms.) voi uusia opintojakson päättymisen jälkeen. Uusinnasta tulee sopia opintojakson opettajan kanssa heti hylätyn arvioinnin saamisen jälkeen tai viimeistään 3 kk opintojakson päättymisen jälkeen (=toteutussuunnitelmaan kirjattu päättymispäivä). Jos opintojakso loppuu touko-kesäkuussa, tulee opettajaan olla yhteydessä 4 kk:n kuluessa. Mikäli opiskelija ei ole annetun aikarajan puitteissa yhteydessä opettajaan tai mikäli opiskelija ei palauta tehtävää opettajan kanssa erikseen sovitun aikarajan mukaisesti, tulee opiskelijan ilmoittautua kurssille uudelleen. Jos opintojakso on jäänyt selvästi kesken tai opiskelijalta puuttuu useita oppimistehtäviä, opintojakso tulee suorittaa uudelleen.​

Siirry alkuun