Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja organisaatioviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00GO65-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2025 - 31.12.2025

Ajoitus

01.01.2026 - 22.02.2026

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Bachelor's Degree Programme in International Business
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership

Opettaja

  • Tarja Tittonen
  • Elina Merviö

Vastuuhenkilö

Elina Merviö

Ryhmät

  • 25TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2025, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on kiinnittää huomiota kohderyhmäajatteluun ja oppia käyttämään sen mukaisia markkinointi- ja viestintäkeinoja.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija​
- tuntee markkinoinnin ja viestinnän peruskäsitteet​.
- tietää, miten viestintää ja markkinointia tehdään ja mitataan.
- viestii tarkoituksenmukaisesti erilaisissa liiketoiminnan tilanteissa.​

Sisältö (OJ)

Mikä on markkinoinnin rooli ja mitkä ovat sen keskeisimmät toimenpiteet liiketoiminnassa?
Miksi viestintä on tärkeää organisaatioissa?
Miten esiinnytään ja viestitään ammattimaisesti erilaisissa tilanteissa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja viestinnän perusperiaatteet. Hän suoriutuu keskeisimmistä ammatillisista kirjoitus- ja esiintymistilanteista. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija jäsentää markkinoinnin ja viestinnän perusperiaatteet. Opiskelija ymmärtää ne yrityksen kilpailukeinojen kontekstissa. Hän suoriutuu keskeisimmistä ammatillisista kirjoitus- ja esiintymistilanteista. Hän toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia markkinoinnin ja viestinnän toteutustapoja. Hän pystyy suunnittelemaan ja toteuttamaan ammattimaista viestintää ja markkinointia kohderyhmän mukaisesti. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointiasteikko

0-5