Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinointi ja -myynti (5op)

Toteutuksen tunnus: 3H00GO60-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.11.2025 - 12.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
16.01.2026 - 12.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mika Jokinen
Niina Syrjälä
Vastuuhenkilö
Mika Jokinen
Ryhmät
25ALITA
Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2025, Monimuoto, Myynti
Opintojakso
3H00GO60

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson tavoitteena on kehittää opiskelijan digitaalisen markkinoinnin ja -myynnin perusosaamista.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää digimarkkinointistrategian merkityksen osana yrityksen tuloksellista liiketoimintaa
• tietää, miten digimarkkinointistrategia viedään käytäntöön ja miten sen tuloksia mitataan ja analysoidaan
• tunnistaa erilaisia tapoja, joilla organisaatio voi viestiä ja vaikuttaa asiakkaisiinsa digitaalisissa kanavissa
• tietää, miten erilaisia digitaalisia työkaluja ja alustaratkaisuja voidaan hyödyntää digimarkkinoinnin ja -myynnin toteuttamisessa

Sisältö (Opintojakso)

Digitaalisen markkinoinnin strategia
Digitaalisen markkinoinnin mallit
Digitaalisen markkinoinnin keinot ja kanavat
Digimarkkinointia ja -myyntiä tukevat alustaratkaisut ja muut teknologiat
Mittaaminen ja analytiikka

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää digimarkkinointistrategian merkityksen ja tunnistaa joitakin keinoja, miten se voidaan viedä käytäntöön. Opiskelija tietää yleisimpiä tapoja, joilla organisaatio voi viestiä ja vaikuttaa asiakkaisiinsa digitaalisissa kanavissa. Hän osaa nimetä yleisimpiä markkinointiin ja -myyntiin soveltuvia digitaalisia työkaluja ja alustaratkaisuja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää digimarkkinointistrategian merkityksen ja tietää miten se voidaan viedä käytäntöön. Hän tietää miten sen tuloksia voidaan mitata ja analysoida. Opiskelija osaa jäsentää yleisimpiä tapoja, joilla organisaatio voi viestiä ja vaikuttaa asiakkaisiinsa digitaalisissa kanavissa ja osaa valita siihen soveltuvat digitaaliset työkalut ja alustaratkaisut. Opiskelija ymmärtää miten erilaisia digitaalisia työkaluja ja alustaratkaisuja voidaan hyödyntää digimarkkinoinnin ja -myynnin toteuttamisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää digimarkkinointistrategian merkityksen ja osaa neuvoa miten se voidaan viedä käytäntöön. Hän ymmärtää miten sen tuloksia voidaan mitata ja analysoida. Opiskelija pystyy valitsemaan tilanteeseen sopivimman tavan, joilla organisaatio voi viestiä ja vaikuttaa asiakkaisiinsa digitaalisissa kanavissa ja voi suositella siihen soveltuvat digitaaliset työkalut ja alustaratkaisut. Opiskelija osaa analysoida miten erilaisia digitaalisia työkaluja ja alustaratkaisuja voidaan hyödyntää digimarkkinoinnin ja -myynnin toteuttamisessa.

Aika ja paikka

16.01.2026 12.00 - 14.00 B5-26
13.02.2026 12.00 - 14.00 B5-26
20.03.2026 12.00 - 14.00 B5-20
17.04.2026 12.00 - 14.00 B5-20
12.05.2026 12.00 - 14.00 B5-26

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Mahdollisten teemakohtaisten tehtävien ja tenttien ajankohdat ilmoitetaan kurssin alkaessa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Teemakohtaiset välitehtävät (4 kpl) arvioidaan hyväksytty/hylätty
Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 0-5
Tehtävien palautus myöhässä vaikuttaa alentavasti kokonaisarvosanaan.
Kaikkien tehtävien / tenttien tulee olla suoritettuna hyväksytysti kurssin toteutusajan puitteissa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena. Kurssi pitää sisällään luentoja, pienryhmätyöskentelyä, itsenäisiä harjoituksia, itsenäistä tiedonhakua ja oppimateriaaleihin tutustumista.

Oppimateriaalit

KURSSIKIRJA:
Komulainen, M. 2023 Menesty Digimarkkinoinnilla. 2.0
Kirja saatavilla e-kirjana TUNI Andorin kautta.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911324514905973

Muu suositeltava oppimateriaali julkaistaan kurssin Moodle-alustalla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi on 5 opintopisteen laajuinen. Opiskelijan työtä on 1 op = 27 h.

Sisällön jaksotus

Teema 1
Digitaalisen markkinoinnin strategia

Teema 2
Digitaalisen markkinoinnin mallit

Teema 3
Digitaalisen markkinoinnin keinot ja kanavat

Teema 4
Digimarkkinointia ja -myyntiä tukevat alustaratkaisut ja muut teknologiat

Teema 5
Mittaaminen ja analytiikka

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 2.1.2026 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson opettaja. Opettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella viimeistään 2.1.2026, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksi opintojakson opettaja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kurssilla hyödynnetään työelämäyhteistyötä mm. vierailijapuheenvuorojen kautta.

Kansainvälisyys

Osa kurssin oppimateriaaleista (esim. HubSpot Academyn videot) on englanniksi.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssilla on käytössä oppikirja, joka löytyy e-kirjana.
Kurssilla hyödynnetään myös HubSpot -järjestelmän kurssiosiota.

Jos sinulla on ehdotus yksilöllisiksi opiskelujärjestelyiksi, niin ilmoita siitä opettajille sähköpostilla kurssin alussa.

Uusinnoissa noudatetaan liiketalouden tutkinto-ohjelman uusintakäytäntöä (ks. Tutkintosääntö 27 §) . Hylätyn oppimistehtävän (raportti, essee, ryhmätyö, esitys, tms.) voi uusia opintojakson päättymisen jälkeen. Uusinnasta tulee sopia opintojakson opettajan kanssa heti hylätyn arvioinnin saamisen jälkeen tai viimeistään 3 kk opintojakson päättymisen jälkeen (=toteutussuunnitelmaan kirjattu päättymispäivä). Jos opintojakso loppuu touko-kesäkuussa, tulee opettajaan olla yhteydessä 4 kk:n kuluessa. Mikäli opiskelija ei ole annetun aikarajan puitteissa yhteydessä opettajaan tai mikäli opiskelija ei palauta tehtävää opettajan kanssa erikseen sovitun aikarajan mukaisesti, tulee opiskelijan ilmoittautua kurssille uudelleen. Jos opintojakso on jäänyt selvästi kesken tai opiskelijalta puuttuu useita oppimistehtäviä, opintojakso tulee suorittaa uudelleen.

Siirry alkuun