Teaching and Learning Musical Skill 2 (3cr)
Code: 2X00GV99-3001
General information
- Enrolment period
 - 09.06.2025 - 30.09.2025
 - Registration for the implementation has ended.
 
- Timing
 - 15.09.2025 - 08.05.2026
 - Implementation is running.
 
- Credits
 - 3 cr
 
- Mode of delivery
 - Contact learning
 
- Unit
 - Music
 
- Campus
 - TAMK Main Campus
 
- Teaching languages
 - Finnish
 
- Seats
 - 1 - 30
 
- Degree programmes
 - Degree Programme in Culture and Arts, Music
 
- Teachers
 - Antti Mustakallio
 - Kalle Oittinen
 - Annaleena Ilveskivi
 - Susanna Vainio
 - Jari Salmela
 - Mari Karjalainen
 - Anniina Lehto
 - Dimas Ruiz Santos
 - Musiikki Virtuaalihenkilö
 - Markus Yli-Jokipii
 
- Person in charge
 - Mari Leppävuori
 
- Course
 - 2X00GV99
 
Objectives (course unit)
After completing the course, the student is able to
• understand the goals of learner-centered and participatory approaches.
• plan and implement learner-oriented and participatory teaching or training sessions.
• provide feedback in a learner-centered and participatory manner.
• assess their own activities and understand the impact of self-assessment on the development of self-awareness and professional growth.
                    
Content (course unit)
During the course, we will seek to answer the following questions:
• What are the goals of learner-centered and participatory activities?
• How do I plan and implement learner-centered and participatory teaching or practice sessions?
• How do I provide feedback in a learner-centered and participatory manner?
• What kind of skills does self-assessment require, and how can self-assessment be used to develop self-awareness and support professional growth?
                    
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Completing the course successfully requires demonstrating competence in accordance with the competence objectives using the agreed implementation methods.
                    
Location and time
TAMK Pääkampus. Muut musiikkioppilaitokset ja organisaatiot.
Aikataulu sovitaan ohjaavan opettajan kanssa.
                    
Assessment methods and criteria
Arvioinnin perusteena toimivat opintojakson osaamistavoitteet. Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää osaamistavoitteiden mukaisen osaamisen osoittamista sovituilla toteutustavoilla.
Opintojakson toteutukseen osallistuvan opiskelijan kohdalla hyväksytty suoritus edellyttää 80 %:n läsnäoloa opetuksessa sekä opettajan määrittelemien tehtävien suorittamista hyväksytysti.
Mikäli opiskelija suorittaa opintojakson osaamisen osoittamisen (AHOT) kautta, hyväksytty suoritus edellyttää opettajan määrittelemien tehtävien suorittamista hyväksytysti.
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita tai osoittanut osaamistaan sovituilla tavoilla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Arviointimenetelminä itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan toteuttama arviointi.
                    
Assessment scale
Pass/Fail
                    
Teaching methods
Didaktiikka 2 op
• Lähiopetus substanssikohtaisissa ryhmissä
Ohjattu havainnointi 1 op
• Opiskelija seuraa itsenäisesti 20 opetussessiota lukuvuoden aikana.
• Opiskelija kirjaa tiedot havainnoinnin kohteista tätä varten tarkoitettuun lomakkeeseen, ja pyytää paikalla olevalta opettajalta kuittauksen. Opiskelija kirjoittaa havainnoistaan ohjeiden mukaisen raportin.
• Lomake ja raportti palautetaan didaktiikan opettajalle.
                    
Learning materials
Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi OPS
Muusta oppimateriaalista sovitaan erikseen substanssikohtaisesti ja harjoittelutarpeiden mukaan.
                    
Student workload
Opintojakson laajuus on 3 op = 81 h (1op = 27h opiskelijan työtä): didaktiikka 54 h, ohjattu havainnointi 27 h.
Opiskelija osallistuu opetukseen ja tekee annetut tehtävät sovituilla toteutustavoilla.
• Instrumenttipedagogit: Instrumenttikohtaiset Didaktiikan luennot ja tehtävät, 2 op, yhdistettynä Ohjattuun havainnointiin, 1 op.
• Hahmotustaitojen pedagogit: Hahmotustaitojen didaktiikan luennot ja tehtävät, 2 op, yhdistettynä ohjattuun havainnointiin, 1 op.
• Kuoronjohtajat:
• Orkesterinjohtajat:
                    
Content scheduling
Lukuvuosi.
                    
Completion alternatives
Ei Musiikin tutkinto-ohjelman järjestämiä valinnaisia suoritustapoja.
Mikäli opiskelijalla on jo osaamistavoitteiden mukainen osaaminen, voi siirtyä suoraan osaamisen osoittamiseen (AHOT).
                    
Practical training and working life cooperation
Harjoittelu tapahtuu opintojakson tunneilla ja itsenäisesti. Mahdollisia työelämäyhteistyössä toteutettavia tehtäviä.
                    
Further information
Musiikin tutkinto-opiskelijoilla on etusija tälle opintojaksolle. Opettaja hyväksyy opiskelijat opintojaksolle.