Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen kehittämis- ja innovaatio-osaaminen (4 op)

Toteutuksen tunnus: 7K00FC46-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.11.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.12.2025

Laajuus

4 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 80

Opettaja

  • Hanneli Sinisalo

Ryhmät

  • AVOINAMK
    Avoin amk

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmiä
- osaa sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan
- tietää asiakaslähtöisiä innovointitekniikoita

Sisältö (OJ)

- tutkimus- ja kehittämisprosessin vaiheet
- palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmät
- asiakas- ja sidosryhmäosallistaminen
- innovaatiot ja innovointi

Aika ja paikka

Tuni Moodle 2025.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itseohjautuva verkkokurssi moodlessa. Kurssin materiaaleihin tutustuminen ja tehtävien tekeminen sekä palauttaminen.

Oppimateriaalit

Oppimateriaalina ovat kurssin oppimisympäristön materiaalit, jotka ovat videoita, nettisivuja ja oppaita.


Muu suositeltava kirjallisuus
Palvelumuotoilu Sotessa- palvelumuotoilun käsikirja sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämiseen (Tarja Ahonen)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

4 op, joka tarkoittaa 108 tuntia opiskelijan työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

Toteutussuunnitelman tiedot voivat täydentyä tarvittaessa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei suorita annettuja tehtäviä hyväksytysti eikä palauta annettuja tehtäviä kurssin aikataulujen puitteissa. Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista tai/ja virheellistä. Suhde tietoon lainaava.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tasot 1-2
Tilannekohtainen, (jäljittelevä) ja suppea ammatillinen osaaminen
Opiskelija osaa tunnistaa, nimetä ja määritellä palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmiin, asiakas- ja sidosryhmäosallistamiseen sekä innovaatioihin ja innovointiin liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tasot 3-4
Jäsentynyt, arvioiva ja soveltava ammatillinen osaaminen
Opiskelija ,soveltaa, selittää, vertailee ja jäsentää suhteessa toisiinsa palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmiä, asiakas- ja sidosryhmäosallista sekä innovaatioita ja innovointiin liittyviä ilmiöitä ja käsitteiden välisiä suhteita.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Taso 5
Laaja-alainen, luova ja kehittävä ammatillinen osaaminen
Opiskelija ymmärtää, yleistää, analysoi ja yhdistää ammatilliseen kontekstiin palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmiä, asiakas- ja sidosryhmäosallistamista sekä innovaatioita ja innovointiin liittyviä laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita.