Professional Training (15 cr)
Code: 7S00GV30-3002
General information
- Enrolment period
- 05.01.2025 - 03.11.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 04.08.2025 - 19.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Putous
- Juha Santala
- Hanna-Kaisa Korpikoski
- Anni Arola
- Person in charge
- Juha Santala
- Course
- 7S00GV30
Objectives (course unit)
During the work placement, students deepen their expertise in education, social work, guidance, client work, and service systems. They also apply client work methods in guidance.
Upon completing this course, the student will:
• Be able to establish a professional client or educational relationship
• Understand the central theoretical foundations of social work and education, and be able to justify their guidance and educational practices based on these principles
• Be familiar with service systems that support well-being and social security, and apply them from a service guidance perspective
• Recognize the significance of documentation in client work
• Demonstrate competence in functioning within a social work team
Content (course unit)
• Theories of social work and social pedagogy
• The role of a social educator and guide
• Growth and development
• Ethics in client work and service systems
• The client process
• Guidance skills
• Service system expertise and service guidance
• Reflective skills within the work community
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Approved:
Student:
• skills, knowledge, and attitude demonstrate competence in the field of social work
• analyzes the relationships between relevant phenomena and concepts, and is able to apply these in their practice at the internship site and in their internship report
• takes responsibility and is committed not only to their own actions but also to client work and the functioning of the internship site
Not approved:
Student:
• skills, knowledge, and attitude do not demonstrate competence in the field of social work
• theoretical expertise remains at a descriptive and declarative level
• fails to apply the relationships between phenomena and concepts in their practice at the internship site or in the internship report
• does not take professional responsibility for their actions at the internship site
Location and time
Monimuotoryhmän toteutus harjoittelupaikassa 8 viikkoa 7 tuntia/pv + 1 tunti/pv oppimispäiväkirja/harjoitteluraportti.
Oman opintosuunnitelman mukaan suunniteltu ajankohta 1. opiskeluvuoden syksyllä, joka ilmoitettu ajoissa sovitussa paikassa (moodle-oppimisympäristö) ja suunniteltu yhdessä opettajatuutorin kanssa.
Harjoittelu on tarkoitettu ajankohtaan, jossa voi soveltaa toisen vuoden ammatillisia opintoja, erityisesti moduliopintoja ja palvelujärjestelmäosaamista ensimmäisen kevään opintojen osaamisen lisäksi.
Assessment methods and criteria
Harjoitteluraportin palauttaminen viimeistään 3 viikkoa harjoittelun loputtua.
Harjoitteluraportin liitteenä harjoittelun ohjaajan arviointi sekä työvuorotaulukko ohjeistuksen mukaisesti.
Työsuhteessa tekevät raportin ja liittävät siihen työtodistuksen
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Sosionomin soveltava osaaminen aidossa työympäristössä ja työyhteisössä sovitussa harjoittelupaikassa sosionomin ohjauksessa 7 tuntia/pv sekä 1 tunti varattu oppimispäiväkirjan tekemiseen (liittyy harjoitteluraporttiin).
Oppimis- ja ohjaussuunnitelman laatiminen yhdessä harjoittelupaikan ohjaajan kanssa ja sen lähettäminen kommentoitavaksi ja hyväksyttäväksi harjoittelua ohjaavalle opettajalle.
Harjoittelun tavoitteiden mukaan oppiminen harjoittelussa ja sen reflektoitinti yhdessä harjoittulupaikan ohjaajan kanssa. Ohjauskeskustelu, jossa mukana opiskelija, harjoittelun ohjaaja ja ohjaava opettaja.
Oman oppimisen reflektio, myös teoreettinen
Learning materials
Käytyjen opintojaksojen kirjallisuuden ja muun oppimateriaalin soveltaminen ja oman oppimisen itsereflektio sekä teoreettinen reflektio.