Skip to main content

Professional Training (15 cr)

Code: 7S00GV30-3002

General information


Enrolment period
05.01.2025 - 03.11.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
04.08.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
Credits
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Juha Santala
Hanna-Kaisa Korpikoski
Anni Arola
Person in charge
Juha Santala
Course
7S00GV30

Objectives (course unit)

During the work placement, students deepen their expertise in education, social work, guidance, client work, and service systems. They also apply client work methods in guidance.

Upon completing this course, the student will:
• Be able to establish a professional client or educational relationship
• Understand the central theoretical foundations of social work and education, and be able to justify their guidance and educational practices based on these principles
• Be familiar with service systems that support well-being and social security, and apply them from a service guidance perspective
• Recognize the significance of documentation in client work
• Demonstrate competence in functioning within a social work team

Content (course unit)

• Theories of social work and social pedagogy
• The role of a social educator and guide
• Growth and development
• Ethics in client work and service systems
• The client process
• Guidance skills
• Service system expertise and service guidance
• Reflective skills within the work community

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Approved:

Student:
• skills, knowledge, and attitude demonstrate competence in the field of social work
• analyzes the relationships between relevant phenomena and concepts, and is able to apply these in their practice at the internship site and in their internship report
• takes responsibility and is committed not only to their own actions but also to client work and the functioning of the internship site

Not approved:

Student:
• skills, knowledge, and attitude do not demonstrate competence in the field of social work
• theoretical expertise remains at a descriptive and declarative level
• fails to apply the relationships between phenomena and concepts in their practice at the internship site or in the internship report
• does not take professional responsibility for their actions at the internship site

Location and time

Monimuotoryhmän toteutus harjoittelupaikassa 8 viikkoa 7 tuntia/pv + 1 tunti/pv oppimispäiväkirja/harjoitteluraportti.
Oman opintosuunnitelman mukaan suunniteltu ajankohta 1. opiskeluvuoden syksyllä, joka ilmoitettu ajoissa sovitussa paikassa (moodle-oppimisympäristö) ja suunniteltu yhdessä opettajatuutorin kanssa.
Harjoittelu on tarkoitettu ajankohtaan, jossa voi soveltaa toisen vuoden ammatillisia opintoja, erityisesti moduliopintoja ja palvelujärjestelmäosaamista ensimmäisen kevään opintojen osaamisen lisäksi.

Assessment methods and criteria

Harjoitteluraportin palauttaminen viimeistään 3 viikkoa harjoittelun loputtua.
Harjoitteluraportin liitteenä harjoittelun ohjaajan arviointi sekä työvuorotaulukko ohjeistuksen mukaisesti.
Työsuhteessa tekevät raportin ja liittävät siihen työtodistuksen

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Sosionomin soveltava osaaminen aidossa työympäristössä ja työyhteisössä sovitussa harjoittelupaikassa sosionomin ohjauksessa 7 tuntia/pv sekä 1 tunti varattu oppimispäiväkirjan tekemiseen (liittyy harjoitteluraporttiin).
Oppimis- ja ohjaussuunnitelman laatiminen yhdessä harjoittelupaikan ohjaajan kanssa ja sen lähettäminen kommentoitavaksi ja hyväksyttäväksi harjoittelua ohjaavalle opettajalle.
Harjoittelun tavoitteiden mukaan oppiminen harjoittelussa ja sen reflektoitinti yhdessä harjoittulupaikan ohjaajan kanssa. Ohjauskeskustelu, jossa mukana opiskelija, harjoittelun ohjaaja ja ohjaava opettaja.
Oman oppimisen reflektio, myös teoreettinen

Learning materials

Käytyjen opintojaksojen kirjallisuuden ja muun oppimateriaalin soveltaminen ja oman oppimisen itsereflektio sekä teoreettinen reflektio.

Go back to top of page