Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin ja myynnin älykäs yhteispeli (3 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00GA66-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

18.11.2024 - 12.01.2025

Ajoitus

08.01.2025 - 23.02.2025

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

34 % Lähiopetus, 66 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Mika Jokinen
  • Sini Jokiniemi

Ryhmät

  • 22LIKOM
    Liiketalous 2022, nuoret Markkinointi ja myynti

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija toteuttaa toimeksiantoon perustuvan markkinointi- ja myyntiprojektin.
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa markkinointi- ja myyntiprojektin
- asettaa projektille tavoitteet ja mittarit

toimia tiimin jäsenenä projektissa
käyttää projektia tukevaa digitaalista markkinointi- ja myyntijärjestelmää
dokumentoida projektin ja esitellä sen tulokset.

Sisältö (OJ)

Miten suunnitellaan ja toteutetaan onnistunut markkinointi- ja myyntiprojekti?

Miten toimitaan osana toimivaa tiimiä?

Miten markkinoinnin ja myynnin järjestelmää voidaan hyödyntää projektissa?
Miten projektin tuloksia mitataan?

Miten projektin tulokset esitellään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa nimetä projektin eri vaiheet ja tuntee joitakin projekteissa käytettäviä mittareita. Tunnistaa tiimityöskentelyn keskeisiä periaatteita. Selviytyy markkinointi- ja myyntijärjestelmän käytöstä ohjatusti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa jäsentää projektin eri vaiheet ja osaa asettaa projektille monipuoliset mittarit ja tavoitteet. Osaa toimia osana tiimiä. Osaa arvioida omaa tiimityöskentelyn keskeisiä periaatteita. Osaa käyttää itsenäisesti markkinointi- ja myyntijärjestelmän käytöstä ennalta annettujen ohjeiden avulla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää projektin eri vaiheet ja niiden muodostaman kokonaisuuden ja osaa perustellusti asettaa projektille monipuoliset mittarit ja tavoitteet. Osaa toimia rakentavana tiimin jäsenenä ja ymmärtää toimivan tiimityöskentelyn merkityksen. Osaa soveltaen hyödyntää markkinointi- ja myyntijärjestelmää projektia tukevalla tavalla.

Aika ja paikka

15.1.25 etäopetus 2h
22.1.25 etäopetus 2h
29.1.25 työpaja 3h
05.2.25 etäopetus 2h
12.2.25 työpaja 3h
19.2.25 lähitentti 2 h

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Yksilötentti 19.2.25

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Työpajoihin osallistuminen, Yksilötentti

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu (kirjallinen materiaali, opetusvideot)
HubSpot -järjestelmän käyttö
Vierailija
Työpajat sekä etäluennot

Oppimateriaalit

HubSpot Academy materiaaleja (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Kaks.io Labsin opetusvideot hubSpotin käytöstä
Luentomateriaalit (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op laajuus
Kolme etäluentoa (á 2h), kaksi työpajaa (á 3h), itsenäinen työskentely ja valmistautuminen tenttiin

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 8.1.2025 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutuksella on mukana pääyhteistyökumppani Kaks.io Labs sekä HubSpot.

Kansainvälisyys

Osa oppimateriaaleista englanniksi.