Markkinoinnin ja myynnin älykäs yhteispeli (3 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00GA66-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
18.11.2024 - 12.01.2025
Ajoitus
08.01.2025 - 23.02.2025
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
34 % Lähiopetus, 66 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Sini Jokiniemi
Ryhmät
-
22LIKOMLiiketalous 2022, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana opiskelija toteuttaa toimeksiantoon perustuvan markkinointi- ja myyntiprojektin.
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa markkinointi- ja myyntiprojektin
- asettaa projektille tavoitteet ja mittarit
toimia tiimin jäsenenä projektissa
käyttää projektia tukevaa digitaalista markkinointi- ja myyntijärjestelmää
dokumentoida projektin ja esitellä sen tulokset.
Sisältö (OJ)
Miten suunnitellaan ja toteutetaan onnistunut markkinointi- ja myyntiprojekti?
Miten toimitaan osana toimivaa tiimiä?
Miten markkinoinnin ja myynnin järjestelmää voidaan hyödyntää projektissa?
Miten projektin tuloksia mitataan?
Miten projektin tulokset esitellään?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa nimetä projektin eri vaiheet ja tuntee joitakin projekteissa käytettäviä mittareita. Tunnistaa tiimityöskentelyn keskeisiä periaatteita. Selviytyy markkinointi- ja myyntijärjestelmän käytöstä ohjatusti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa jäsentää projektin eri vaiheet ja osaa asettaa projektille monipuoliset mittarit ja tavoitteet. Osaa toimia osana tiimiä. Osaa arvioida omaa tiimityöskentelyn keskeisiä periaatteita. Osaa käyttää itsenäisesti markkinointi- ja myyntijärjestelmän käytöstä ennalta annettujen ohjeiden avulla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää projektin eri vaiheet ja niiden muodostaman kokonaisuuden ja osaa perustellusti asettaa projektille monipuoliset mittarit ja tavoitteet. Osaa toimia rakentavana tiimin jäsenenä ja ymmärtää toimivan tiimityöskentelyn merkityksen. Osaa soveltaen hyödyntää markkinointi- ja myyntijärjestelmää projektia tukevalla tavalla.
Aika ja paikka
15.1.25 etäopetus 2h
22.1.25 etäopetus 2h
29.1.25 työpaja 3h
05.2.25 etäopetus 2h
12.2.25 työpaja 3h
19.2.25 lähitentti 2 h
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Yksilötentti 19.2.25
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Työpajoihin osallistuminen, Yksilötentti
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu (kirjallinen materiaali, opetusvideot)
HubSpot -järjestelmän käyttö
Vierailija
Työpajat sekä etäluennot
Oppimateriaalit
HubSpot Academy materiaaleja (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Kaks.io Labsin opetusvideot hubSpotin käytöstä
Luentomateriaalit (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op laajuus
Kolme etäluentoa (á 2h), kaksi työpajaa (á 3h), itsenäinen työskentely ja valmistautuminen tenttiin
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 8.1.2025 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toteutuksella on mukana pääyhteistyökumppani Kaks.io Labs sekä HubSpot.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista englanniksi.